Een vraag over de Cardo Packtalk Duo.

Glockie

Rookie
1 jul 2018
14
6
Maastricht
Wij hebben met onze vorige Cardo Pacttalk Duo behoorlijk wat problemen gehad.
Om een lang verhaal kort te houden, we hebben inmiddels (onder garantie), een hele nieuwe set mogen ontvangen.
Nu is mijn vraag …… we gaan het najaar/winter weer langzaam in en de Cardo’s worden dan zo goed als niet gebruikt.
Wat nu te doen met de Cardo’s, continu aan de stroom leggen of dat (bijv.) een keer per maand doen !?
Ik heb geen zin om straks weer een hoop ellende of problemen te hebben met de Cardo’s.
Die hebben we inmiddels wel genoeg gehad en daar zitten we echt niet op te wachten.
Dus …… wat is wijsheid in deze en hoe lossen jullie dit op in het najaar/winter als jullie geen gebruik maken voor langere tijd van jullie Cardo’s.
Wat is jullie ervaring/advies in deze …….

Met vriendelijke groet,
Glockie.
D54BB964-CB1F-4788-9996-C31B41DC69E0.jpeg
 
Ik heb geen Cardo, maar een Sena uit 2013 met nul accu problemen.

Mijn "ritueel":

Na een dagtocht aan de lader totdat hij opgeladen is.

Bij geen gebruik 1 x in de 6 weken aan de lader.
 
Ik laad mn packtalk op als ik ga rijden, in de winter is dat zo goed als helemaal niet, vanaf oktober tot ... maart? ofzo, ligtie in de garage niks te doen. Dat gaat al jaren zo en ik heb nog geen problemen ondervonden van het leeg liggen...
 
Hier ook, na iedere rit op de lader tot vol en 1 keer in de zoveel weken als hij niet gebruikt word ff op de lader. Dit doe ik ook voordat ik er weer mee ga rijden. Alles om beweging in de accu te houden. Mijn ervaring is dat een accu het dan langer volhoudt, langer goed bruikbaar blijft.
 
We hebben dezelfde, net twee maanden. Worden waarschijnlijk niet gebruikt van de winter. Ben benieuwd wat nou het beste is: niks doen of toch eens in de zoveel weken laden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan