kjiratsiekoedel
Die hard MF'er
Dag allemaal,
Ik ben op zoek naar een toermotor, maar ik heb geen idee of datgene wat ik zoek ook bestaat!
Voorstellen
Eerst nog even voorstellen: 27 jaar, in 2011 mijn A gehaald om op wereldreis te gaan. Mijn rijervaring vóór mij A is dat ik 2500km door de blubber heb gereden op een Lifan Venus 150cc two-up met fors bagage.
1-cilinder, 150cc, max 90km/u, 110kg, verbruik 1:30
Les gehad op een Kawasaki ER5
2-cilinder, 500cc, 180kg, snel zat
Op wereldreis zijn we eerst door Zuid-Amerika gereden met een Bajaj Pulsar 180cc (10.000km gedaan)
1-cilinder, 180cc, max 120km/u, 165kg, verbruik 1:27
En vervolgens in Afrika weer 10.000km gedaan, maar dit keer op een Kawasaki KLR 650
1-cilinder, 650cc, 220kg, max 140km/u, verbruik 1:14 (was ook iets mis mee)
Op alle motoren hebben we two-up gereden met fors bagage eraan (custom made bagagerek).
Een paar overwegingen
Ik wil een motor om soms mee naar mijn werk te kunnen (dus geen daily) & belangrijker nog om er two-up mee te toeren (denk aan europa/marokko/turkije, misschien een keer naar Zuid-Afrika rijden). Er moeten dus panniers op kunnen (al is er altijd wel wat te lassen). Van mij hoeft 't allemaal niet hard en snel. Ik heb me echt uitstekend vermaakt op de 180cc (al ging die maximaal maar 120km/u wat iets te langzaam is in NL). De KLR vond ik te groot en te zwaar (en te veel verbruiken). De vering van de KLR wat dan wel weer erg prettig! Een tweecilinder lijkt me 't lekkerst rijden. Een oude motor is niet erg en een beetje sleutelen is aleen maar leuk! Een diezelmotor lijkt me ook wel geinig (verbruikt niet veel, maar Royal Enfields zijn mij wat te log), maar die bestaan niet zoveel.
Samengevat: ik zoek een (zuinige) 300-400cc tweecilinder enduro/toermotor waar je two-up mee kan.
Budget
Ik zoek een 2e hands motor tot maximaal zo'n 2000 euro. Liever minder natuurlijk, maar ik ben flexibel.
Mijn vraag
Weten jullie typen motoren die een beetje aan mijn eis voldoen? Alles is flexibel natuurlijk, mocht je een fantastische eencilinder weten of een zwaardere/lichtere tweecilinder, dan kan dat ook natuurlijk.
Ik ben op zoek naar een toermotor, maar ik heb geen idee of datgene wat ik zoek ook bestaat!
Voorstellen
Eerst nog even voorstellen: 27 jaar, in 2011 mijn A gehaald om op wereldreis te gaan. Mijn rijervaring vóór mij A is dat ik 2500km door de blubber heb gereden op een Lifan Venus 150cc two-up met fors bagage.
1-cilinder, 150cc, max 90km/u, 110kg, verbruik 1:30
Les gehad op een Kawasaki ER5
2-cilinder, 500cc, 180kg, snel zat
Op wereldreis zijn we eerst door Zuid-Amerika gereden met een Bajaj Pulsar 180cc (10.000km gedaan)
1-cilinder, 180cc, max 120km/u, 165kg, verbruik 1:27
En vervolgens in Afrika weer 10.000km gedaan, maar dit keer op een Kawasaki KLR 650
1-cilinder, 650cc, 220kg, max 140km/u, verbruik 1:14 (was ook iets mis mee)
Op alle motoren hebben we two-up gereden met fors bagage eraan (custom made bagagerek).
Een paar overwegingen
Ik wil een motor om soms mee naar mijn werk te kunnen (dus geen daily) & belangrijker nog om er two-up mee te toeren (denk aan europa/marokko/turkije, misschien een keer naar Zuid-Afrika rijden). Er moeten dus panniers op kunnen (al is er altijd wel wat te lassen). Van mij hoeft 't allemaal niet hard en snel. Ik heb me echt uitstekend vermaakt op de 180cc (al ging die maximaal maar 120km/u wat iets te langzaam is in NL). De KLR vond ik te groot en te zwaar (en te veel verbruiken). De vering van de KLR wat dan wel weer erg prettig! Een tweecilinder lijkt me 't lekkerst rijden. Een oude motor is niet erg en een beetje sleutelen is aleen maar leuk! Een diezelmotor lijkt me ook wel geinig (verbruikt niet veel, maar Royal Enfields zijn mij wat te log), maar die bestaan niet zoveel.
Samengevat: ik zoek een (zuinige) 300-400cc tweecilinder enduro/toermotor waar je two-up mee kan.
Budget
Ik zoek een 2e hands motor tot maximaal zo'n 2000 euro. Liever minder natuurlijk, maar ik ben flexibel.
Mijn vraag
Weten jullie typen motoren die een beetje aan mijn eis voldoen? Alles is flexibel natuurlijk, mocht je een fantastische eencilinder weten of een zwaardere/lichtere tweecilinder, dan kan dat ook natuurlijk.
Laatst bewerkt: