mynameisbob
Die hard MF'er
- 12 jan 2012
- 722
- 63
Wat dit onderwerp betreft, ik ben het zelfde van plan met een 2e hands ktm 690 smc die ik dan (ben nu 17 geworden) waarss uit belgie of duitsland laat importeren. Nu heb ik hier wat topics over doorgespit en gehoord dat je een geimporteerde motor niet naar 25kw zou kunnen laten zetten. Klopt dit? Over het onderuit gaan ben ik met je eens maar ik waag het erop.
@dyon onwijs bedankt voor de ruime uitleg!
Laatste vraag, als ik m dan in bv. Belgie laat begrenzen, kan ik m dan na 2 jaar zonder problemen in NL weer laten ontgrenzen? (incl. kenteken+verzekering)
Oke dankjulliewel! Aangezien ik nogal krap bij kas zit doe ik het dan maar semi-legaal zoals Dyon uitlegde: citaat:Voer je m in als vol vermogen motor dan kan je m alsnog op 25 kw laten zetten en met een uitdraai rijden en verzekeren met die uitdraai als bewijs. Dit is niet legaal officieel maar word vaak gedoogd en verzekeringsmaatschappijen, niet allemaal, dekken je wel in geval van schade.
Dan kan ik hem namelijk nog op vol vermogen zetten op mijn 20ste
Ik ben t met je eens Dyon. Wat het ook is is dat ik nu een jaar (en strax nog 1) op schakelbrommer rij wat praktisch t zelfde is als een motor maar alleen erg tekortkomt in vermogen en kwaliteit (50-80cc). Ik vond het nix om eerst een 125/250 te gaan rijden. Voelde ik me wéér beperkt en zoals Daan zei: je wilt een pornofiets. Nu rijd me pa op een KTM 950 sm en ik zit nu een half jaar op een KTM 690 smc te geilen (ja supermoto ftw)
Mja.... Klopt... Waarss meer autobahn plezier voor u.
Belgie heeft geen mooie wegenalleen ik vind snelweg rijden niks hoorhaha
vind dijken.. en mooie wegen(duitsland, belgië, etc mooier)
maar om er te komen.. kan je soms wel 2 uur 200 km/h rijden