Eerst snijden en dan onderuitdoen rijden |(

Ik werk ook op Schiphol en kom er dus regelmatig. Als je vanaf lang parkeren/P40 kwam is de kans groot dat die Ford slechts een gelegenheidsbezoeker was (zeker als hij twijfelend wegreed).

Er hangen volgens mij inderdaad wel camera's bij de tunnel, maar of die beelden ook bewaard worden? Bovendien ben ik bang dat het geen RLST kenteken was. Net zitten zoeken, maar in die reeks zitten enkel Hyundai's en Slopel's.

Succes met de afwikkeling van de schade.
 
Ik werk ook op Schiphol en kom er dus regelmatig. Als je vanaf lang parkeren/P40 kwam is de kans groot dat die Ford slechts een gelegenheidsbezoeker was (zeker als hij twijfelend wegreed).

Er hangen volgens mij inderdaad wel camera's bij de tunnel, maar of die beelden ook bewaard worden? Bovendien ben ik bang dat het geen RLST kenteken was. Net zitten zoeken, maar in die reeks zitten enkel Hyundai's en Slopel's.

Succes met de afwikkeling van de schade.

sorry hoor maar dan moet je je zoekmethode aanpassen :z

even een willekeurige uit de rl-st reeks:
Voertuig
Kenteken RL-ST-11
Voertuigsoort personenauto
Merk FORD
Handelsbenaming ESCORT WAGON 1.6I
Brandstof Benzine
 
kon je niet inplaats van te toeteren hem rechts voorbij gaan???........ :X
hij schrok van je getoeter en trapte waarschijnlijk daardoor op z,n rem.
jij moet dan extra hard remmen omdat je 1sec reactietijd op zo,n korte afstand niet haalt ga je onderuit.
beter is eerst je manoevre maken en als alles veilig is dan pas toeteren of je vuist/vinger omhoog etc.

Je toeter dient om andere chauffeurs erop attent te maken dat je er bent. Zodat ze, ondanks dat ze je niet gezien hebben, toch tenminste horen dat je er bent. Afgesneden worden is een schoolvoorbeeld van zo'n situatie.
Je toeter dient niet om je ongenoegen te tonen .. al gebruiken veel mensen em daar wel voor natuurlijk :P .
Als ik het zo hoor was de chauffeur blijkbaar niet op z'n gemak, hij kon dus evengoed geschrokken zijn van een plots rechts voorbijrijdende motor en als hij dan WEL was gestopt dan was de motorrijder de schuldige...

Bovendien moet je als chauffeur helemaal niet op je rem gaan staan als je een toeter hoort, wat is dat voor onzin zeg. Als iedereen op z'n rem zou staan iedereen keer dat iemand een of andere malloot het nodig vindt om te toeteren omdat hij iemand langs de weg herkent .. dat zou nog eens leuk zijn zeg.

Als je zo'n paniekreacties hebt is het ofwel omdat je niet aandachtig bent of omdat je gewoon niet op je plaats bent in het verkeer.
Is mij trouwens zeer hard ingeknoopt tijdens m'n (B-rijbewijs) rijlessen dat je niet bruusk mag reageren als je van iets "verschiet". Vertelde een verhaaltje van een kerel die na een bocht plots uit het niets koplampen zag opdoemen op zijn rijvak .. kerel draait z'n stuur helemaal om, auto over de kop, alles erop en eraan .. blijkt hij de reflectie van z'n eigen koplampen in een vitrine (uitstalraam) gezien te hebben ...

Om de 7 jaar een "rijvaardigheidstest" zeg ik potverdorie!

en ohja, kutsituatie voor je; helemaal juist gehandeld en toch met heel je gerief tegen de grond, je hebt nog wat te goed van je karma. Van je oren maken in het gebedje straks :+
 
Je toeter dient om andere chauffeurs erop attent te maken dat je er bent. Zodat ze, ondanks dat ze je niet gezien hebben, toch tenminste horen dat je er bent. Afgesneden worden is een schoolvoorbeeld van zo'n situatie.
Je toeter dient niet om je ongenoegen te tonen .. al gebruiken veel mensen em daar wel voor natuurlijk :P .
Als ik het zo hoor was de chauffeur blijkbaar niet op z'n gemak, hij kon dus evengoed geschrokken zijn van een plots rechts voorbijrijdende motor en als hij dan WEL was gestopt dan was de motorrijder de schuldige...

Bovendien moet je als chauffeur helemaal niet op je rem gaan staan als je een toeter hoort, wat is dat voor onzin zeg. Als iedereen op z'n rem zou staan iedereen keer dat iemand een of andere malloot het nodig vindt om te toeteren omdat hij iemand langs de weg herkent .. dat zou nog eens leuk zijn zeg.

Als je zo'n paniekreacties hebt is het ofwel omdat je niet aandachtig bent of omdat je gewoon niet op je plaats bent in het verkeer.
Is mij trouwens zeer hard ingeknoopt tijdens m'n (B-rijbewijs) rijlessen dat je niet bruusk mag reageren als je van iets "verschiet". Vertelde een verhaaltje van een kerel die na een bocht plots uit het niets koplampen zag opdoemen op zijn rijvak .. kerel draait z'n stuur helemaal om, auto over de kop, alles erop en eraan .. blijkt hij de reflectie van z'n eigen koplampen in een vitrine (uitstalraam) gezien te hebben ...

Om de 7 jaar een "rijvaardigheidstest" zeg ik potverdorie!

en ohja, kutsituatie voor je; helemaal juist gehandeld en toch met heel je gerief tegen de grond, je hebt nog wat te goed van je karma. Van je oren maken in het gebedje straks :+
Toevallig vorige week theorie les gehad voor auto. Je mag toeteren als er gevaar dreigt, of heeft gedreigd. Om de persoon die gevaarlijk bezig was er op attent te maken dat hij gevaarlijk bezig was.
 
sorry hoor maar dan moet je je zoekmethode aanpassen :z

even een willekeurige uit de rl-st reeks:
Voertuig
Kenteken RL-ST-11
Voertuigsoort personenauto
Merk FORD
Handelsbenaming ESCORT WAGON 1.6I
Brandstof Benzine

Je hebt in zoverre gelijk. Echter de RL-ST-11 (of wat voor getal ook) is van 1997, terwijl de Ford Fusion pas vanaf einde 2002 verkrijgbaar is. Vandaar heb ik gezocht op 11-RL-ST, wat een kentekenreeks is van 2005.
 
DAMM zo een geintje heb ik ook een keer gehad met de auto. Klotzak klapt gewoon tegen mn blikje aan en gewoon door rijden. Kenteken doorgegeven en persoon ontkend gewoon. Politie kan er niks mee zeggen ze dan.

Idd ook even gezocht bij de RDW maar niet veel soeps op RL-ST :( -O-

En idd wie weet blijven die camera opnamens bewaard. Is dus de moeite om dit eventueel na te gaan.

Suc6 met de jacht op &^%@#& B|
 
Laatst bewerkt:
Als die staff op je ava van jou is, heeft ie nu een reden om je in je kont te knauwen :X

Een loser in een Ford vergelijken met zo'n edel diertje :N

@ TS : sterkte ermee man... zulke figuren rijden er helaas ook tussen :/



sorry stafford and soundjuh... :P
ik las dat fazero al een beter kwalificatie had gevonden ..varkens
al zijn dat ook hoogst intelligente dieren..

nou tis iig een grote klootzak ,@ TS hopen dat je,m weer gaat tegenkomen ,
en m alsnog aan kan pakken !
 
klote, maar dat soort dingen gebeurt daar wel vaker, op de een of andere manier zijn er mensen die met invoegen meteen zo ver mogelijk naar links willen.
Je zou nog contact op kunnen nemen met rijkswaterstaat, misschien hebben ze het op film staan.
de beelden die de filmen worden een bepaalde tijd bewaard.
 
DAMM zo een geintje heb ik ook een keer gehad met de auto. Klotzak klapt gewoon tegen mn blikje aan en gewoon door rijden. Kenteken doorgegeven en persoon ontkend gewoon. Politie kan er niks mee zeggen ze dan.

Idd ook even gezocht bij de RDW maar niet veel soeps op RL-ST :( -O-

En idd wie weet blijven die camera opnamens bewaard. Is dus de moeite om dit eventueel na te gaan.

Suc6 met de jacht op &^%@#& B|
Vreemd, ik ken ook verhalen dat beide partijen even naar het buro mochten komen met de voertuigen om de schades te vergelijken.

@TS, ellende dit zeg. Gelukkig heb je getuigen, dat is iig iets. Hopenlijk kun je iets met het waarborgfonds. zou heel zuur zijn als je nu alles zelf mag vergoeden door zo'n fig.
 
@Ferrekau.

Het was met carnaval. Lekker met de kidz naar eindhoven en doordat er een mega file op de A2 stond besloot ik maar door te rijden over de A27 via gorichem. Net bij het klaverblad is het gebeurt. Een Ford mondeo komende richting Rotterdam wil invoegen en ik geef dus ruimte. De beste man dacht dat ik het gad dicht wilden rijden vermoedelijk maar ik stond iets wat op de witte streep. Vervolgens gaat het weer rijden en trek mijn stuur dus naar links om ruimte te maken. De vent kijkt me aan en zet zo zijn linker voor bumper in mijn rechter deur. Ik stap uit en persoon gaat er als een haas vandoor. Dus ik sprong in de auto en reed vervolgens over de vlucht strook hem achterna en. Die man was verderop al weer ingevoegt en ik wenkte hem dus naar de vlucht strook te komen. Enkel een middelvinger. Vrouw lief had de politie al aan de lijn en nog geen 5 min later stond oom agent er al. Tja di K-ZAK was em natuurlijk al gepeerd en daar sta je dan met heel wat schade aan je blikje. Oom agent heeft (en wat heen en weer bellen om die vent terug te krijgen op de het bureau. Maar die was al ergens verweg en wilden niet komen) het eea in zijn boekje geschreven en gaat weer vrolijk door. Eenmaal thuis belden de agent dat hij nog maals contact had gehad met de tegen partij en nu wilden de persoon wel praten. Dus ik kreeg het telefoon nr van oom agent en belden dus direcht naar die vent om het eea te regelen. Ik moest alles maar op de post doen maar een handtekening zetten onder het schade form wilden hij niet doen want hij was er niet geweest op dat tijdstip. Maar wel eerst zeggen dat hij haast had op het moment van invoegen. Wel is oom agent nog bij die man thuis geweest om de schade aan zijn groene mondeo op te nemen en wat denk je de deuken en de verfresten kwamen geheel over een met de maten die ik door gaf.

Alles door gezonden naar de verzekering en de zaak loopt nog altijd.


Moet er niet aan denken dat me dit op de motor zou overkomen. Het komt idd veel te vaak voor dat de koekblikjes je snijden of even vrolijk in de ankers gaan omdat ze denken dat je er kort op zit. Maar wat wil je als je 120 mag en er een koektrommel voor je zit die met 100 en vrachtblik aan het inhallen is. En wat te denken van de ruitenwissers met als motto de voorruit is vies.
 
:o

:( wat een ***

'k weet precies waar je bedoelt

succes met je herstel en ik hoop dat je motor niet al te erg eraan toe is
je hebt wel uitgelegd, wat er mis mee is, maar ik ben zo a-technisch als wat, dus het zegt me niet veel
 
Je toeter dient om andere chauffeurs erop attent te maken dat je er bent. Zodat ze, ondanks dat ze je niet gezien hebben, toch tenminste horen dat je er bent. Afgesneden worden is een schoolvoorbeeld van zo'n situatie.
Je toeter dient niet om je ongenoegen te tonen .. al gebruiken veel mensen em daar wel voor natuurlijk :P .
Als ik het zo hoor was de chauffeur blijkbaar niet op z'n gemak, hij kon dus evengoed geschrokken zijn van een plots rechts voorbijrijdende motor en als hij dan WEL was gestopt dan was de motorrijder de schuldige...

Bovendien moet je als chauffeur helemaal niet op je rem gaan staan als je een toeter hoort, wat is dat voor onzin zeg. Als iedereen op z'n rem zou staan iedereen keer dat iemand een of andere malloot het nodig vindt om te toeteren omdat hij iemand langs de weg herkent .. dat zou nog eens leuk zijn zeg.

Als je zo'n paniekreacties hebt is het ofwel omdat je niet aandachtig bent of omdat je gewoon niet op je plaats bent in het verkeer.
Is mij trouwens zeer hard ingeknoopt tijdens m'n (B-rijbewijs) rijlessen dat je niet bruusk mag reageren als je van iets "verschiet". Vertelde een verhaaltje van een kerel die na een bocht plots uit het niets koplampen zag opdoemen op zijn rijvak .. kerel draait z'n stuur helemaal om, auto over de kop, alles erop en eraan .. blijkt hij de reflectie van z'n eigen koplampen in een vitrine (uitstalraam) gezien te hebben ...

Om de 7 jaar een "rijvaardigheidstest" zeg ik potverdorie!

en ohja, kutsituatie voor je; helemaal juist gehandeld en toch met heel je gerief tegen de grond, je hebt nog wat te goed van je karma. Van je oren maken in het gebedje straks :+


laat em maar schrikken als je hem rechts inhaalt , hij kan je niks meer maken , want je bent er al voorbij.
bijna iedereen trapt onwillekeurig op de rem als er vlakbij of achter een harde claxon klinkt.
dat is de normale schrikreactie van de gemiddelde mens.

over positie-rijden ben je toch abuis.
nooit en te nimmer zo rijden dat je niet meer links of rechts uit kan wijken.
daarom rijden wij motorrijders baksteens-gewijs in een groep.
ik hou een auto altijd links of rechts over het voorwiel , zodat als ie opeens remt(zoals in dit geval) ik er altijd rechts of links voorbij kan gaan zonder te hoeven remmen.
*D
 
Je motor werd aan de kant gezet door een collega.

Verkeer werd ook al geregeld, dus ben door gereden had een ander klusje.

Voor de rest nog niks bekend van het voertuig ?
 
Je motor werd aan de kant gezet door een collega.

Verkeer werd ook al geregeld, dus ben door gereden had een ander klusje.

Voor de rest nog niks bekend van het voertuig ?
Collega met AG-BHV vestje aan of van de KLPD?

Maar die ellendeveroorzakende dappere doorrijder heeft zich (nog) niet gemeld en de camera's van Rijkswaterstaat zien alleen, slaan niets op.
 
Wat een verhaal, man! Jammer, dat de camera's je niet kunnen helpen. Ik hoop toch, dat je de dader achterhaalt. Beterschap i.i.g. En ik vind dat je het sportief opvat. Ik had dat ook gedaan, totdat die eikel door reed. Dan ben je mijn sympathie echt kwijt, geloof ik...
 
MAARRRRRRRRRRRR................hoe komt het dat jij onderuit gegaan bent?

Heb je de auto geraakt of heb je jezelf onderuit geremd?
Als je inhaalt en iemand voegt plots zo'n 25 centimeter voor jou in (in mijn ogen snijden) op jouw baan, wordt dan toegetoeterd (die @#$% betoeterde) en gaat dan op zijn rem staan dan heb je geen kans om te remmen maar zit je tegen de bumper.

Ik ga niet uit van schrikreactie, want als je toegetoeterd, wordt Xenonkoplamp in spiegels kan zien en daarom dus remt ben je volgens mij niet bezig met gezondverstandig weggebruik.

Als je dan ook nog niet remt nadat je in eerste instantie wel iemand onderuitremde heb je en een ongeluk veroorzaakt en je gegevens niet achtergelaten om e.e.a. netjes te regelen en een medeweggebruiker in hulpbehoevende toestand achtergelaten.

Ik zeg: verkeersmisdrijf, die inhaalfout is vergissing/overtreding, maar de rest is op zijn minst niet zo netjes.
 
Laatst bewerkt:
Wat een verhaal, man! Jammer, dat de camera's je niet kunnen helpen. Ik hoop toch, dat je de dader achterhaalt. Beterschap i.i.g. En ik vind dat je het sportief opvat. Ik had dat ook gedaan, totdat die eikel door reed. Dan ben je mijn sympathie echt kwijt, geloof ik...
Ben best wel boos, maar da's negatieve energie, schiet allemaal niet op.

En dankzij dit soort daders betalen we met zijn allen meer verzekeringspremie en wordt het er een stuk leuker op onderweg. :N

[me=Ton-up] Toch ben ik niet van plan de volgende keer dat iemand een vergissing,(ik blijf uitgaan van goede trouw) begaat jegens mij om die te vuur en te zwaard te bestrijden, voel er nl. weinig voor om me te verlagen tot dergelijk niveau. [/me]
 
Laatst bewerkt:
kon je niet inplaats van te toeteren hem rechts voorbij gaan???........ :X
hij schrok van je getoeter en trapte waarschijnlijk daardoor op z,n rem.
jij moet dan extra hard remmen omdat je 1sec reactietijd op zo,n korte afstand niet haalt ga je onderuit.
beter is eerst je manoevre maken en als alles veilig is dan pas toeteren of je vuist/vinger omhoog etc.
Toeteren als waarschuwingssignaal vind ik niet meer dan normaal. Als je dan niet eerst kijkt maar direct op de rem trapt, ben je een gevaar op de weg en mogen ze van mij je rijbewijs direct innemen.
 
Al met Rijkswaterstaat contact opgenomen Ton-up?
Want denk dat je wel kans maakt dat camera beelden bewaard worden een tijdje, vanwege allee terreurdreiging tegenwoordig blabla.

Misschien mag jij die beelden niet opvragen maar kan de politie ze wel krijgen zodat ze achter het kenteken kunnen komen.
 
Ik zal mijn ogen open houden voor een zwarte ford fusion die ik eventueel op schiphol tegen kom.

Werk zelf parttime bij AG, dus mocht ik wat zien dan laat ik het weten.

Succes ermee. ;)
 
laat em maar schrikken als je hem rechts inhaalt , hij kan je niks meer maken , want je bent er al voorbij.
bijna iedereen trapt onwillekeurig op de rem als er vlakbij of achter een harde claxon klinkt.
dat is de normale schrikreactie van de gemiddelde mens.


over positie-rijden ben je toch abuis.
nooit en te nimmer zo rijden dat je niet meer links of rechts uit kan wijken.
daarom rijden wij motorrijders baksteens-gewijs in een groep.
ik hou een auto altijd links of rechts over het voorwiel , zodat als ie opeens remt(zoals in dit geval) ik er altijd rechts of links voorbij kan gaan zonder te hoeven remmen.
*D

Dan vraag ik me serieus af wat jij onder de "gemiddelde mens" ziet??

Het komt om mij over alsof je de schuld bij de TS probeerd te leggen, dat hij niet goed gereageerd heeft en niet op de juiste plek reed.
Na het lezen van TS zijn reacties moet ik toch zeggen dat dit iedereen had overkomen...

Logischerwijs toeter je als iemand ineens naar jouw weghelft komt zeilen. Dat doe je om diegene ervan te attenderen dat jij daar rijdt en deze zijn actie kan beëindigen voordat hij tegen jou aan zit...

Mijn claxon heeft mijn leven al een keer kunnen redden toen ik met de R1 tussen de vangrail en een personenauto zat die zonder te kijken in één keer door kwam zetten.
Gelukkig zag ik het al een soort van aankomen dus kon nog iets opschuiven (gas geven of remmen was geen optie).
En ik keek de persoon aan via zijn spiegel, dus hij heeft mij zeker wel kunnen zien als hij even had gekeken.
Mijn toeter heeft hem flink doen schrikken en zorgde ervoor dat hij terug ging naar zijn eigen baan.... Wel netjes een excuus gehad naderhand :)


Maar dat is in mijn ogen de normale "schrikreactie" van de gemiddelde mens :) :+


@TS

Kut man... Ik kan er echt niet overuit dat mensen doorrijden na zoiets... Wat als je op een dermate manier te val had gekomen en dit niet overleefd had? Lig je daar -O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan