Een juridisch dilemma.

Wat je moet doen:

  • 1 accoord gaan

    Stemmen: 36 58,1%
  • 2 alles terugvorderen en aanvechten

    Stemmen: 7 11,3%
  • 3 terugvorderen,aanvechten en urenvergoeding

    Stemmen: 19 30,6%

  • Totaal aantal stemmers
    62
Status
Niet open voor verdere reacties.
Daarom wil ik gewoon ff jullie mening horen.

Wat zal ik doen:

1>akkoord gaan met het voorstel, € 75,- terug laten storten

2>voorstel aanvechten en alles terugvorderen; € 150 dus.

3>aanvechten, alles terugvorderen en urenvergoeding vragen ivm 2 onnodige bezoeken aan rechtbank

Uiteraard reed ik ook te hard,maar dat is al lang afgehandeld en trouwens door mij ter plekke ook erkend.


Ik zou akkoord gaan.

Weliswaar heb je de doorgetrokken streep niet naar links overschreden maar je dient er wel voor te zorgen dat je op tijd terug bent op je eigen helft.

De agent mag wel even langs specsavers trouwens.
 
Nee, maar ook niet voor degene die duidelijk een overtreding heeft gemaakt..
Hm, vandaar misschien de 50/50 deal :?

De overtreding is dus niet zo duidelijk begaan als eerst mondeling beweerd werd en is daarna tekstueel aangepast op het gele papiertje waarna op het officiele PV verkeerde voorstelling van feiten / zaken worden gemeld ...2 gerede twijfelpunten, ook voor het OM en de rechter.

Ik zal me iig neerleggen bij de meerderheid hier O-)
 
Ik zou akkoord gaan.

Weliswaar heb je de doorgetrokken streep niet naar links overschreden maar je dient er wel voor te zorgen dat je op tijd terug bent op je eigen helft.

De agent mag wel even langs specsavers trouwens.

Het was een bocht naar rechts waar je met de motor prima doorheen kon kijken vwb tegemoetkomend verkeer, de streep werd ook pas ononderbroken vlak voor de echte bocht..dus wij dachten hij loopt door, maar de wielen van het busje blokkeerden ons zicht op de streep zelf(dus -nogmaals- gewoon prima zicht op verkeer)

@erwin? waarom Mofkap? kom nooit op GS forum....
 
En dat ga je eisen terwijl je
a) te hard rijdt en
b) aan de verkeerde kant van een doorgetrokken streep rijdt.
Waar denk je dat die rechter zijn sympathy zal liggen? Bij jouw of bij de agent die een inschattingsfout maakt wat betreft het aantal meters. De DVD bewijst tenslotte dat je de overtreding wel degelijk bent begaan. Hoewel korter dan de agent dacht, blijft het even strafbaar.

ik zou me handjes dichtknijpen met het 50/50 aanbod.

Te hard rijden is al afgehandeld.

Ik had toch duidelijk de indruk dat men mij sympathieker vond dan de agent, die trouwens ook niet 1 keer kwam opdagen bij de zitting :/
 
Of je kan de aanklacht niet ontvankelijk laten verklaren. Omdat de agent "liegt" over de afstand. Fouten maken is menselijk, maar als de agent het verschil niet weet tussen 50m en 10m dan mag je twijfelen over zijn/haar inschattingsvermogen :)

Dus ik zou zeker doorgaan. *D
De agent kan het wel degelijk "verkeerd gezien" hebben, maar dat doet geen afbreuk aan het feit dat TS zich aan de linkerzijde van een doorgetrokken streep heeft bevonden. Of dat over een afstand van 1 meter, 10 meter of 50 meter geweest is, doet voor de strafbepaling niet ter zake.

Pakken die schikking en voortaan beter opletten.
 
Je moet wel even uit elkaar houden wie voor wat verantwoordelijk is.

De boete halveren lijkt me een redelijke deal. De agent heeft een fout gemaakt, jij ook. Dan kun je eindeloos doorgaan over wie welke fouten maakte, maar 50/50 is dan geen onacceptabel voorstel denk ik.

Nadat je de deal geaccepteerd hebt kun je je nog steeds richten op de uren die je voor niets bij de rechtbank hebt gestaan. Houd daarbij wel in gedachten dat de last (in uren en kosten) ligt bij de schuldige partij. Je bent nu beboet (en dat blijf je denk ik ook) voor de overtreding, dus de verspilde tijd is vervelend, geheel de schuld van de rechtbank, maar nog altijd het risico dat kleeft aan het aanspannen van een zaak.

Succes met het verdere verloop!
 
En dat ga je eisen terwijl je
a) te hard rijdt en
b) aan de verkeerde kant van een doorgetrokken streep rijdt.
Waar denk je dat die rechter zijn sympathy zal liggen? Bij jouw of bij de agent die een inschattingsfout maakt wat betreft het aantal meters. De DVD bewijst tenslotte dat je de overtreding wel degelijk bent begaan. Hoewel korter dan de agent dacht, blijft het even strafbaar.

ik zou me handjes dichtknijpen met het 50/50 aanbod.

trouwens, ik reed niet ''gewoon'' links van de doorgetrokken streep, maar ik was die -zeg 10 meter- toch echt bezig terug te gaan naar rechts....

Trouwens, je zag ook op de opnames dat er diverse keren echt bewust gewacht werd met inhalen totdat de streep weer onderbroken was...

Rechter gaf ook aan dat er niet lomp gejakkerd werd , maar wel lekker hard _O-
 
Laatst bewerkt:
Wat is Fantasy Island? :?
En nee, ik vind dat straffen in Nederland voor zo'n ernstige overtredingen, moord, verkrachting en ja ook het liegen door een agent zwaar bestrafd mag worden.
En als er, zoals in dit geval, is vast gesteld dat de betreffende agent liegt, moeten al zijn andere verichtingen worden nagekeken, wie weet waar hij nog meer over heeft gelogen.

(Voor dat je gaat zeggen dat agenten alleen corrupt zijn in Amerikaanse tv-series: ik ken een corrupte agent, alleen deed hij iets "belangrijkere" dingen dan bekeuringen uitdelen.)
Fantasy Island volgen Wikipedia:
-------knip&plak-------
Fantasy Island
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken

Fantasy Island is een televisieserie van de Amerikaanse maatschappij ABC en werd gemaakt en uitgezonden van 1977 tot 1984.

fantasy_island.jpg


De serie draait om Mr. Roarke (Ricardo Montalbán) de opzichter van een eiland in de Stille Oceaan waar mensen uit alle geledingen van de maatschappij komen om hun fantasie te verwezenlijken. Roarke werd bijgestaan door Tattoo (Hervé Villechaize) die de aankomst van nieuwe gasten aankondigde met "The plane! The plane! (ze pleen! ze pleen!)" Van 1980 tot 1982 vervulde Wendy Schaal de rol van de andere assistent genaamd Julie. Villechaize stopte met de serie in 1983 en werd vervangen door de butler Lawrence, gespeeld door Christopher Hewett. Elke gast had $50,000 betaald voor het in vervulling gaan van hun fantasie op Fantasy Island. Voor sommige gasten was dit een aanzienlijk bedrag. In een van de afleveringen haalt een klein meisje haar spaarvarken leeg (met minder dan 10 dollar) om de wens van haar vader, een gast van Roarke, in vervulling te laten gaan. Roarke werden supernatuurlijke krachten toegeschreven. Zo vecht hij in een van de afleveringen tegen de duivel (gespeeld door Roddy McDowall).

Vaak zijn de fantasieën morele lessen voor de gasten. Zo moet Roarke ze behoeden voor deceptie als ze hun leven op het spel zetten daarbij. In 1998 werd door ABC de show nieuw leven ingeblazen met de rol van Mr. Roarke gespeeld door Malcolm McDowell en zonder Tattoo, maar met een team van nieuwe assistenten.
--------[/knip&plak]---------

Persoonlijk vond ik Ricardo Montalbán veel beter in schurkenrollen, zoals de rol van Kahn in Star Trek II, The Wrath of Kahn, maar dat terzijde.

Voor de rest ben ik het met je eens dat een agent die bewust meineed pleegt, zwaar disciplinair gestraft dient te worden. Corrupte cops moeten sowieso ontslagen en vervolgd worden.
 
Laatst bewerkt:
Het was een bocht naar rechts waar je met de motor prima doorheen kon kijken vwb tegemoetkomend verkeer, de streep werd ook pas ononderbroken vlak voor de echte bocht..dus wij dachten hij loopt door, maar de wielen van het busje blokkeerden ons zicht op de streep zelf (dus -nogmaals- gewoon prima zicht op verkeer)
Kijk, ik zit er niet mee dat je 10 meter streep mee pakt.
Maar de wet laat die ruimte niet.

Tijdens het rijden spelen zich als het goed is constant 5 taakprocessen in vaste volgorde af.
Waarnemen
Voorspellen
Evalueren
Beslissen
Handelen
Na het taakproces evalueren had je dus moeten besluiten om niet in te halen.
Je had namelijk geen zicht op de streep door het busje.

Ik vind het wel vervelend voor je, begrijp me niet verkeerd. ;)
 
voor een duidelijk en goed gegronde mening over dit vraagstuk dien ik de beelden te zien.

dus doe eens even een url van youtube ofzo posten, dit lijkt weer nergens op hè.
 
Laatst bewerkt:
Kijk, ik zit er niet mee dat je 10 meter streep mee pakt.
Maar de wet laat die ruimte niet.

Tijdens het rijden spelen zich als het goed is constant 5 taakprocessen in vaste volgorde af.
Waarnemen
Voorspellen
Evalueren
Beslissen
Handelen
Na het taakproces evalueren had je dus moeten besluiten om niet in te halen.
Je had namelijk geen zicht op de streep door het busje.

Ik vind het wel vervelend voor je, begrijp me niet verkeerd. ;)

Er zat imo wel degelijk verschil in het echt links rijden naast de ononderbroken streep -de uiteindelijke aanklacht- en het zich naar rechts begeven over de doorgetrokken streep

Maar blijkbaar vond men dat net ff te ver door geredeneerd :/
 
Ook in Belgie geldt dat je niet links van de volle lijn die twee rijstroken met tegengestelde rijrichting scheidt mag rijden. Dus ook niet in de 'terugkeer' fase. (terugkeren mocht voor 1975 wel nog, nu niet meer)
Het betekent NIET expliciet een inhaalverbod (dit wordt enkel bekrachtigd mits het bekende verkeersbord), wel een overschrijdingsverbod.

 
Laatst bewerkt:
Je zit fout, je rijdt te hard, je vecht het aan, je krijgt de kans 50% te betalen en je wilt nog minder :? |( Ik zou lekker betalen en die vrije uren in mijn zak houden :)
 
trouwens, ik reed niet ''gewoon'' links van de doorgetrokken streep, maar ik was die -zeg 10 meter- toch echt bezig terug te gaan naar rechts....
Trouwens, je zag ook op de opnames dat er diverse keren echt bewust gewacht werd met inhalen totdat de streep weer onderbroken was...
Rechter gaf ook aan dat er niet lomp gejakkerd werd , maar wel lekker hard _O-

Gaaf dat die rechter zo neutraal was. Dat zie je ook in zijn/haar uitspraak!
Naar de rechter gaan is nooit leuk, maar wel fijn om te weten dat daar nuchtere mensen te vinden zijn.
 
Er zat imo wel degelijk verschil in het echt links rijden naast de ononderbroken streep -de uiteindelijke aanklacht- en het zich naar rechts begeven over de doorgetrokken streep

Maar blijkbaar vond men dat net ff te ver door geredeneerd :/
Een rechtbank baseert zich altijd op feiten.
Het eerste feit klopt maar zal gezien de afstand waarover dat gebeurde lichter worden bestraft dan bewust gaan inhalen als er een streep ligt.

Het tweede feit kan helemaal niet. |(
Als dat verboden zou zijn zou je immers op de verkeerde weghelft moeten blijven rijden.
 
De overtreding is dus niet zo duidelijk begaan als eerst mondeling beweerd werd en is daarna tekstueel aangepast op het gele papiertje waarna op het officiele PV verkeerde voorstelling van feiten / zaken worden gemeld ...2 gerede twijfelpunten, ook voor het OM en de rechter.

Ik zal me iig neerleggen bij de meerderheid hier O-)
Nee OK, maar hij staat op beeld, en is begaan.... dus die boete kan gewoon gegeven worden. Dan maakt de agent er een potje van, en halveert de rechter de boete.... ik vind em wel cool eigenlijk...

Zeg ik niks over wat ik vind hoor... kan me zat situaties voorstellen waarin het gewoon veiliger is om die streep dan maar te overschrijden je tijdelijk links van de doorgestrokken streep te bevinden, maar ja... -O-
 
Laatst bewerkt:
De bekeuring klopt in mijn ogen... of je nu 10m of 50m over de streep terug bent gegaan. Dat is te laat, je mag daar gewoon niet rijden. Dus de helft dokken lijkt me al een mooi mazzeltje maar als ik dat afweeg tegen een dag vrij nemen weet ik dat ik dus niet zo moeilijk doe, verdien op een dag zo'n 110-150 euro. Dus voor die 75 euro kan ik beter gewoon gaan werken en gelijk de volle mep betalen.

Gewoon aannemen die 50-50 regeling dus.
 
Ik ga er even vanuit dat je nog een keer terug moet naar de rechtbank?

Want als dat zo is, mag je de rechter blijkbaar nog zelf je mening geven over het voorstel wat hij je heeft gedaan.
En dan zou ik naar voren brengen dat het weliswaar een redelijk voorstel is, maar dat je het billijker zou vinden als hij een uitspraak zou doen waarin je schuldig wordt verklaard aan de overtreding, maar zonder verdere oplegging van een sanctie. (boete)

Voer daarbij als ondersteunende argumentatie ook aan, dat je van mening bent dat je financieel al genoeg bent gestraft voor de overtreding doordat je een paar keer terug hebt moeten komen (kostte je toch steeds snipperdagen) en dat je voor de snelheidsovertreding, waardoor je links van de streep eindigde, ook al bent gestraft middels een boete.

Indien je schriftelijk gaat reageren op zijn voorstel zou ik het hierboven staande in mijn reactie zetten.

Veel succes ermee!
 
Fantasy Island volgen Wikipedia:
-------knip&plak-------
Fantasy Island
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken

Fantasy Island is een televisieserie van de Amerikaanse maatschappij ABC en werd gemaakt en uitgezonden van 1977 tot 1984.

[afbeelding]

De serie draait om Mr. Roarke (Ricardo Montalbán) de opzichter van een eiland in de Stille Oceaan waar mensen uit alle geledingen van de maatschappij komen om hun fantasie te verwezenlijken. Roarke werd bijgestaan door Tattoo (Hervé Villechaize) die de aankomst van nieuwe gasten aankondigde met "The plane! The plane! (ze pleen! ze pleen!)" Van 1980 tot 1982 vervulde Wendy Schaal de rol van de andere assistent genaamd Julie. Villechaize stopte met de serie in 1983 en werd vervangen door de butler Lawrence, gespeeld door Christopher Hewett. Elke gast had $50,000 betaald voor het in vervulling gaan van hun fantasie op Fantasy Island. Voor sommige gasten was dit een aanzienlijk bedrag. In een van de afleveringen haalt een klein meisje haar spaarvarken leeg (met minder dan 10 dollar) om de wens van haar vader, een gast van Roarke, in vervulling te laten gaan. Roarke werden supernatuurlijke krachten toegeschreven. Zo vecht hij in een van de afleveringen tegen de duivel (gespeeld door Roddy McDowall).

Vaak zijn de fantasieën morele lessen voor de gasten. Zo moet Roarke ze behoeden voor deceptie als ze hun leven op het spel zetten daarbij. In 1998 werd door ABC de show nieuw leven ingeblazen met de rol van Mr. Roarke gespeeld door Malcolm McDowell en zonder Tattoo, maar met een team van nieuwe assistenten.
--------[/knip&plak]---------

Persoonlijk vond ik Ricardo Montalbán veel beter in schurkenrollen, zoals de rol van Kahn in Star Trek II, The Wrath of Kahn, maar dat terzijde.

Voor de rest ben ik het met je eens dat een agent die bewust meineed pleegt, zwaar disciplinair gestraft dient te worden. Corrupte cops moeten sowieso ontslagen en vervolgd worden.


_O- _O-
 
akkoord gaan, ze zien je al aan komen..
en wat denk je wat het de overheid heeft gekost aan geld dan, al die rechtszaken :')
(3 keer rechter, advocaat, agentenuurtjes, rechtbank pand en afschrijving, reparatie dvd speler etc.)

_O-




Ik zou er mee akkoord gaan.
 
Overigens vraag ik me wel af wat het juridische dilemma is.... Lijkt mij dat het juridisch allemaal klopt als een zwerende vinger. Dit is alleen nog koehandel over de prijs!

8-)
 
De bekeuring klopt in mijn ogen... of je nu 10m of 50m over de streep terug bent gegaan. Dat is te laat, je mag daar gewoon niet rijden. Dus de helft dokken lijkt me al een mooi mazzeltje maar als ik dat afweeg tegen een dag vrij nemen weet ik dat ik dus niet zo moeilijk doe, verdien op een dag zo'n 110-150 euro. Dus voor die 75 euro kan ik beter gewoon gaan werken en gelijk de volle mep betalen.

Gewoon aannemen die 50-50 regeling dus.

principes zijn onbetaalbaar B|
 
Joh, neem die 75 euro terug en heb het er verder niet meer over. Je bent tenslotte fout geweest, ook al was het maar 10 meter. Dat doet/overkomt ieder motorrijder en je hebt gewoon pech als je op de bon wordt geslingerd. Beroepshalve heb ik veel met de rechterlijke macht te maken en ik weet dat je niet veel kans hebt dat het oordeel in hoger beroep anders uitvalt. Eerlijk gezegd vind ik het ook verspilling van ieders moeite (die van jou, maar ook die van de rechtbank) om over 75 euro zo lang te steggelen. Imho zijn er 'hogere' principes waarvoor je kunt vechten.

En niet iedereen kan zeggen dat 'ie een persoonlijke BoDW dvd heeft toch? :}
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan