De motor van het linkje staat bij Boonstra. Dan zou ik toch wat extra kritisch zijn en iemand meenemen.
Ik zou voor een BMW toch eerst bij Ruud de Jong in Enkhuizen, of Jensen in Nijmegen kijken. Helaas, op de site hebben deze geen F800 staan. Als ik Mobile.de kijk is je budget niet ruim, maar met geduld zou het moeten lukken.
Een Fazer is gelijk weer een heel alledaagse fiets, niet te vergelijken met deze twin.
denk dat je budget net te krap is voor een F800 S. of er komt direct onderhoud bij kijken waardoor je als nog meer kwijt bent.
al eens gekeken naar een TRX? (mocht je voor een sportievere twin willen gaan) http://www.marktplaats.nl/a/motoren...f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr
De Fazer is idd alledaags maar desondanks een goede keus!
Ze zijn goedkoop met een reden. Als je er eentje wil, neem er dan een met een zwart blok (vanaf 2010), die zijn probleemloos. Daarvoor niet aan beginnen.
Nee, ik zou niet kwaad over Boonstra willen spreken. Maar het is een motorsloper die een motorzaak overgenomen heeft. Er worden ook lichte schadegevallen doorgeschoven. Daarom moet je even extra opletten of er onder de oppervlakte niet meer schade zit.Slechte ervaringen met deze verkoper hier? Jammer, hij had er ook één staat voor rond de 3000 (zonder beschadigingen), en daar hoef ik geen twee keer over na te denken als deze in goede staat verkeerd met papieren.
Nee, ik zou niet kwaad over Boonstra willen spreken. Maar het is een motorsloper die een motorzaak overgenomen heeft. Er worden ook lichte schadegevallen doorgeschoven. Daarom moet je even extra opletten of er onder de oppervlakte niet meer schade zit.
TRX en ER6 zijn inderdaad leuke alternatieven. Helaas is de F800 de enige met 360 graden motor.
Ik rij nu 3 jaar op een TRX, een heerlijke fiets geen problemen mee gehad.Ah oké.
Dan ga ik nog naar die van 3000 euro kijken. Neem mijn vader mee, die heeft op zat BMW's gereden de afgelopen 30 jaar. En houd ook nog die andere opties open. MAar 70.000 km voor een motor (mits alle onderhoud papieren erbij zitten) is toch wel goed te doen met Japanner's en de BMW? Minder is altijd beter natuurlijk, maar zo kan ik mijn zoektocht even wat ruimer maken of verkleinen als ik dit weet.
En nog bedankt voor je info
Edit: Ik ga ook maar even kijken naar de Z750 en de GSR600, lijken mij ook leuke motoren, gewoon mijn gedachte voor een bepaald type uit mijn hoofd gehaald en zoveel mogelijk rijden
Nou ik vind dat erg overdreven.Eerlijk advies? Afblijven en iets anders kopen.
Zelf zo'n F800S gehad....bagger.
Ohja ook voor 4000,-
Twee jaar terug met collega gaan kijken voor zo'n fiets.
Was van 2009 met 85.000 km op de teller.
Liep als een trein dat blok.
Geen piepje kraakje of wat dan ook.
Alleen het balhoofd lager was enorm ingeput door de vele km's snelweg die ermee gereden was.
Die hebben ze nog vernieuwd inclusief een complete kettingset (f650 met 800 twin blok)
Collega rijdt er elke dag mee zonder 1 mankement gehad te hebben.
Teller staat nu op ongeveer 110 of 120.000 km.
Nou ik vind dat erg overdreven.
Ik rij al vanaf 2006 op de F800 en rij nu alweer 5 jaar zonder problemen op een F800S uit 2007. Er staat inmiddels alweer ruim 50.000 km op de teller en ik ben een doorrijder en rij dus ook in de winter door ivm. woon-werk.
Ik vind zelf de voordelen van zo,n F-je erg groot.
Voldoende vermogen. Riem ipv ketting en licht kwa eigen gewicht (nat 203 kg) doordat je geen cardan hebt en erg zuinig.
er worden en zijn idd. Ook exemplaren met problemen met oa. De achteras.
Ik ken geen andere motor die deze eigenschappen heeft!
Mij bevalt het F-je zelfs zo goed dat ik er net eentje bij gekocht heb (uit 2011)die ik net heb ingevoerd.
Een GS is wezenlijk anders en heeft geen last van allerlei mankementen.
De bouwstand van de GS kwam bij de S/ST pas toen er een zwart bok onder zat, daarom raad ik het kopen van een S/ST met een grijs blok (<2009) ook af. Ik heb er zelf een gehad en BMW heeft over de loop van 2 jaar ongeveer de nieuwwaarde van die fiets aan garantieclaims mogen dokken (terecht overigens).
Mijne was van 2007. Bij 22k klonk het motorblok dat klonk als een tractor.Durf te wedden dat de zuiger (s) kapot waren.Had altijd de neiging om stil te vallen bij langzame snelheden zoals in bochten, rotondes e.d..Reparatiekosten van honderden euro's gehad voor luchtaanvoerrubbers e.d. (allemaal tevergeefs). Fiets was bovendien ERG gevoelig voor roest, met name de remklauwen zaten in de winter dierect vol met bloemkolen..Enige pluspunt was z'n zuinigheid: 1 op 26 was haalbaar.
Voor woonwerk vondt ik de fiets derhalve niet betrouwbaar genoeg dus ingeruild tegen een nieuwe cbf1000f.......and never looked back.Nu 40k gelopen en geen centje pijn, krijgt volgende week nieuw kettinkje dus voordeel van riem valt helemaal weg (want die is duurder). Kan me nog herinneren dat de achterhub ook een potentieel probleem was bij fietsen van <2008 of zo.
Succes met de keuze.
Mijne was van 2007. Bij 22k klonk het motorblok dat klonk als een tractor.Durf te wedden dat de zuiger (s) kapot waren.Had altijd de neiging om stil te vallen bij langzame snelheden zoals in bochten, rotondes e.d..Reparatiekosten van honderden euro's gehad voor luchtaanvoerrubbers e.d. (allemaal tevergeefs). Fiets was bovendien ERG gevoelig voor roest, met name de remklauwen zaten in de winter dierect vol met bloemkolen..Enige pluspunt was z'n zuinigheid: 1 op 26 was haalbaar.
Voor woonwerk vondt ik de fiets derhalve niet betrouwbaar genoeg dus ingeruild tegen een nieuwe cbf1000f.......and never looked back.Nu 40k gelopen en geen centje pijn, krijgt volgende week nieuw kettinkje dus voordeel van riem valt helemaal weg (want die is duurder). Kan me nog herinneren dat de achterhub ook een potentieel probleem was bij fietsen van <2008 of zo.
Succes met de keuze.