Effe lekker zeiken: wat is er allemaal mis met deze custom bike?

Ok, dus als je een hoog stuur op een superbike zet rijdt dat voor geen meter omdat ie daar niet voor ontworpen is :?
AHA! Dan is het net andersom; benen achterlijk ver dubbel gevouwen en bovenlijf min of meer ontspannen rechtop.
Mijn eigen ervaring is... dat dat geweldig rijdt! :P
 
Tegenwoordig wordt al gauw iets caferacer/bratstyle genoemd, vaak zijn het dan oude frikandellen met allemaal hetzelfde bruine zadeltje van aliexpress.

Inderdaad lekker individualistisch. Net als de berijders. Allen met houthakkersvest, spijkerbroek met grote omslagen aan de pijpen, baard en een pothelm.
 
We kunne aardig generaliseren, respectloze hufters, om maar gelijk mee te doen :r
 
Bekijk bijlage 1558751

Lang verhaal kort: in voorbereiding op aanschaf 1e motorfiets natuurlijk zitten rondkijken op het interweb, en was eigenlijk wel gecharmeerd van deze nieuwe trend. Uitgekleed, minimalistisch, "bratstyle" etc.

Zou er best zo eentje willen hebben. Maar... dan wel eentje waar je echt fatsoenlijk op kunt rijden. Niet alleen poserfoto's maken voor op Instagram. Dus ik vroeg me af, wat is hier allemaal mis mee?

Geen voorspatbord, geen spiegels, open ketting... Lijkt me niet erg praktisch. Of valt dat wel mee?

PS. Foto dient als voorbeeld. Foto's van andere onrijdbare custom bikes met slechte voorbeelden zijn welkom!
Deze is geschikt als donatie voor de nieuwjaarsviering in Scheveningen.🔥
 
als de prijs goed is, en het motortje loopt lekker dan is er niets mis mee zolang je het zelf een leuke motor vindt, uiteraard geen consessie aan remmen en banden en voor de rest is het een mooi hobbyding; ik heb zelf indertijd, jaren 70-80, diverse caferacers gebouwd, overbodig spul eraf, plastic tank, spartaans racezitje, John Tickle stuurtje, open kelk, megatonnetje en rijden maar, in de winter naar het Elefantentreffen en in de zomer naar Italië, zelden met motoren zoveel lol gehad als met deze
g3ls.jpg
 
E5E0448F-F1FC-4AD1-86F0-66B612D6B6D1.jpeg


Ik heb ook zo’n verschrikkelijk hipster ding. Kocht hem niet lopend en idd met wat rare technische oplossingen. Voorspatbord mis ik niet, rij er alleen met mooi weer mee. Verder moet ie om de 5k onderhoud hebben volgens het grote boek, dus als je dagelijks wil rijden zou ik toch iets moderners nemen. Ik merk wel dat ik deze vaker pak als mijn eveneens verbouwde tl1000r. Rij hier een stuk rustiger op, daagt niet zo uit om eens flink door te trekken.
 
Waarom draai je het om. Dat snap ik echt niet. Wil je me niet begrijpen soms?
Er wordt geschreven dat ultra lage clipons voor geen meter rijdt. (ik vind deze zeker niet ultra laag zitten overigens)
Op supersports zitten ze net zo laag, dan niet nog lager. Dat zou dan toch net zo beroerd moeten rijden? (of had er expliciet bij moeten staan dat de voetsteuntjes in combinatie met het stuur op deze 40 jaar oude motor anders zitten dan op moderne supersports?)
Jij schrijft dat supersports daarvoor ontworpen zijn. Dat begrijp ik. Een suprtsport is dus niet ontworpen voor een 'superbike stuur' dus zou volgens jouw redenatie ook beroerd moeten rijden want; is niet zo ontworpen.

Motoren zijn sinds het uitkomen van deze CB veranderd. Zelfs tussen superbikes uit de jaren '90 en tegenwoordig zijn heel anders. Het stuur van een ZX7R zat veel verder weg van de zit dan de clipons van een ZX10 van vandaag.
Een racer uit de jaren '60 had zijn voetsteunen echt niet op de plek zitten zoals ze vandaag zitten.

Lang verhaal kort: het stuur in de OP zit lager dan af fabriek. Vergelijk je dat met moderne motoren dan zit dat anders.
 
Er wordt geschreven dat ultra lage clipons voor geen meter rijdt. (ik vind deze zeker niet ultra laag zitten overigens)
Op supersports zitten ze net zo laag, dan niet nog lager. Dat zou dan toch net zo beroerd moeten rijden? (of had er expliciet bij moeten staan dat de voetsteuntjes in combinatie met het stuur op deze 40 jaar oude motor anders zitten dan op moderne supersports?)
Jij schrijft dat supersports daarvoor ontworpen zijn. Dat begrijp ik. Een suprtsport is dus niet ontworpen voor een 'superbike stuur' dus zou volgens jouw redenatie ook beroerd moeten rijden want; is niet zo ontworpen.

Motoren zijn sinds het uitkomen van deze CB veranderd. Zelfs tussen superbikes uit de jaren '90 en tegenwoordig zijn heel anders. Het stuur van een ZX7R zat veel verder weg van de zit dan de clipons van een ZX10 van vandaag.
Een racer uit de jaren '60 had zijn voetsteunen echt niet op de plek zitten zoals ze vandaag zitten.

Lang verhaal kort: het stuur in de OP zit lager dan af fabriek. Vergelijk je dat met moderne motoren dan zit dat anders.
Bij dat lage stuur horen hogere, meer naar achteren geplaatste voetsteuntjes. Anders zit je zowel met je armen als met je benen naar voren.
 
We kunne aardig generaliseren, respectloze hufters, om maar gelijk mee te doen :r

Nope. Dit is werkplaats/motorzaakervaring en realiteit.

Dit soort versleutelde motoren is alleen maar ellende.

Een mooie proffesioneel omgebouwde cafe racer of streetfighter kan ik ook wel waarderen. Maar om het goed te doen ben je gewoon een klein kapitaal kwijt.

Die motoren zijn in het bezit van liefhebbers/freaks en worden niet snel te koop aangeboden.
 
Er wordt geschreven dat ultra lage clipons voor geen meter rijdt. (ik vind deze zeker niet ultra laag zitten overigens)
Op supersports zitten ze net zo laag, dan niet nog lager. Dat zou dan toch net zo beroerd moeten rijden? (of had er expliciet bij moeten staan dat de voetsteuntjes in combinatie met het stuur op deze 40 jaar oude motor anders zitten dan op moderne supersports?)
Jij schrijft dat supersports daarvoor ontworpen zijn. Dat begrijp ik. Een suprtsport is dus niet ontworpen voor een 'superbike stuur' dus zou volgens jouw redenatie ook beroerd moeten rijden want; is niet zo ontworpen.

Motoren zijn sinds het uitkomen van deze CB veranderd. Zelfs tussen superbikes uit de jaren '90 en tegenwoordig zijn heel anders. Het stuur van een ZX7R zat veel verder weg van de zit dan de clipons van een ZX10 van vandaag.
Een racer uit de jaren '60 had zijn voetsteunen echt niet op de plek zitten zoals ze vandaag zitten.

Lang verhaal kort: het stuur in de OP zit lager dan af fabriek. Vergelijk je dat met moderne motoren dan zit dat anders.
Mooi verhaal lekker kort. Ik heb nooit gezegd dat een superbikestuur vervelend zit op een sportfiets,..je maakt er een heel mooi verhaal van. Prima verder maar heeft niet ze gek veel te maken met de ergonomie van een CB.
 
Terug
Bovenaan Onderaan