TeamHeronSuzuki
Two Stroke or No Stroke
- 2 okt 2006
- 38.352
- 20.009
Top advies
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Vroeg of laat komt die gekke APK er ook in bij motoren , dan kan je er vergif op in nemen dat deze er niet doorkomt, dan heb je een brommer van 4 rood waarmee je alleen op een boeren land mee mag rijden.
Een goed rijdende k75 of k100 waar je zonder sleutelen mee door kunt rijden is allang niet meer onder de 1000 euro te krijgen.Die K75 mist de koplamp ommanteling en de radiatorkap. Het zal waarschijnlijk een S of RT geweest zijn. Typisch een fiets die je ruim onder de 1000 euro moet kunnen kopen.
De 1100 is redelijk. Een lege accu en een hangend startrelais horen bij elkaar. Relais schoonschuren en een nieuwe accu lossen het probleem op. Contactslot is kud. Je kan het opknappen, kost je niets, maar vervangen is sneller.
TS is al lang weer vertrokken maar het blijft een mooie caferacer! Het zitje is gemaakt door the Custom Factory, heel wat anders dan Ali.Die 1100 ziet er best aardig uit. Als basis.
Maar het is waarschijnlijk absoluut niet wat TS zoekt, die wil een kale streetfighter met een plank als zadel, Ali onderdelen en een verknipte kabelboom.
Daar begin ik ook een beetje achter te komen. Een jaar of vijf terug verkocht ik nog een K75 ongeveer in bovenstaande staat voor 400 euro. Een paar jaar daarvoor kocht ik er eentje met een kapotte Schurgers kuip voor 300.Een goed rijdende k75 of k100 waar je zonder sleutelen mee door kunt rijden is allang niet meer onder de 1000 euro te krijgen.
Nope. Is het hele jaar doorDaar begin ik ook een beetje achter te komen. Een jaar of vijf terug verkocht ik nog een K75 ongeveer in bovenstaande staat voor 400 euro. Een paar jaar daarvoor kocht ik er eentje met een kapotte Schurgers kuip voor 300.
Misschien is het ook het verkeerde seizoen. Ik hoop dat die hokken in september weer naar normale prijzen zakken.
Nope... als je niet de volledige service kunt bieden moet je het niet doen. Dat levert altijd gezeik op.Als je komt voor normaal onderhoud doen ze dat echt wel.
Ik heb andere ervaringen met verbouwde motoren, net als Rody, dus dat "echt wel" is ook betrekkelijk blijktYep echt wel, zo lang je maar niet naar een dozenschuiver gaat.
Denk dat ook een originele bij maar een paar specialisten echt goed begrepen wordt?Niets aparts aan, ik lever graag kwaliteit. En dat is met dit soort verbouwde/versleutelde motoren niet te garanderen. Dus doe ik (en een heleboel van mijn concullega's die er hetzelfde over denken) er helemaal niets aan.
Je kan het tegenover de klant ook niet maken om te zeggen: de simpele klusjes waar ik makkelijk geld aan verdien doe ik wel, masr als het lastiger wordt ben je niet welkom.
Dan ben je in mijn ogen geen serieuze ondernemer. Ik speel liever open kaart en doe er helemaal niets aan.
Gelukkig heb ik andere ervaringen.Niets aparts aan, ik lever graag kwaliteit. En dat is met dit soort verbouwde/versleutelde motoren niet te garanderen. Dus doe ik (en een heleboel van mijn concullega's die er hetzelfde over denken) er helemaal niets aan.
Je kan het tegenover de klant ook niet maken om te zeggen: de simpele klusjes waar ik makkelijk geld aan verdien doe ik wel, masr als het lastiger wordt ben je niet welkom.
Dan ben je in mijn ogen geen serieuze ondernemer. Ik speel liever open kaart en doe er helemaal niets aan.
Gelukkig heb ik andere ervaringen.
Ik weet zeker van wel.
Daarom ga ik alleen nog naar overzichtelijke kleine ondernemers. Waar je vooraf hun mening hoort en gebeld word voor evt. verrassingen. Bij mij om de hoek voorheen bijvoorbeeld daar stond altijd een gemêleerd rijtje tweewielers van origineel naar verbouwd. En bij mooi weer een langere wachttijd.Helemaal niet, ik weet zeker dat er zaken zijn die zo'n motor wel in onderhoud nemen, net zo zeker als jij beweert dat het niet zo is