Eerste motor

Ram1500

Rookie
26 aug 2007
15
0
Delft
Na wat getwijfel wat voor type motor ik nou echt leuk vindt om mee te beginnen heb ik drie motors geselecteerd waaruit ik wil kiezen.

- Honda cbr 600 f (vanaf 2001)

- Honda vfr 800

- Yamaha Thundercat

Ik ben opzoek naar een sportieve/tour motor, nu geniet de vfr mijn persoonlijke voorkeur als ik naar het totaal plaatje kijk. Alleen het wordt mijn eerste motor, heb nagenoeg weinig tot geen ervaring. Heb mijn rijbewijs wel al een jaar of 2 1/2 maar eigelijk nooit verder gekomen dan af en toe een motor te huren. Dus nu lijkt me qua gewicht de vfr misschien wat zwaar om mee te beginnen, qua bochtenwerk.

Dus na een hoop lezen op het forum, zegt mijn verstand een cbr 600 f om mee te beginnen.
Uiteraard proefrijden binnenkort en zelf ervaren, maar ben toch benieuwd naar de mening van anderen ?

Welke van de drie , en is de vfr te zwaar qua gewicht om mee te beginnen ?


Alvast bedankt voor de reakties !!
 
die VFR is helemaal niet (te) zwaar en er valt prima mee te sturen

ik vond het een leuke fiets met heerlijk blok en eigenzinnig geluid. kan er makkelijk mee toeren en sporten (maar niet op het huidige SS niveau natuurlijk)

staat nu volgens mij een mooie zwarte te koop hier op het forum (nee niet die van mij)
 
ik zou gaan voor de cbr 600f heb um zelf ook maar rij nog niet (rijbewijs)
hier een fototje plus een klein filmpje toen me uitlaatje eronder werd gezet
vol ff openen en kijk wat je er van vind
sommigen vinden het walgelijk anderen weer helemaal te gek
make your choice :Y :Y


succes ermee

:] :]
full
 
ben zelf nog een groentje :X
maar ja je moet ergens beginnen
en wat misschien ook stom is om gelijk een nieuwe te kopen net als ik bj 2007
maar ja als die all risk is what the fuck :)
 
@ rolf, je bedoelt die van VFReak?

je zou ook gewoon op het vfr forum kunnen rondsnuffelen en je licht opdoen onder andere vfr rijders, al zullen die allemaal hetzelfde zeggen

WAT EEN HEERLIJKE FIETS

ben zelf op een VFR750 begonnen en niks te zwaar, stuurt heerlijk en ook op het circuit staat ze haar mannetje.
 
De VFR is een geweldige sporttourfiets, en ik ken meerdere mensen die hem als eerste motor hadden, en zij waren er allemaal zeer goed over te spreken. Aanrader dus!
 
VFR is een heel ander soort fiets dan de cbr600f en thundercat. Ik heb met een vfr geen ervaring maar op cbr en tcat veel gereden. Ik moet zeggen dat mijn voorkeur uit zo gaan naar een thundercat. Ik vond ze net iets lekkerde rijden. De honda is kwalitatief wel wat beter (althans dat wordt vaak gezegd - maar alles heeft te maken met onderhoud). De thundercat is ook weer wat goedkoper in de aanschaf.

Ik weet een hele mooie rooie thundercat te staan bij motorcentrum deventer die niet al te duur is maar ze zullen ook wel ergens anders te krijgen zijn...

Ik zou voor tcat gaan. Vrij goedkoop en rijd heerlijk.
(Ik rij nu zx12r en heb daarvoor ruim 4 jaar van alles en nog wat gehuurd)
 
Laatst bewerkt:
@ rolf, je bedoelt die van VFReak?
ja, de fiets heeft historie waar VFReak altijd heel open in is geweest en kan je zo helemaal teruglezen op VFROC.nl.

ding heeft allemaal mooie opties, bagster, pro-oiler, xenon, hyperpro veren, handvatverwarming en sargent zadel. En ook nog eens de mooiste kleur voor een VFR (zwart) })

VFR800FI 1998 € 3900

is echt geen geld voor zo'n fiets (je moet het natuurlijk wel hebben)
 
Jah het is idd een hele mooie motor.
Maar ik hou niet zo van motoren die door de eigenaar zelf zijn onderhouden. (hier zullen wel de nodige reakties op komen ben ik bang :Y ) En er moet een nieuwe voorband op. Allemaal geen ramp, maar als ik een motor koop heb ik geen zin om hem weer eerst te laten nakijken en een nieuwe band erop leggen etc. Als je wat koopt, kan je het beter gelijk goed doen. Vindt zwart wel veruit de mooiste kleur, en dan komt rood op gepaste afstand. Woon zelf in Delft en in Naaldwijk staat er een bij "125cc world" <-- O-) , dus ik ga daar maar eens proefrijden. Helaas wel een '98 er, eigelijk iets te oud.
 
er staat ook bij dat ie er altijd woon/werk mee rijdt. dat soort fietsen wordt in het algemeen juist prima onderhouden omdat je er afhankelijk van bent.

Veel onderhoud (olie/filtertje/ketting) kan je echt prima zelf doen als leek. kleppen stellen kan ik zelf niet, maar is voor velen met een beetje technische ervaring ook prima te doen. Een voorbandje wisselen gaat je echt de kop niet kosten, ook niet qua tijd. Misschien kan je daar ook nog een afspraak over maken met de verkoper. Het voordeel van deze fiets is denk ik wel, dat de hele historie open en bloot "gepubliceerd" is. Bij de dealer (tenzij een onderhoudsboekje natuurlijk) kunnen ze je dat vaak ook allemaal niet vertellen

de enigste reden om bij een motorboer te kopen zou voor mij de garantie zijn, en zelfs daar moet je je denk ik niet teveel van voorstellen.

maar het beste advies voor het maken van je keuze: ga op alle 3 de types rijden :]
 
Slotje erop ? Als je het niet boeiend genoeg vind, lees je het toch gewoon niet ?
Ik had graag nog wat meningen gehoord.
 
ik zou een dobbelsteen opgooien en dan is

1-2 de thundercat
3-4 cbr600f
5-6 de vfr

in mijn ogen zijn het alledrie goede en toch ook goed uitziende motoren, waar je ook alle drie goed op kan rijden. het is dus echter een kwestie van persoonlijke smaak en zal dus voor iets gaan waar jij je goed bij voelt...

veel sccs met je keuze
 
Inmiddels op de vfr gereden, en het rijdt echtl formidabel. Maargoed ik heb weinig ervaring dus dat zal ook wel mee spelen. Maar het voelde gelijk goed. Morgen afspraak voor de cbr, ben benieuwd.
Alleen de meningen over de thundercat lopen nogal uiteen. Uiteraard over het uiterlijk maar over smaak valt te twisten, maar ook qua betrouwbaarheid. En dat hoor je over de beide Honda's absoluut niet. Dus dat is wel een puntje.
 
Inmiddels op de vfr gereden, en het rijdt echtl formidabel. Maargoed ik heb weinig ervaring dus dat zal ook wel mee spelen. Maar het voelde gelijk goed. Morgen afspraak voor de cbr, ben benieuwd.
Alleen de meningen over de thundercat lopen nogal uiteen. Uiteraard over het uiterlijk maar over smaak valt te twisten, maar ook qua betrouwbaarheid. En dat hoor je over de beide Honda's absoluut niet. Dus dat is wel een puntje.


Hier een op en top Thundercatrijder, dus van mijn kant geen vuile was. :+

Kijk hier eens, www.thundercat.nl als je alles wilt weten over de Cat.
Krijg je er meteen een hele familie bij. :+
Rij nu m'n 3de Cat, 1ste TL, de 2de verkocht, en rijd nu nog gewoon z'n rondjes. Inmiddels de 60k overschreden. En we hebben ze er tussen met meer dan 100000km op de tellert. Dus betrouwbaar zijn ze zeker. Tuurlijk, alles kan kapot, maar dat hangt ook van de berijder af. Elke 10k z'n beurtjes (laten) doen, en er is niks aan de hand.
Wat ik een heel groot + punt vind van de Cat, is dat z'n voor en achter vering, compleet instelbaar is. De ingaande, en de uitgaande demping, en de hoogte. Dus van gewoon touren op de weg, tot aan circuit aan toe. Maar ook met of zonder duo rijden, even achter een klik erbij, en je kunt de weg op.
Wat overigens dan ook meteen een - puntje kan zijn met (test)rijden op een Cat. De instelling kan voor jou dusdanig anders zijn, dan van de vorige eigenaar. En dat rijd dan voor geen meter.
De techniek is vanaf de eerste ('96) tot de laatste ('04) niet veranderd. Alleen andere kleuren, en bestickering. Maar de rest is allemaal inwisselbaar. Dus ook makkelijk als je wat 2de-hands nodig hebt.
Overigens, hier is ie tot '04, in Amerika loopt de verkoop gewoon door. Waarom iets weg doen, als het goed is??

En ja, wie wil er nu niet zo'n mooie poes? ;)

full


Met bijbehorend geluidje
(ja, ze was meer dan warm, kwam net terug van een stukkie rijden)
 
Laatst bewerkt:
Wat een hele mooie motor zeg. :} Wat voor uitlaad zit erop ?
Wat is er nou aan de achterkant gebeurd, geen spatbord ?

Hoeveel pk is de Thundercat nou ? Vermogen genoeg ?
 
A: Wat een hele mooie motor zeg. :} B: Wat voor uitlaad zit erop ?
C: Wat is er nou aan de achterkant gebeurd, geen spatbord ?

D: Hoeveel pk is de Thundercat nou ? E:Vermogen genoeg ?
A: Gixxer is mooier *O*
B: Custom ingekorte Laser
C: kentekenhouder ipv taartschep + undertail.
D: 100pk
E: voor jou wel
:W
 
Kan me helemaal bij Special Needs aansluiten. Heb in juli mijn rijbewijs gehaald en wilde een sportieve toerfiets. De Thundercat heeft dit helemaal. Toeren kan rustig, maar sportief rijden met zijn 100PK gaat ook prima.
Ik ben zelf vrij lang (1.98m) en zit prima (alleen een dubble bubble ruitje ivm rijwind erop gezet).
Na 4.000 km heb ik er nog geen moment spijt van of twijfels over en geniet ik nog van iedere km, waarbij de motor zeer betrouwbaar aanvoelt.

Een aanrader dus!!!


full
 
Laatst bewerkt:
Wat een hele mooie motor zeg. :} Wat voor uitlaad zit erop ?
Wat is er nou aan de achterkant gebeurd, geen spatbord ?

Hoeveel pk is de Thundercat nou ? Vermogen genoeg ?

Thundercat heeft 100,4pk op papier. Is zo'n 96pk op het achterwiel. Mijn vorige had een 97,9pk op het achterwiel, en dat met alleen een Laser Duo-Tech. Verder geen aanpassingen of kitjes oid.
Achterkant zit een undertail, ala R6, met zelfgemaakte kentekenhouder. Stelt niets voor, stukkie blik.
full
 
Thundercat heeft 100,4pk op papier. Is zo'n 96pk op het achterwiel. Mijn vorige had een 97,9pk op het achterwiel, en dat met alleen een Laser Duo-Tech. Verder geen aanpassingen of kitjes oid.
Achterkant zit een undertail, ala R6, met zelfgemaakte kentekenhouder. Stelt niets voor, stukkie blik.
[afbeelding]
hebben die buurt kinderen weer aan je kenteken plaat lopen klieren :( :o :+
 
Laatst bewerkt:
Morgen ff rijden op de thundercat. Staat een mooie te koop bij mij in de buurt. Ben benieuwd.
Prijzen liggen in verhouding wel wat hoger (net als de vfr), maar als het zo'n fijne motor is wat ik hier lees heb ik dat er graag voor over. Wat ik ook zal kopen, denk dat ik wel gelijk een andere uitlaat erop laat zetten. O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan