Eerste motor 18 jarige

Ligt eraan hoe jij je zaakjes geregeld hebt :+


als jij met je lichte rijbewijs op een 80kw fiets iemand invalide rijd, betaal je jezelf je leven lang scheel omdat diegene alleen nog maar door een rietje kan eten

niks met zaakjes regelen te maken
 
als jij met je lichte rijbewijs op een 80kw fiets iemand invalide rijd, betaal je jezelf je leven lang scheel omdat diegene alleen nog maar door een rietje kan eten

niks met zaakjes regelen te maken

Toch heel anders, ze gaan onderzoek doen, daarbij wordt er ook op kenteken gekeken. Als daar 25 kw staat is er niks aan het handje.

En motors worden niet op vermogen gemeten, met alleen uitdraai heb je vaak al ellende, maar kan je het nog aan vechten.

Situatie zelf meegemaakt, alleen dan met blikschade.

Of hoe dom het ook klinkt, zolang dat jij je zaakjes goed geregeld hebt is er niks aan de hand!

Maar ik mag vol power tegenwordig(2 jaar rbw)

Discussie ga ik niet verder aan, je moet er mee doen wat je wilt
 
Laatst bewerkt:
Haha, als de verzekering een paar ton mag gaan neertellen voor revalidatie etc reken er dan maar op dat ze je motor op vermogen gaan controleren.....
 
Ik denk dat dat toch wat anders ligt als je je droommotor hebt en daarnaast een gs500. Of is die derbi jouwn droommotor ?

Nee, zoals je al kon lezen is de derbi alleen voor mijn 25kw periode.
De r1 is zeker niet mijn droom motor, dat zal eerder een mooie moto guzzi / Buell / triumph daytona 675 zijn. Het ging mij erom dat ik me niet meer schaam voor wat ik rijd. Ook al moet ik weer bij een lege accu me motor in de regen op school aanlopen en ziet iedereen me, ik schaam me nog steeds niet. Op een gegeven moment zet je het ( hopelijk) van je af.


Maar we dwalen nu wel eeeeeerg af hey, dus nog iets ontopics:

Als je toch een mooie motor wilt, spaar dan nog effe door en koop een wat jongere R6. Voor die 10 jaar oude krengen willen ze ook nog 3500-4000 vragen, terwijl je voor 5000-5500 euro een 2005-2006 model voor kan kopen. Verzekeren op je pa's naam met no claim beschermer en wa + casco het eerste jaar. Dan komt het helemaal goed :)
 
Mijn 25kw'tje was een zxr400, kocht het ding omdat ik het er volwassen zag uitzien en niet als een iel klein dingetje.

Maar als ik nu terug kijk dan was ik niet voor een racert gegaan.
Had dan een goedkoop 4takt off the roadje, of een cb500, er5, gs500 gekocht. Fijne zithouding en met een oude motor kan je nog een keer een foutje permiteren zonder dat het een duur grapje gaat worden.

Een Honda Xl, Yamaha XT, Suzuki Dr en Kawasaki KlX/KLE is echt dikke pret.
Bult koppel en door de zandpaden heen knappen :]
 
neem je eerste 2 jaartjes een goedkoop (oud) ding.
je gaat waarschijnlijk een keer op je plaat.

neem nadat je voldoende ervaring hebt een duurdere (nieuwere) fiets :)
 
Super bedankt voor al jullie reacties hahahah @Daan72 , zoiets zat ik idd ook aan te denken, gelijk goed doen!

heb nu al paar mooie sportieve R6'jes gezien van bj 2000-2001

En dromen over wat beters kan ik dan nog lange tijd doen hahah (R1)

Hoezo zou een R1 niet op 25kw kunnen dan? Zelf heb ik een Yamaha FZR1000 (voorloper van de R1) en die loopt echt prima op 25kw. Zelfs mijn examinator vroeg of ik een R1 ging rijden toen ik geslaagd was voor mijn rijbewijs. Toen ik vroeg of dat wel kon op 25kw zei hij dat het geen enkel probleem was.
 
Hoezo zou een R1 niet op 25kw kunnen dan? Zelf heb ik een Yamaha FZR1000 (voorloper van de R1) en die loopt echt prima op 25kw. Zelfs mijn examinator vroeg of ik een R1 ging rijden toen ik geslaagd was voor mijn rijbewijs. Toen ik vroeg of dat wel kon op 25kw zei hij dat het geen enkel probleem was.
1000cc afgeknepen?
laat ik het zo zeggen: je ziet het niet vaak _O-
 
Op zich kan ik het zeer goed begrijpen dat je de motor van je dromen wil rijden, ook als dat een R6 is. Je moet wel bij jezelf de vraag stellen hoeveel het je waard is om erop te rijden. Al dat gedoe met afstellen, het gaan bewijzen, op kenteken krijgen (lukt zelfs nog niet eens met een R6), op de testbank laten zetten om bewijs te krijgen, en dan maar hopen dat alles goed mag gaan gedurende de 2 jaar of je krijgt er een hele hoop gedoe mee op je hals. Een ninja250 of cbr250 rijdt ook heel erg lekker, goedkoop in aanschaf, je doet een pak ervaring op, op een volkomen legale manier, en na 2jaar koop je toch lekker de motor waar je zin in hebt. Gewoon mijn mening he, ik wil niemand tegen de borst stoten.
 
mooi topic'je. Ben over paar maandjes 18 dan meteen rijbewijs halen.

Ben van plan een Yamaha Xt, te halen.. maar zit noch te twijfelen met de cc's. dilemma joh.
600cc, kan niet op kenteken 25 kw . uitdraai is makkelijk
350cc, is al 25kw. en is érg zuinig. maar dan zit ik ook weer met het probleem dat ik
toch ook wel een keer met wat koffers wil gaan rijzen.. wat is er aan te raden? (en het bouwjaar maakt niet veel uit. wil niet een veels te oude. het liefst 1990+ ofzo.. maar die 2000 modellen zijn ook mooi.

En wegracers tjah mooie dingenen maar niet zo iets voor mij
 
Vandaag op de beurs in Groningen geweest & giga mooie R6 gezien, maar financiele kant van het verhaal maak t' een beetje kritisch hahah

Ik ben echt 'n fan van sportmotoren , maar wat ik hierboven lees ( supermotard modellen) lijkt me ook super relaxed rijden
 
@Daan72, ik heb exact hetzelfde gedaan, met exact dezelfde fiets. Een 03' R6. Had wel gelijk een Yoshimura erop maar die zat er al op van de persoon waar ik hem van had overgenomen.

Als je gelijk wat moois kan betalen zou ik dat ook gelijk doen, je leert je fiets kennen en als je dan vol vermogen mag weet je in ieder geval hoe het reageert. Gewoon een zware, mooie fiets kopen.
 
Heb in juli mijn rijbewijs gekocht en rijd nu cbr 600rr begrenst, en zeker geen spijt van gehad *O*

img1442533889.jpeg
 
pfoee vette motor man! respect,
jaa ik zit 'n beetje in dubio, heb namelijk ook n paar hele mooie Gsxr600 's gezien
ben 't wel een beetje tegen elkaar aan het afstrepen omdat ik niet een mega budget heb.
 
1000cc afgeknepen?
laat ik het zo zeggen: je ziet het niet vaak _O-
Merk wel vaker dat mensen hier op het forum opmerkingen maken over het feit dat een r1 op 25kw voor geen meter meer rijdt etc. maar eigenlijk niemand heeft er ooit op gereden. Bijna elke motor kan gewoon op gas begrenst worden en zal nog prima rijden. Enige nadeel is misschien dat 1000cc motoren over het algemeen wat zwaarder zijn en hierdoor de acceleratie wat beperkter is dan bij een 600cc. Als iemand dan graag een R1 wil rijden is het toch alleen maar zonde van het geld om eerst een r6 te kopen en na twee jaar weer een R1 te kopen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan