Eerste OW-cup race van 2014 op 5 April

Warm moet de band Pirelli slick) zo een beetje 1.7 zijn. Dus rijdend. Ik ga meestal met 1.55 weg of 1.5. Als je spanning oploopt naar 1.8 dan heb je minder grip, waardoor nog meer slip, nog hogere druk en nog minder grip als je bandenspanning oploopt tijdens het rijden naar 1.9.
Mijn ervaring op Assen is met de sc2 dat het echt koud moet zijn. Wordt het iets warmer dan teveel glijden met de sc2. Met de sc1 pak je zeker 1 seconde per ronde :)


Dat je druk nog zoveel stijgt :o

Wij reden met dezelfde druk (vertrek en binnenkomst).
 
Tja, had graag in de Supercup 1000A gereden, maar kwam door tikje onvermogen 0,054 sec tekort en werd daarom in de race 600B 1000B ingedeeld voor de wedstrijd. Mijn snelste ronde was 0,2 s langzamer dan die van Marc in de NK Sportcup 1000. Had daar ook graag in willen rijden. Maar 3 mei andermaal een poging om me in de Supercup 1000 A te kwalificeren; moet lukken! ;) :] :]
dan hoort deze bike zeker bij jou:
 
Ik heb ook nog wat foto's ... maar ik dacht dat er een speciaal ONK/ZAC fototopic was :? Anyway, die kan ik niet vinden :+

1614456_826241587404181_49471558_o.jpg


1265672_826241607404179_1573547482_o.jpg


1979097_826241564070850_2136877272_o.jpg


10010487_826241830737490_695941777_o.jpg


1596641_826242490737424_1952619438_o.jpg


892175_826242507404089_198257104_o.jpg


1974197_826242664070740_950041945_o.jpg


1960873_826242680737405_92873758_o.jpg


1557312_826242717404068_1802881053_o.jpg


1974163_826242744070732_159676926_o.jpg


1926024_826242807404059_786599197_o.jpg


906748_826242984070708_1806398190_o.jpg


1912208_826243077404032_878410315_o.jpg


680499_827396933955313_6652964094297375653_o.jpg


919244_827433477284992_6721103671765195682_o.jpg


Heb er nog meer, maar zoals altijd niet alles even scherp of interessant... :)
 
Laatst bewerkt:
Hm ok duidelijk, had dus echt een paar tienden teveel erin zitten in de middag. Maar dat verklaart niet waarom ik met een SC2 achter op Valencia een hele dag met goede grip heb kunnen rijden. Ging met 1.9 achter uit de bandenwarmers weg en buitentemperatuur was 20-22 graden.


Valencia is geen Assen.

Bandenwarmers zijn om de banden op te warmen. Bandenspanning zet je gelijk bij binnenkomst van de baan (pitstraat), klaar. De K401 slicks hebben een optimale bandenspanning van 2.3 voor, achter 1.7 bar warm.
 
Ben benieuwd naar je ervaringen dan Roel en ook wat de mensen van Pirelli zeggen. Misschien kun je ze ook een overzicht vragen van baantemperaturen, compounds en bandenspanningen en posten hier ergens.

Zorg in ieder geval dat je je bandenwarmer in orde hebt ;)
Niet mijn spanningen klakkeloos overnemen. Rijdend moet je 1.7 hebben. Dus uitloopronde goed doorrijden en GELIJK meten bij binnenkomst. Dan weet je vervolgens wat je voor de volgende sessie moet doen. Alsde baan warmer is de volgende sessie doe je er nog eens 0,5 bar minder in. Minimale spanning Pirelli 1,5 bar.
Mark, valencia is een ander circuit. Verschil tussen Zandvoort (SC2) en Spa (sc1) is bijna een compound!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb met een pirelli dragon voor en een metzler racetec achter beide sc2
Gereden voor 2,15/2,2 en achter 1,85 uit de warmers
de banden mannen adviseerde mij voor 2,2/2,3
En achter 1,7/1,75/1,8
Mn snelste ronde was 1,51,4
Redelijke banden slijtage
was een nieuwe set 2keer Q en een race(sport cup 1000#40)
 
Achterband gaan we opstokenvan 90 tot 100 graden :9

Alleen een SC0 rijd je met deze temperatuur, de SC1/2 ligt lager. Hardere compound is lagere bedrijfstemperatuur. Vandaar dat je bij lagere temperaturen je de 'hardere' compounds niet kapot rijdt.

De bedrijfstemperatuur van bv Dunlop ligt hoger. Deze banden hebben een harder karkas met zachtere compounds tov Pirelli.
 
Laatst bewerkt:
1.7

Warmers is idd essentieel.. Met de juiste warmers kan je de band écht op de juiste bedrijfstemperatuur krijgen

Hoe warm is dat dan?

Bandenwarmers hebben geen invloed op hoe warm jij de band rijdt. Daarom meet je de bandenspanning direct van de baan en is zo gerelateerd aan jouw snelheid. Wanneer de bandenspanning goed is, is de temperatuur ook goed!
 
Hoe warm is dat dan?

Bandenwarmers hebben geen invloed op hoe warm jij de band rijdt. Daarom meet je de bandenspanning direct van de baan en is zo gerelateerd aan jouw snelheid. Wanneer de bandenspanning goed is, is de temperatuur ook goed!


Klopt, daarom moet je ook warmers hebben die echt de temperatuur halen waarmee je rijdt. 9 van de 10 halen de 60 graden niet, als je dan "warm" meet, terwijl tijdens het rijden de temperatuur en daarmee de spanning oplopen, heb je hier niet zo veel aan.

Michelin banden bijv worden tot +100 verwarmd en werken het beste als ze deze temp behouden :X
 
Alleen een SC0 rijd je met deze temperatuur, de SC1/2 ligt lager. Hardere compound is lagere bedrijfstemperatuur. Vandaar dat je bij lagere temperaturen je de 'hardere' compounds niet kapot rijdt.

De bedrijfstemperatuur van bv Dunlop ligt hoger. Deze banden hebben een harder karkas met zachtere compounds tov Pirelli.
Thanks! Heb ook nieuwe chicken hawk warmers. Die worden 75 - 85 graden. Die is dus beter voor de SC1?
Na het rijden meten en goedzetten. Als ik daarna de spanning vanuit de warmer wil weten moet ik gewoon weer ff meten wat die goedgezette druk vanuit de warmer is?. Dit omdat ik niet de gehele dag met dezelfde band rij.
 
Thanks! Heb ook nieuwe chicken hawk warmers. Die worden 75 - 85 graden. Die is dus beter voor de SC1?
Na het rijden meten en goedzetten. Als ik daarna de spanning vanuit de warmer wil weten moet ik gewoon weer ff meten wat die goedgezette druk vanuit de warmer is?. Dit omdat ik niet de gehele dag met dezelfde band rij.

Bandenwarmers die 75/85 graden egaal verwarmen zijn prima.

Voor de eerste sessie 2.1 voor, achter 1.4 koud (Pirelli slicks 2013/14) in de banden. Nu 1 uur in de warmers en rijden maar. Direct bij binnenkomst (pitstraat) meten en de bandenspanning goed zetten. Gedurende de dag controleren. Wanneer de banden volledig zijn afgekoeld weet je wat de koude druk is om mee te starten.

Voor goed advies en service > Dietrich Motorsport (Bernd)
 
Bandenwarmers die 75/85 graden egaal verwarmen zijn prima.

Voor de eerste sessie 2.1 voor, achter 1.4 koud (Pirelli slicks 2013/14) in de banden. Nu 1 uur in de warmers en rijden maar. Direct bij binnenkomst (pitstraat) meten en de bandenspanning goed zetten. Gedurende de dag controleren. Wanneer de banden volledig zijn afgekoeld weet je wat de koude druk is om mee te starten.

Voor goed advies en service > Dietrich Motorsport (Bernd)
:^ 2
Jammer dat hij niet meer aanwezig is tijdens onze dagen '(
 
Mijn filmpje van de twincup race ook online gezet:

Leuke race jammer dat de schakelvork van de 4e versnelling stuk was.

En nog een ander racefilmhobbieprojectje:
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan