Eigen rechter spelen bij gladde band, mag dat?

Yiasya

Die hard MF'er
29 feb 2012
453
0
Even een vraagje voor de aanwezige wetshandhavers.

Bij mij op het werk staat een motor, (geen idee van wie, werken hier heeeel veel mensen),
Met een geheel kale/gladde voorband. zelfs geen spoor van profiel meer te zien, alleen op de schaamrandjes nog.
Persoonlijk vind ik het onverantwoord, straks rijd hij/zij zichzelf invalide, of erger nog, een ander.

Kan hiervoor een bekeuring gegeven worden zonder dat hij rijdt? Het is wel duidelijk dat hij heen en weer rijdt, want als ik aankom staat de motor er en als ik weg ga issie weg.
Er zijn nogal wat mensen aanwezig hier die bekeuringen kunnen uitschrijven, maar die zeggen dat ik de man/vrouw zelf maar moet aanspreken.

Ben ik strafbaar als ik er gewoon een spijker in druk? Dan moet ie wel een nieuwe kopen.
(iets stuk maken doe ik dan immers niet want de band is al op...)
Of is er een betere optie?

edit: zal kijken of ik een foto kan maken als deze er morgen weer staat.
 
Laatst bewerkt:
Klikspaan Klikspaan Klikspaan :')

Spijker in slaan? Nee dat is niet gevaarlijk.... misschien heeft ie et wel niet door?
Ik mag hopen dat je een grapje maakt.

En hoezo zou hij zomaar crashen? Als het niet regent maakt een kaal bandje niet zoveel uit hoor...
 
Klikspaan Klikspaan Klikspaan :')

Spijker in slaan? Nee dat is niet gevaarlijk.... misschien heeft ie et wel niet door?
Ik mag hopen dat je een grapje maakt.

En hoezo zou hij zomaar crashen? Als het niet regent maakt een kaal bandje niet zoveel uit hoor...

Nog niet gezien hoe dun je band is. Als je profiel weg is is de band gewoon verder dan op

Zou persoonlijk dan een briefje en op doen. Met de handige tip dat een nieuwe band misschien wel fijn is.

Door zulke idioten komt de apk en wel voor de motor.

Gr Roy
 
Spijker in slaan? Nee dat is niet gevaarlijk.... misschien heeft ie et wel niet door?
Ik mag hopen dat je een grapje maakt.

Nee da's geen grapje, maar gewoon een vraag. met een beetje dikke spijker is de band plat als je de spijker er ook weer uittrekt natuurlijk. Dan denkt die persoon waarschijnlijk dat de band gewoon lek is doordat hij glad is O-)

Maar ik begrijp uit de reacties dat een briefje beter is. Maar als je als motorrijder al maling hebt aan je eigen en andermans veiligheid, dan helpt een briefje ook niet veel. Dat denk ik dan tenminste...
 
Nee da's geen grapje, maar gewoon een vraag. met een beetje dikke spijker is de band plat als je de spijker er ook weer uittrekt natuurlijk. Dan denkt die persoon waarschijnlijk dat de band gewoon lek is doordat hij glad is O-)

Maar ik begrijp uit de reacties dat een briefje beter is. Maar als je als motorrijder al maling hebt aan je eigen en andermans veiligheid, dan helpt een briefje ook niet veel. Dat denk ik dan tenminste...
Maar dan heb je als mede motorrijder hem wel op het gevaar gewezen. Wat hij er dan mee doet is zijn pakkie aan. Hopende dat hij er dan voor zijn en evt ook andermans veiligheid wat mee doet.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad briefje als je hem niet persoonlijk aan kan spreken. En dan proberen niet belerend te zijn, al zal dat erg moeilijk zijn.
Iets in de richting van:
"Geachte heer/mevrouw, misschien is het uw aandacht ontgaan maar uw band is helemaal glad. Ik rij zelf ook en zou deze band zsm vervangen, zou vervelend zijn de motor te beschadigen doordat de band lek raakt/ploft.

Mvg, ......"

Zeker niet lek maken, blijft beschadigen en met je tengels aan andermans spullen zitten. Daarbij kan hij daardoor wel andere problemen hebben want hoe moet hij dan thuis komen?

:^
Op de motor natuurlijk, niet op de band, want daar kijkt ie blijkbaar niet naar...

:P
 
Laatst bewerkt:
Spijker in je band jagen heeft denk ik ook niet echt het gewenste effect als iemand het ziet en tegen de eigenaar v/d motor zegt. :+ en is nog eens hufterig ook... Zou leuke boel worden als men mekaars banden lek steekt omdat hij/zij van mening is dat deze "te glad" is, wil jou wel eens horen als iemand een spijker in jouw band jaagt met die reden... :X

als je dr egt wat van wilt zeggen is een briefje , je beste optie.
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje voor de aanwezige wetshandhavers.

Bij mij op het werk staat een motor, (geen idee van wie, werken hier heeeel veel mensen),
Met een geheel kale/gladde voorband. zelfs geen spoor van profiel meer te zien, alleen op de schaamrandjes nog.
Persoonlijk vind ik het onverantwoord, straks rijd hij/zij zichzelf invalide, of erger nog, een ander.

Kan hiervoor een bekeuring gegeven worden zonder dat hij rijdt? Het is wel duidelijk dat hij heen en weer rijdt, want als ik aankom staat de motor er en als ik weg ga issie weg.
Er zijn nogal wat mensen aanwezig hier die bekeuringen kunnen uitschrijven, maar die zeggen dat ik de man/vrouw zelf maar moet aanspreken.

Ben ik strafbaar als ik er gewoon een spijker in druk? Dan moet ie wel een nieuwe kopen.
(iets stuk maken doe ik dan immers niet want de band is al op...)
Of is er een betere optie?

edit: zal kijken of ik een foto kan maken als deze er morgen weer staat.

Waar bemoei je je mee? Een spijker in iemand zn band duwen ....... :N Geen profiel betekend niet dat je geen grip hebt en ineens iedereen dood rijdt |( . Zelfs in de regen kun je er prima mee rijden. Droog weer sowieso geen enkel probleem.
 
Waar bemoei je je mee? Een spijker in iemand zn band duwen ....... :N Geen profiel betekend niet dat je geen grip hebt en ineens iedereen dood rijdt |( . Zelfs in de regen kun je er prima mee rijden. Droog weer sowieso geen enkel probleem.

:? Jij rijd dus ook met kale banden net zo lang tot ze ploffen?
 
Laatst bewerkt:
Waar bemoei je je mee? Een spijker in iemand zn band duwen ....... :N Geen profiel betekend niet dat je geen grip hebt en ineens iedereen dood rijdt |( . Zelfs in de regen kun je er prima mee rijden. Droog weer sowieso geen enkel probleem.
Steek jij je kop ook maar lekker in het zand. Alsof je een gladde band kan vergelijken met een slick. Waar ik me mee bemoei? Hij zou je dochter maar dood rijden of een ander uit je familie. Met die instelling van jou mag je dronken gasten ook gewoon laten rijden.
Daarnaast stel ik een vraag en heb ik nog helemaal niks gedaan, of mag ik ook al niks meer vragen?
 
De buurman heeft zes kinderen , dat is natuurlijk helemaal fout en slecht voor het milieu .
Zal ik een briefje op z'n voordeur plakken of zal ik een paar van die kinderen afschieten .











belachelijk natuurlijk , en niemand zou zoiets doen Maar banden lekprikken komt wel erg in de buurt hoor.
 
Wel nee man ik rij zo elke winter met mn kids achterop en mn hond en mn ex..of was het nou andersom?
 
zoals Rob Geus zou zeggen; man man man man man man man man man.... :')
zoals Geert Wilders zou zeggen; doen eens normaal man....
zoals laat maar...

vrijdag is weer vroeg of te laat, hoe je het bekijkt. |(

Degene die op de gladde band rijdt, weet dat zelf ook wel. Gewoon op je eigen banden letten en niet mee bemoeien.
 
Laatst bewerkt:
Pfff....90% leest blijkbaar alleen wat ze willen zien en reageren daarop als een tokkie met jeuk aan z'n snikkel.
laat dan maar, ik zet morgen het mes in beide banden, gooi er een ketting om en dan gaat de fik in dat ding. Als ik tijd heb vanavond maak ik nog wel een mooi vuurwerkbommetje erbij...
 
Laatst bewerkt:
Steek jij je kop ook maar lekker in het zand. Alsof je een gladde band kan vergelijken met een slick. Waar ik me mee bemoei? Hij zou je dochter maar dood rijden of een ander uit je familie. Met die instelling van jou mag je dronken gasten ook gewoon laten rijden.
Daarnaast stel ik een vraag en heb ik nog helemaal niks gedaan, of mag ik ook al niks meer vragen?
Je kunt het niet vergelijken nee maar betekend dat automatisch dat een glad gereden band slecht is?
Hij ploft echt niet zomaar, dan zul je eerst ook door moeten rijden tot je het canvas beschadigd.

Daar los van, ik vind het netjes dat je om een ander denkt en je je beatwiltdoen om iets aan de situatietedoen. Een spijker gaat echter wat ver maar gelukkig heb je zelf al door dat een briefje maken een beter idee is
 
'Gladde band' > 'Eigen rechter spelen bij gladde band, mag dat?'
 
Terug
Bovenaan Onderaan