el 250 géén kracht meer

slayer

MF'er
20 feb 2006
44
0
Velsen_noord
help kan iemand mij een beetje uitleggen wat mijn probleem is.

het probleem is als volgt

ik reed lekker over de snelweg 100Km/h en in eens begon hij terug te lopen het leek eerst op dat hij geen bezine meer kreeg dus zette ik het benzine kraantje op reserve vreemt want tank was net volgetank. vuilte misschien maar het hielp niet.
bij meer gas geven werd de powerdrop alleen maar erger hij maakt een smorende indruk. toen ik er de choke opgooide kreeg ik net genoeg kracht om de tunnel waar ik op dat moment in zat met een redelijke vaart uit te komen.

toen ik kon stoppen deet ik dat.
eerst naar het blok geluisterd als hij stationair loop. alles perfect
toen een dot gas leek wat traag maar deet het ook.
toch weer even rijden maar valt gewoon weg bij meer als een derde gasstand.
ik was in de buurt van de motorzaak waar ik normaal kom.
mijn idee was op het eerste gezicht dichtgeslagen lucht filter gewoon te wijnig lucht dus bestelde een nieuw filter

vandaag het oude filter bekeken en echt niet zo vuil. het is een schuum filter dus even uitgewassen en gezogen. en weer gemonteerd. geen verbetering.
toen maar zonder was het nog slechter.

hij pakt eerst even op met gas en als je een beetje kracht wil smoord hij en maakt een dof geluid wat dus gepaart gaat met het doodvallen van de kracht.

ik denk dat het een carburatie probleem. en waarschijnlijk dat de CV werking van de carb's niet lekker werkt.

maar voor dat ik mijn halfe motor ga demonteren op zoek hierna

is de vraag wie kent dit probleem of weet exact wat het is HELP??
 
ik heb de airbox er eerst afgehaald en toen starte ik de motor.
en toen zag ik dat de schuiven iets omhoog kwamen bij meer gas en toen begonnen ze wild te stuiteren en bij nog meer gas vielen ze dicht.

toen de carb's uit elkaar gehaald eerst de membramen die zagen er als nieuw uit.
vervolgens de vlotter bakken. ook echt brandschoon en vol benzine.
toen de spoeiers er uit. en verdomd echt vreemd in een van de sproeiers zaten wat vezeltjes. echt heel raar hoe die er zijn gekomen is een raadsel
maar het is dus wel een oorzaak die het moest wezen als er meer bezine gevraagt word kreeg hij het niet.

maar ik heb ook alle stekkers van mijn onsteking losgehad en na gekeken, ja als je toch bezig bent.

toen het zaakje schoon gemaakt carb's airbox etz.

vervolgens de motor weer in elkaar gezet. het resultaat was echt perfect meer power dan ik ooit had. alleen stationair lopen is wat achter uit gegaan hij is wat meer aan het deinen in toerental. maar ik denk dat dat wel weer goed komt het zaakje moet mischien weer even settelen.
zo niet kan synchroniseren en veredere fijne afstellingen bij de motorzaak ook geen kwaad. eerst even kijken hoe het gaat.


iedereen heel erg bedankt voor het mee denken en tips geven :]
 
Klinkt mij in de oren als een te RIJK mengsel. Heb dezelfde reactie gehad bij mijn CB250N. Na afstelling bij Dynojet Rotterdam loopt ie een stuk zuiniger en harder. Stond bij mij veel en veel te rijk. Maak anders een testrun, weet je genoeg met de samenstelling van je uitlaatgassen, anders ga je van alles aanpassen met de hoop op verbetering...

Groeten,

Peter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan