el-cheapo stuurdemper

Maar is het ook goed genoeg? Hoeveel beter is bijvoorbeeld een Ohlins demper oid?
laat ik het zo uitdrukken... nou maak je een sprong van zowat de minste naar de allerbeste stuurdempers... ;)

een soes stuurdemper is niet echt slecht nieuw, maar na n paar jaar heeft ie het heus wel gehad..
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de antwoorden, het is mij wel duidelijk.
Als ik dan een keer een stuurdemper aanschaf moet ik gewoon een goede halen en niet een "uitgewoonde".
Wel jammer want 45 euro was niet veel geld geweest om de "wobbles" een beetje glad te strijken :p
 
iets is in this case beter dan niets, dus.....

Als je later behoefte hebt aan iets beters, dan kan je altijd nog upgraden naar een betere demper.
 
Deze demper kan 100.000 km voor zijn kiezen gehad hebben en 1000.
Maar voor elke demper geld dat je er onderhoud aan moet plegen.
En een 2e hands ohlins moet na x aantal jaar ook service beurt hebben.

Dus als beter in je budget past gewoon kopen, service beurtje er jij hebt prima dempertje.
 
Maar is het ook goed genoeg? Hoeveel beter is bijvoorbeeld een Ohlins demper oid?

Groot deel van de toegevoegde waarde van dit soort dempers is de instelbaarheid. Kijk uiteindelijk dempen ze allemaal de uitslag van je stuur. Maar op het circuit wil jij een andere demping dan in de stad, het feit dat je dat met een Ohlins of WP of Hyperpro ding dat in kan stellen is dan aangenaam. Dat kan je met deze niet. Oftewel het is van binnen allemaal een stuk makkelijker te maken. Wil verder totaal niets zeggen over de kwaliteit van het dempen. Hij dempt of hij dempt niet. Simpel.

Al die Ohlins zooi enzo is mooi, en werkt goed, maar misschien ook wel overkill voor wat jij doet. Als je gewoon wat veiligheid wil dan werkt zo'n standaard demper ook prima. Hij is alleen wel wat ouder dus je kan er eens een serviceje tegenaan gooien. Maar niet bij elke demper kan dat geloof ik, kijk daar dus wel even goed naar. Anders kan je nog kijken voor een LSL, die kosten niet zoveel. Toby's ook niet geloof ik.
 
Deze demper kan 100.000 km voor zijn kiezen gehad hebben en 1000.
Maar voor elke demper geld dat je er onderhoud aan moet plegen.
En een 2e hands ohlins moet na x aantal jaar ook service beurt hebben.

Dus als beter in je budget past gewoon kopen, service beurtje er jij hebt prima dempertje.

uiteraard. :Y

minus het detail dat die gsxr dempers niet kunnen geserviced worden.. ;)
 
ik gok zo dat dat exact is waar de TS naar op zoek is nu, dat soort informatie.

jammer is het wel, ts had een mooi goedkoop dempertje kunnen hebben
 
Ik ben nu inderdaad druk aan het rondkijken of ik voor leuk geld misschien een wat nieuwer dempertje kan kopen.
Op basis van dit topic ook al een aanbod gehad via PB van iemand.

Overigens rij ik ook regelmatig op het circuit. Gaat een originele suzuki demper me daar ook helpen met heftig uit-accelereren over hobbeltjes, of moet ik daarvoor echt een verstelbare demper hebben?
 
Groot deel van de toegevoegde waarde van dit soort dempers is de instelbaarheid. Kijk uiteindelijk dempen ze allemaal de uitslag van je stuur. Maar op het circuit wil jij een andere demping dan in de stad, het feit dat je dat met een Ohlins of WP of Hyperpro ding dat in kan stellen is dan aangenaam. Dat kan je met deze niet. Oftewel het is van binnen allemaal een stuk makkelijker te maken. Wil verder totaal niets zeggen over de kwaliteit van het dempen. Hij dempt of hij dempt niet. Simpel.

Al die Ohlins zooi enzo is mooi, en werkt goed, maar misschien ook wel overkill voor wat jij doet. Als je gewoon wat veiligheid wil dan werkt zo'n standaard demper ook prima. Hij is alleen wel wat ouder dus je kan er eens een serviceje tegenaan gooien. Maar niet bij elke demper kan dat geloof ik, kijk daar dus wel even goed naar. Anders kan je nog kijken voor een LSL, die kosten niet zoveel. Toby's ook niet geloof ik.
Qua instelbaarheid heb je in principe genoeg aan 6 standen. alles meer dan dat is, volgens een uitgebreide test, alleen maar voor de marketing. En moet zeggen dat ik op circuit of op straat altijd met zelfde demping rijd.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan