Moto Guzzi V100 Mandello.

Zou dit handig zijn? O-)
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230112-105836.png
    Screenshot_20230112-105836.png
    49 KB · Weergaven: 29
Bij Tlm zijn deze twee Mandelloos gearriveerd zag ik 😊
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230118-203214.png
    Screenshot_20230118-203214.png
    163,9 KB · Weergaven: 59
Heeft iemand ervaring met verschil passagier op een v85tt versus de v100? Vooral zitruimte en comfort
 
Wil daarom graag ervaring horen van anderen met passagiers op de v100. Liefst in vergelijking met de V85TT
 
Binnenkort kan er in zwolle op de mandello worden gereden. Ik heb maar eens een proefrit gepland, lijkt mij een tof ding om te rijden. Vooral de flaps lijken mij een leuke gimmick.
 
Wil daarom graag ervaring horen van anderen met passagiers op de v100. Liefst in vergelijking met de V85TT
Geen vergelijking met de V85TT maar mijn vrouw heeft wel een paar km achterop de V100 Mandello gezeten onlangs.

Ze had wel ruimte genoeg vondt ze maar qua comfortabele zeg maar is ze een Ducati Multistrada Enduro 1260 gewend.
En die zit toch veel beter zei ze.
Terug naar de Mandello.. We gaan zodra het redelijk weer is nog een keer wat langer rijden met een Mandello om te ervaren of het haar bijv na een uurtje oid nog bevalt qua zitten en knieën.
Blijf de Mandello toch wel mooi vinden eigenlijk maar wordt geen vervanger voor de Enduro 1260.
Misschien tzt de nieuwe Stelvio die komt begreep ik.
 
Geen vergelijking met de V85TT maar mijn vrouw heeft wel een paar km achterop de V100 Mandello gezeten onlangs.

Ze had wel ruimte genoeg vondt ze maar qua comfortabele zeg maar is ze een Ducati Multistrada Enduro 1260 gewend.
En die zit toch veel beter zei ze.
Terug naar de Mandello.. We gaan zodra het redelijk weer is nog een keer wat langer rijden met een Mandello om te ervaren of het haar bijv na een uurtje oid nog bevalt qua zitten en knieën.
Blijf de Mandello toch wel mooi vinden eigenlijk maar wordt geen vervanger voor de Enduro 1260.
Misschien tzt de nieuwe Stelvio die komt begreep ik.
Was bij TLM om naar de Mandello te kijken. Op mijn vraag of deze een vervanger voor mijn multistrada zou zijn , was t antwoord van de verkoper. Nee !! De multistrada mag je niet op 1 lijn met de Mandello zetten. Multistrada is een nivo hoger. Ondanks dat ik de Mandello een prachtige motor vind. Komt ie niet in de plaats van mijn Multi
 
Was bij TLM om naar de Mandello te kijken. Op mijn vraag of deze een vervanger voor mijn multistrada zou zijn , was t antwoord van de verkoper. Nee !! De multistrada mag je niet op 1 lijn met de Mandello zetten. Multistrada is een nivo hoger. Ondanks dat ik de Mandello een prachtige motor vind. Komt ie niet in de plaats van mijn Multi
Dat de Multistrada een nivo hoger ligt is natuurlijk puur subjectief en op het onzinnige af.
 
Dat de Multistrada een nivo hoger ligt is natuurlijk puur subjectief en op het onzinnige af.
Afhankelijk welk bj een Multistrada is hé. Maar ik zeg hier wel hardop dat mijn huidige Multistrada Enduro 1260 van 2020 wel een nivo of meer hoger zit dan de V100 Mandello.
Vergelijken mag eigenlijk niet want twee verschillende motoren uiteraard maar de Enduro 1260 heeft veel meer comfort en mogelijkheden aan boord dan de V100 Mandello wat ik gemerkt heb.
Dat lijkt me ook logisch gezien de model uitvoering, Lees All road ipv sport /toer waar ik de Mandello even neerzet.
En wie dat wil tegen spreken prima het is mijn mening en ervaring ermee tot nu toe.
Let wel.. Ik praat over de Enduro 1260 hé niet over bijv een Enduro 1200 van 2011 oid die ken ik verder ook niet qua rijden ect.
 
Was bij TLM om naar de Mandello te kijken. Op mijn vraag of deze een vervanger voor mijn multistrada zou zijn , was t antwoord van de verkoper. Nee !! De multistrada mag je niet op 1 lijn met de Mandello zetten. Multistrada is een nivo hoger. Ondanks dat ik de Mandello een prachtige motor vind. Komt ie niet in de plaats van mijn Multi
Zie mijn andere reactie over de Multistrada en nivo hoger maar wat vondt jij dan van de Mandelloos daar.. Vier kleuren staan er nu toch? 🤔
 
Afhankelijk welk bj een Multistrada is hé. Maar ik zeg hier wel hardop dat mijn huidige Multistrada Enduro 1260 van 2020 wel een nivo of meer hoger zit dan de V100 Mandello.
Vergelijken mag eigenlijk niet want twee verschillende motoren uiteraard maar de Enduro 1260 heeft veel meer comfort en mogelijkheden aan boord dan de V100 Mandello wat ik gemerkt heb.
Dat lijkt me ook logisch gezien de model uitvoering, Lees All road ipv sport /toer waar ik de Mandello even neerzet.
En wie dat wil tegen spreken prima het is mijn mening en ervaring ermee tot nu toe.
Let wel.. Ik praat over de Enduro 1260 hé niet over bijv een Enduro 1200 van 2011 oid die ken ik verder ook niet qua rijden ect.
Haha, de oude Multistrada vind ik zelf wel een nivo hoger.
 
Zie mijn andere reactie over de Multistrada en nivo hoger maar wat vondt jij dan van de Mandelloos daar.. Vier kleuren staan er nu toch? 🤔
Ik vind t een hartstikke mooie fiets. Prachtig blok. Afwerking op een zeer hoog nivo. Voordeel tov multi. Cardan. Geen geklooi op lange afstanden met ketting smeren.
 
Ik vind t een hartstikke mooie fiets. Prachtig blok. Afwerking op een zeer hoog nivo. Voordeel tov multi. Cardan. Geen geklooi op lange afstanden met ketting smeren.
Ik deel je mening. Cardan sowieso makkelijk idd ipv iedere keer smeren.
 
Okay Guzzi-beertjes van me, volgende avontuur met de V100 na de losgeraakte koelwaterslang:
Maandje van huis geweest, dus eerste beurt moest even wachten, maar vannochtend was ik dan op weg naar de dealer. Rij lekker over de snelweg en plots 50% minder vermogen. Ik was vlak bij een pomp dus effe snel kijken of er geen mechanische ellende is, maar dat was niet zo, en ook geen rare geluiden dus doorgereden (was er al bijna). Ongeveer 1,5 km voor ik er was, stopte de Guzzi er volledig mee..... Ik weet nu dat 1,5 km lopen met een V100 topsport is....
Afijn, dealer heeft er effe naar gekeken, maar zien dat 1 bougie het niet meer doet. Schijnt speciaaltje te zijn, die zelfs NGK niet op voorraad heeft, dus pas dinsdag op zijn vroegst binnen. Nu betwijfel ik een beetje dat dit het euvel is, aangezien de motor er helemaal mee stopte op een gegeven moment.

Afwachten dan maar weer. Groot issue #2 na ca. 1400 km, maar ik kan er nog om lachen. Italianen....
 
Okay Guzzi-beertjes van me, volgende avontuur met de V100 na de losgeraakte koelwaterslang:
Maandje van huis geweest, dus eerste beurt moest even wachten, maar vannochtend was ik dan op weg naar de dealer. Rij lekker over de snelweg en plots 50% minder vermogen. Ik was vlak bij een pomp dus effe snel kijken of er geen mechanische ellende is, maar dat was niet zo, en ook geen rare geluiden dus doorgereden (was er al bijna). Ongeveer 1,5 km voor ik er was, stopte de Guzzi er volledig mee..... Ik weet nu dat 1,5 km lopen met een V100 topsport is....
Afijn, dealer heeft er effe naar gekeken, maar zien dat 1 bougie het niet meer doet. Schijnt speciaaltje te zijn, die zelfs NGK niet op voorraad heeft, dus pas dinsdag op zijn vroegst binnen. Nu betwijfel ik een beetje dat dit het euvel is, aangezien de motor er helemaal mee stopte op een gegeven moment.

Afwachten dan maar weer. Groot issue #2 na ca. 1400 km, maar ik kan er nog om lachen. Italianen....
Bij mijn V85tt waren bijna alle bouten en moeren los na een paar 1000km, inclusief die van het carter zodat daar olie uit kwam...
 
Okay Guzzi-beertjes van me, volgende avontuur met de V100 na de losgeraakte koelwaterslang:
Maandje van huis geweest, dus eerste beurt moest even wachten, maar vannochtend was ik dan op weg naar de dealer. Rij lekker over de snelweg en plots 50% minder vermogen. Ik was vlak bij een pomp dus effe snel kijken of er geen mechanische ellende is, maar dat was niet zo, en ook geen rare geluiden dus doorgereden (was er al bijna). Ongeveer 1,5 km voor ik er was, stopte de Guzzi er volledig mee..... Ik weet nu dat 1,5 km lopen met een V100 topsport is....
Afijn, dealer heeft er effe naar gekeken, maar zien dat 1 bougie het niet meer doet. Schijnt speciaaltje te zijn, die zelfs NGK niet op voorraad heeft, dus pas dinsdag op zijn vroegst binnen. Nu betwijfel ik een beetje dat dit het euvel is, aangezien de motor er helemaal mee stopte op een gegeven moment.

Afwachten dan maar weer. Groot issue #2 na ca. 1400 km, maar ik kan er nog om lachen. Italianen....
Pfff. Wat een verhaal. Denk dat ik t vertrouwen al volledig kwijt zou zijn. Gelukkig heb ik op dit oudje nog geen waterslangen.
6605550D-7442-4B08-9E3E-6D15CD0A17AB.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan