eerste rijles gehad

pmponer

MF veteraan
4 nov 2002
2.382
1.127
Het gaat verder nergens over maar ik heb afgelopen zaterdag mijn eerste motor-rijlles gehad. Het was beter dan ik had verwacht!!! :) :}

Ik hoop dat het weer een beetje mee zit deze winter dan kan ik komen voorjaar al reglementair :]
 
En nu ben je helemaal verslaafd geworden natuurlijk :) Veel plezier en snel dat papiertje halen.
 
Dat kun je wel zeggen ja... Ik heb nu al zin in de volgende les helaas is die pas over anderhalve week maar gelukkig wel 2 uur })

Ik hoop dat ik de boel wel een beetje snel oppak en dat ik al de handelingen automatisch kan doen... tis wel erg druk soms wat je allemaal moet doen ;)
 
Ik hoop dat ik de boel wel een beetje snel oppak en dat ik al de handelingen automatisch kan doen... tis wel erg druk soms wat je allemaal moet doen ;)
[/quote]

Ach 't went vanzelf en dan wordt het alleen maar leuker.

Dan mag je tenminste zelf de verkeersregels bepalen }) .

Succes met lessen.
 
Ik hoop dat ik de boel wel een beetje snel oppak en dat ik al de handelingen automatisch kan doen... tis wel erg druk soms wat je allemaal moet doen ;)
Dat komt allemaal vanzelf, voor je het weet :] je rond alsof je nooit anders gedaan hebt :)
 
Ik hoop dat ik de boel wel een beetje snel oppak en dat ik al de handelingen automatisch kan doen... tis wel erg druk soms wat je allemaal moet doen ;)

Das idd best wennen. Had ik in het begin ook moeite mee. Kom je op een kruising aanrijden, moet je kijken, remmen, kijken, terugschakelen, kijken, oh ja ook nog de bocht om, kijken en had ik al gezegd dat je moet kijken? :)

Maar het went vanzelf. En dan wordt het alleen maar leuker.
 
Das idd best wennen. Had ik in het begin ook moeite mee. Kom je op een kruising aanrijden, moet je kijken, remmen, kijken, terugschakelen, kijken, oh ja ook nog de bocht om, kijken en had ik al gezegd dat je moet kijken? :)

Maar het went vanzelf. En dan wordt het alleen maar leuker.


Precies en je knipperlicht ook nog uit doen volgens mij ;)
Maar goed... ik hoop dus dat dat snel een automatisme wordt en dat ik die bijzondere verichtingen een beetje kan doen op de Transalp...

daar les ik dus op
 
heh die vele handelingen voor de bocht heb ik niet zo een problemen mee alleen zei meneer de instructeur dat ik het maar wat rustiger aan moest doen en niet zo hard door de bochten knallen :+

(heb een auto waarme je goed door de bochten heen kan, maar gelukkig rijd ik nu ook rustiger een bocht in enzo dus das verholpen hierzo :) )
 
`loop ik net te bellen wanneer ik mijn theorie zou kunnen halen...

Ja meneer dat wordt in de eerst eof tweede week van december... PFFFF....

|(
 
`loop ik net te bellen wanneer ik mijn theorie zou kunnen halen...

Ja meneer dat wordt in de eerst eof tweede week van december... PFFFF....

|(

Ik weet niet waar je precies woont, maar in arnhem bij het CBR zijn er praktisch altijd plaatsen vrij bij theorie-examens. In andere plaatsen kan dat ook zo zijn. Moet je gewoon het CBR-kantoor in je regio even opbellen en vragen hoe het doorgaans bij hun is. Je kunt dan vragen wanneer de eerstvolgende theorie-examens worden gehouden en dan gewoon er naar toe gaan. Wanneer er plaatsen over zijn kun je jezelf alsnog ter plekke inschrijven en meedoen. Het is het proberen waard lijkt mij zo als je snel je theorie-certificaat wil hebben.

Ik wens je verder veel succes met het lessen. Zoals de jongens hiervoor ook al hebben gezegd zal alles een automatisme worden naarmate je wat vaker hebt gereden en denk je er niet meer bij na. Bijzondere verrichtingen vallen best wel mee en wanneer je kijktechniek goed is dan heb je 90% van die verrichtingen al in de zak (de motor stuur je met je ogen) Dus niet naar het laatste pionnetje kijken bij rondjes draaien, wanneer je uit de cirkel moet (hoe vaak ik wel niet over die laatste pion ben heengereden) '( ) En gewoon goed vooruit kijken en de weg goed "lezen" dan kan het bijna niet misgaan SUCCES!
 
Lessen is leuk! Geeft je de kans vanalles te leren zonder dat je eigen motor meteen kaputt gaat... :)

Zonder gein: geniet ervan, veel succes!
 
Bedankt voor de reacties, natuurlijk geniet ik er van. Het is gewoon hardstikke leuk!

Ehmm ik woon in de buurt van Leiden. Vorige week vrijdag had ik ook al gebeld naar zwolle, leiden, hogeveen en assen allemaal geen plek voor die dag wordt alleen op een bepaalde dag theorie examen af-genomen. Nu kan ik komende maandag terecht in Assen... dus ik hoop dat dat goed gaat iemand nog tips voor het theorie examen. Volgens mij beheers ik de stof. Ik zit alleen met dat ik soms niet goed zie wat nu een uitrit is of niet zeg maar...
 
Wat je theorie betreft, het is gewoon een kwestie van leren,leren,leren.
Dan komt het vanzelf goed.

En lekker doorgaan met lessen het kan alleen maar leuker worden.
Je zult ook weleens een les hebben die niet zo lekker gaat, maar dan gaat de volgende weer des te beter.
Ik vind het erg leuk om lesverhalen te lezen ik hoop dan ook dat je over je lessen blijft schrijven.
Zelf ben ik 13 augustus geslaagd voor mijn rijbewijs en nog geen moment spijt gehad dat ik het ben gaan leren. Sinds die tijd al 6000 km gereden.
Groeten Annie
 
Terug
Bovenaan Onderaan