Moto Guzzi V100 Mandello.

Het is een bijzonder soepel blokje. Zeker voor een luchtgekoeld V twinnetje.
Maar het schijnt nog beter te kunnen. Mijn volgende Mod op het verlanglijstje is een G corse T800 upmap Van Guareschi Moto icm een Mistral velocity stack.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren eentje besteld bij de dealer.
Levertermijn nog niet meegekregen, die hoop ik in de loop van de week nog te krijgen
 
Met de zijkoffers.
Enkel stom dat deze niet in de kleur van de motor beschikbaar zijn, dit had beter gekunnen.
 
Mogguh allemaal.

Vorige week ook naar Goedhart gereden na vooraf gebeld te hebben of we een klein stukje mochten rijden voor een eerste indruk. Dat mocht en dus bij aankomst netjes geholpen.
Ik was net name benieuwd hoe de Mandello voor twee personen zou zijn qua zit comfort ect.

Het rijden ging heel soepel, Misschien te soepel in vergelijking met de huidige Ducati eigenlijk had ik niet verwacht vooraf. Sturen ect ook makkelijk met duo achterop.
Instellingen vering stond op automatisch dacht ik en onderweg wel wat gespeeld met het ruitje en de windhappers.
Alle rijmodus gedaan en drempels idem dito daarmee.
Mijn vrouw is geen motor kenner maar moet gewoon lekker kunnen zitten tijdens onze uitstapjes dat is prioriteit nummer 1.

De handgrepen vondt ze wat minder handig, Die zijn recht dus als ik in sportstand bijvoorbeeld wat gas gaf pakte ze mij liever vast dan de handgrepen. Koffer achterop maakt het uiteraard al makkelijk

Afijn.. Bij terugkomst Goedhart nog even solo gereden en dat beviel me prima eigenlijk.
Voor duo gebruik en als vervanger van mijn huidige Ducati Multistrada Enduro 1260 gaat er geen Mandello komen.
Is ook wat Appels en Peren vergelijken eigenlijk gezien de grote verschillen qua beide motoren.
Mijn vrouw zei bij terugkomst gelijk op mijn vraag wat vindt jij ervan achterop?.
Ik wil de Enduro 1260 houden die zit helemaal prima.
Deze motor zit minder lekker zei ze.
Voor de meer korte en solo ritten zou ik de Mandello er wel bij willen hebben.
Een nieuwe wordt me dan toch iets te gek dus komend seizoen blijft de Enduro 1260 onze reismotor zeg maar.
Veranderlijk als ik ben op motor gebied kan dit over een dag weer totaal anders zijn hoor.
 

Bijlagen

  • DSC_8891.JPG
    DSC_8891.JPG
    239,9 KB · Weergaven: 49
  • DSC_8889.JPG
    DSC_8889.JPG
    254 KB · Weergaven: 48
  • DSC_8892.JPG
    DSC_8892.JPG
    510,8 KB · Weergaven: 48
Laatst bewerkt:
Mogguh allemaal.

Vorige week ook naar Goedhart gereden na vooraf gebeld te hebben of we een klein stukje mochten rijden voor een eerste indruk. Dat mocht en dus bij aankomst netjes geholpen.
Ik was net name benieuwd hoe de Mandello voor twee personen zou zijn qua zit comfort ect.

Het rijden ging heel soepel, Misschien te soepel in vergelijking met de huidige Ducati eigenlijk had ik niet verwacht vooraf. Sturen ect ook makkelijk met duo achterop.
Instellingen vering stond op automatisch dacht ik en onderweg wel wat gespeeld met het ruitje en de windhappers.
Alle rijmodus gedaan en drempels idem dito daarmee.
Mijn vrouw is geen motor kenner maar moet gewoon lekker kunnen zitten tijdens onze uitstapjes dat is prioriteit nummer 1.

De handgrepen vondt ze wat minder handig, Die zijn recht dus als ik in sportstand bijvoorbeeld wat gas gaf pakte ze mij liever vast dan de handgrepen. Koffer achterop maakt het uiteraard al makkelijk

Afijn.. Bij terugkomst Goedhart nog even solo gereden en dat beviel me prima eigenlijk.
Voor duo gebruik en als vervanger van mijn huidige Ducati Multistrada Enduro 1260 gaat er geen Mandello komen.
Is ook wat Appels en Peren vergelijken eigenlijk gezien de grote verschillen qua beide motoren.
Mijn vrouw zei bij terugkomst gelijk op mijn vraag wat vindt jij ervan achterop?.
Ik wil de Enduro 1260 houden die zit helemaal prima.
Deze motor zit minder lekker zei ze.
Voor de meer korte en solo ritten zou ik de Mandello er wel bij willen hebben.
Een nieuwe wordt me dan toch iets te gek dus komend seizoen blijft de Enduro 1260 onze reismotor zeg maar.
Veranderlijk als ik ben op motor gebied kan dit over een dag weer totaal anders zijn hoor.
Ik heb ook een multistrada. Een 1200. Volgens Guzzi dealer. Mag je die niet vergelijken met de Mandello. De Ducati was volgens hem een nivo hoger. Ik vind de V100 een mooie fiets. Maar gaat mijn Ducati niet vervangen.
 
Ik heb ook een multistrada. Een 1200. Volgens Guzzi dealer. Mag je die niet vergelijken met de Mandello. De Ducati was volgens hem een nivo hoger. Ik vind de V100 een mooie fiets. Maar gaat mijn Ducati niet vervangen.
Ducati 1200 is er vanaf 2010 dacht ik maar ken ik niet qua rijden en comfort ect. Ben vanaf de Multistrada 1000 naar een Enduro 1200 gegaan en toen naar mijn huidige Enduro 1260.
De laatste twee zijn met hun 30 liter tank onder de Multistradaas ook wat de buiten beentjes der V2 modellen.
Wat ik weet van de 1200 modellen in onze Multistrada Nederland groep op Feesboek is dat bijna iedereen er blij mee is wat rijden betreft en qua blok prestaties ect.
Mandello in vergelijking met de 1200 modellen kan ik dus niks over schrijven verder eigenlijk maar ik denk dat de Ducs toch wat rauwer en meer V Twin achtig rijden dan de huidige Mandello V100.
Mandello is dan meer beschaafder zeg maar al zullen toekomstige V100 Mandello bezitters of sters er misschien heel anders over denken.
 
Laatst bewerkt:
mijn 1200 is van 2013. Gebruikt gekocht met zeer lage km stand. In t begin dacht ik. Die blijft niet lang. Rauw lopen inderdaad wat bokkig onderin. ECU laten herschrijven. Nu veel beter. Veel rustiger. Loopcultuur hij stond vanaf fabriek onderin te arm en bovenin te rijk. Inmiddels vele tripjes gemaakt naar zwarte woud. Eifel Zwitserland en Italië.
 
Moet dit topic niet verplaatst worden naar de 'Tourmotoren' categorie en eventueel V100 Mandello in de topic titel?
 
Trouwens achter 1 minpunt gekomen van de Mandello vandaag: De verlichting aan de voorzijde.
Een enorme koplamp, en je bent heel goed zichtbaar, maar het verlicht de weg maar zeer matig.
 
Trouwens achter 1 minpunt gekomen van de Mandello vandaag: De verlichting aan de voorzijde.
Een enorme koplamp, en je bent heel goed zichtbaar, maar het verlicht de weg maar zeer matig.
Vraag is dan of die verlichting goed staat afgesteld. Bij mijn V85TT scheen de koplamp ook in eerste instantie overal heen behalve naar de weg, na even goed afstellen heb ik nu geen klachten meer. En mijn tegenliggers ook niet meer.
 
Vraag is dan of die verlichting goed staat afgesteld. Bij mijn V85TT scheen de koplamp ook in eerste instantie overal heen behalve naar de weg, na even goed afstellen heb ik nu geen klachten meer. En mijn tegenliggers ook niet meer.
Hoe kan je die bijstellen?
 
Hoe kan je die bijstellen?
Simpel, de twee inbussen in het framepje losdraaien en dan de lichtunit kantelen.

 
Da
Simpel, de twee inbussen in het framepje losdraaien en dan de lichtunit kantelen.

Dank je. Die mogelijkheid zag ik al, de lichtunit staat al in de uiterste stand. (Met duo staat de lamp te hoog.)
 
Da

Dank je. Die mogelijkheid zag ik al, de lichtunit staat al in de uiterste stand. (Met duo staat de lamp te hoog.)
Misschien toch eens wat gaan afvallen? :-P

En heb je de veervoorspanning al eens aangepast? Dat zou toch moeten helpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan