Eerste motor 18 jarige

@supersillie: Makkelijk gezegd voor iemand die in zijn afstudeerperiode zit en 's avonds en in het weekend geen tijd heeft _O-
@Daan72: Haha ja dat is zo. Maar volgens mij blijf je sowieso veel geld in een SM pompen, omdat die veel onderhoudsgevoeliger is als een 4 cilinder. Onderhoudsinterval is in ieder geval kleiner.

Sorry, met Yamaha's heb ik niks :+
 
Laatst bewerkt:
@supersillie: Makkelijk gezegd voor iemand die in zijn afstudeerperiode zit en 's avonds en in het weekend geen tijd heeft _O-
@Daan72: Haha ja dat is zo. Maar volgens mij blijf je sowieso veel geld in een SM pompen, omdat die veel onderhoudsgevoeliger is als een 4 cilinder. Onderhoudsinterval is in ieder geval kleiner.

Sorry, met Yamaha's heb ik niks :+

heb een aantal vrienden met SM geile dingen en op de openbare weg leuker rijden dan een racer.
wellicht eerder onderhoud nodig maar niet echt heel moeilijk met een beetje simpele SM.
o en geeft niks hoor meer voor mij :+
 
@Daan72: Jij doet HBO denk ik aan je studie te zien? Ikke MBO, dus is nog maar afwachten waar ik terecht kom en of ik een beetje geld verdien :+. Al wil ik misschien ook nog HBO gaan doen, dus dan is er nog steeds geen baan :P

40km enkele rit naar stage is te doen met een SM, met een beetje doorjagen ben ik er in 45 minuten. Alleen die 140km enkele rit is niet te doen met een SM, snelweg vind die niet leuk denk ik en binnendoor is het zo'n 3 uur volgens Maps.

@supersillie: Haha ja inderdaad :+

Ik moet trouwens t/m 6 april 2013 25kW rijden
 
Laatst bewerkt:
@supersillie: Makkelijk gezegd voor iemand die in zijn afstudeerperiode zit en 's avonds en in het weekend geen tijd heeft _O-
@Daan72: Haha ja dat is zo. Maar volgens mij blijf je sowieso veel geld in een SM pompen, omdat die veel onderhoudsgevoeliger is als een 4 cilinder. Onderhoudsinterval is in ieder geval kleiner.

Sorry, met Yamaha's heb ik niks :+

Najaa ik werk ook alleen maar zaterdag avond hoor :P

En dat bij en AH.....dus is ook net niets :')

Werk wel in vakanties enzo meer, en heb een tijd terug wel meer gewerkt.

Maar ik heb gewoon keuzes gemaakt.....Veel feesten en leuke dingen doen met vrienden etc, en dan geen motor kopen. Of minder van die dingen en vaker genoegen nemen met een pilsje op de bank en wel een motor kopen.
Ik ben blij dat ik deze keuze gemaakt heb :Y
 
@Daan72: Jij doet HBO denk ik aan je studie te zien? Ikke MBO, dus is nog maar afwachten waar ik terecht kom en of ik een beetje geld verdien :+. Al wil ik misschien ook nog HBO gaan doen, dus dan is er nog steeds geen baan :P

40km enkele rit naar stage is te doen met een SM, met een beetje doorjagen ben ik er in 45 minuten. Alleen die 140km enkele rit is niet te doen met een SM, snelweg vind die niet leuk denk ik en binnendoor is het zo'n 3 uur volgens Maps.

@supersillie: Haha ja inderdaad :+

Ik moet trouwens t/m 6 april 2013 25kW rijden


WTB??

Kijk eens wat ik studeer :+
 
Haha oke, ja ik krijg wel aardig wat geld binnen elke maand, maar vreemd genoeg weet ik eigenlijk niet waar het blijft (behalve leuke dingne doen met vriendin, verzekering en belasting, telefoonrekening en paar kleine boodschappen) :P

Verder ga ik nooit uit ofzo, ook geen festivals. Ik heb eerder bij de Gamma en Hanos gewerkt, maar daar heb ik nu gewoon geen tijd meer voor. Maandag redelijk relaxt dagje en dat wil ik ook zo houden, dinsdag 10.30-17.30 school, woensdag t/m vrijdag van 7.00-19.00 van huis ivm stage.

Op het MBO of HBO? Ik op MBO.
 
Laatst bewerkt:
Haha oke, ja ik krijg wel aardig wat geld binnen elke maand, maar vreemd genoeg weet ik eigenlijk niet waar het blijft (behalve leuke dingne doen met vriendin, verzekering en belasting, telefoonrekening en paar kleine boodschappen) :P

Verder ga ik nooit uit ofzo, ook geen festivals. Ik heb eerder bij de Gamma en Hanos gewerkt, maar daar heb ik nu gewoon geen tijd meer voor. Maandag redelijk relaxt dagje en dat wil ik ook zo houden, dinsdag 10.30-17.30 school, woensdag t/m vrijdag van 7.00-19.00 van huis ivm stage.

Op het MBO of HBO? Ik op MBO.

Tjah....je wil nog HBO gaan doen....waarom niet deeltijd dan :)

Werk krijg je zekers weten wel met die opleiding :Y
Kun je fijn doorleren.

EN het beste van alles geld voor een mooie motor *O*
 
ik zit nu op't MBO
en met mn stage periodes (blokken van 5 weken) verdien ik toch wat aardig bij. vorige periode 300 gekregen (en een zaagbroekje van 200)
en nu weer 250 euro gekregen. tikt toch wel aan hoor. toch al een half 1/3e rijbewijs.!

Ik ga doorkijken voor een Yam 'xt 600!
 
Haha oke, ja ik krijg wel aardig wat geld binnen elke maand, maar vreemd genoeg weet ik eigenlijk niet waar het blijft (behalve leuke dingne doen met vriendin, verzekering en belasting, telefoonrekening en paar kleine boodschappen) :P

Verder ga ik nooit uit ofzo, ook geen festivals. Ik heb eerder bij de Gamma en Hanos gewerkt, maar daar heb ik nu gewoon geen tijd meer voor. Maandag redelijk relaxt dagje en dat wil ik ook zo houden, dinsdag 10.30-17.30 school, woensdag t/m vrijdag van 7.00-19.00 van huis ivm stage.

Op het MBO of HBO? Ik op MBO.
Leeuwenborgh is MBO :Y
 
Tjah....je wil nog HBO gaan doen....waarom niet deeltijd dan :)

Werk krijg je zekers weten wel met die opleiding :Y
Kun je fijn doorleren.

EN het beste van alles geld voor een mooie motor *O*
Volgens mij heb je voor deeltijd al werkervaring nodig. Maar dat weet ik niet zeker.
Werk is er in principe wel genoeg te vinden, ik zou alleen graag op tekenkamer willen, alleen daar is niet zoveel voor te vinden als starter.

Werken jullie ook met projecten enzo?

@Enrico: Ik krijg reiskostenvergoeding van 200 per maand. Tikt ook wel lekker aan opzich , alleen verdwijnt dat geld om de een of andere reden :P. Kan ook lijken, omdat ik net een nieuwe laptop heb gekocht _O-
Alles wat je krijgt als stagevergoeding is mooi meegenomen, want ze zijn je niet verplicht iets te geven. Heeft klasgenoot ook, krijg maar iets van 50 euro per maand, terwijl andere klasgenoot gewoon een normaal salaris krijgt van zijn bedrijf.

Zo'n KTM 450, of een Honda CRF 450 vind ik wel leuke dingetjes :+ Net zoals Husqvarna 450SMR :+
 
Volgens mij heb je voor deeltijd al werkervaring nodig. Maar dat weet ik niet zeker.
Werk is er in principe wel genoeg te vinden, ik zou alleen graag op tekenkamer willen, alleen daar is niet zoveel voor te vinden als starter.

Werken jullie ook met projecten enzo?

@Enrico: Ik krijg reiskostenvergoeding van 200 per maand. Tikt ook wel lekker aan opzich , alleen verdwijnt dat geld om de een of andere reden :P. Kan ook lijken, omdat ik net een nieuwe laptop heb gekocht _O-
Alles wat je krijgt als stagevergoeding is mooi meegenomen, want ze zijn je niet verplicht iets te geven. Heeft klasgenoot ook, krijg maar iets van 50 euro per maand, terwijl andere klasgenoot gewoon een normaal salaris krijgt van zijn bedrijf.

Zo'n KTM 450, of een Honda CRF 450 vind ik wel leuke dingetjes :+ Net zoals Husqvarna 450SMR :+

Jup doen wij ook :Y

Bbbrrr Tekenen.....ik kan het goed, maar blah wat vind ik dat toch tergend saai werk :+
Dat is echt iets wat ik sowieso niet ga doen :P
 
Jup doen wij ook :Y

Bbbrrr Tekenen.....ik kan het goed, maar blah wat vind ik dat toch tergend saai werk :+
Dat is echt iets wat ik sowieso niet ga doen :P
Om nog even lekker off topic te blijven, wat voor projecten hebben jullie zoal? Wij hadden voor zover ik nog kan bedenken het ontwerpen van een CIP-installatie en een schaarlift.

Haha ja ik kan het ook goed, en vind ik ook wel leuk (tenminste, het 3D gedeelte, 2D is idd tergend saai). Ik zou niet weten wat voor werk ik anders zou willen doen, want wil natuurlijk wel goed zijn in mijn werk :P
 
Om nog even lekker off topic te blijven, wat voor projecten hebben jullie zoal? Wij hadden voor zover ik nog kan bedenken het ontwerpen van een CIP-installatie en een schaarlift.

Haha ja ik kan het ook goed, en vind ik ook wel leuk (tenminste, het 3D gedeelte, 2D is idd tergend saai). Ik zou niet weten wat voor werk ik anders zou willen doen, want wil natuurlijk wel goed zijn in mijn werk :P
Nah ook autocad en inventor zijn niet mijn ding :P
Ben meer van de verbrandingsmotoren en pneumatiek etc. :Y


Najaa, de projecten die ik tot nu toe heb moeten doen zijn niet echt noemenswaardig :N
Zit in het 2e jaar dus.

Maar komend jaar moet ik beginnen met het ontwerpen van een graafmachine :Y En in het 4e jaar word deze daadwerkelijk gebouwd :)
 
Gewoon geld 8teruit zetten elke maand en spaaaaren, dan heb je op den duur genoeg om iets te kopen! ik doe trouwens WO dus hoef vrij weinig naar school, dus kan er toch aardig wat uurtjes bijpakken bij de Jumbo,
 

Gewoon lekker 4 dagen in de week lopen bij KwikFit en je krijgt dit ;)

img1442534413.jpeg
 
hallo hallo,

ik wil eigenlijk binnenkort zelf een motor gaan kopen,
Ben 18 jaar en moet dus nog 2 jaar 25kw rijden.
nu wil ik eigenlijk zelf een R6 kopen en begrenzen, zodat op m'n 20e niet weer een nieuwe motor hoef aan te schaffen.

er zijn ok mensen die zeggen, koop gewoon een motor die al 25 kw is, en schaf op je 20e pas een R6 oid aan.

Nu vroeg ik me af wat jullie mening is betreft dit onderwerp

Gr Jesse xD

Hallo Jesse,

Ik ben zelf net 19 geworden en heb wel een R6 gekocht en op 25kw laten zetten.
Ik heb dit laten doen bij een bedrijf in Tiel, ze hebben de motor op het gas laten begrenzen.
Ik kreeg een uitdraai erbij en heb dat door gezet naar de verzekering.
Ik heb de begrenzing nog voor een gedeelte, het is een soort palletje op de gaskabel, deze kan je verzetten waardoor je wat meer gas kan geven, dus meer vermogen krijgt.
Nu kan je wennen aan de motor met wat minder vermogen en zo als je de 25kw periode erop hebt zitten de begrenzing eraf halen en vol vermogen gaan rijden..

Gr Michael
 
Hallo Jesse,

Ik ben zelf net 19 geworden en heb wel een R6 gekocht en op 25kw laten zetten.
Ik heb dit laten doen bij een bedrijf in Tiel, ze hebben de motor op het gas laten begrenzen.
Ik kreeg een uitdraai erbij en heb dat door gezet naar de verzekering.
Ik heb de begrenzing nog voor een gedeelte, het is een soort palletje op de gaskabel, deze kan je verzetten waardoor je wat meer gas kan geven, dus meer vermogen krijgt.
Nu kan je wennen aan de motor met wat minder vermogen en zo als je de 25kw periode erop hebt zitten de begrenzing eraf halen en vol vermogen gaan rijden..
!

Gr Michael



Ja ik ben er nu ook van overtuigd dat ik gewoon een 600 ga kopen gelijk (R6 of gsxr-600) en dan begrezen op carb. ben nog zoekende maar voor 't eind v/d winter heb ik er gegarandeerd een in de schuur staan xD
 
Laatst bewerkt:
oke, het voordeel van een gsx is dat je hem op 25kw-kenteken kan laten zetten.
stuur je de papieren met de uitdraai naar de rdw en zij sturen je de papieren terug met 25 kw erop.
dat kan bij een R6 niet, maar ik rijd met een uitdraai rond, en hij is apart verzekerd voor 25kw..
het is maar net wat je beetje goedkoop op de kop kan tikken, zijn allebei mooie motoren
 
Terug
Bovenaan Onderaan