Elektra, kabels, verbindingen en tangen topic

Abcxyz

MF veteraan
Donateur
19 nov 2011
15.757
23.569
Hier alle tips en trucs om de elektra van je motorfiets degelijk aan te sluiten.
 
Dan heb je het over een AAAAA merk, kan zijn dat ik de 7Ah weer heb gegeven maar APC heeft ook 12Ah accu,s in het programma, meestal als 24 volt cartridge, zoek dan op APC RBC6
Zou degene naast je dan voor deze gaan:
Edit: hooo ik zie dat die van VMF is, wat hier eerder een B-merk werd genoemd

Of bijv van Yuasa? Met deze zoekterm vind ik ze weer wel van Yuasa trouwens.

(de links lijken hetzelfde maar als je ze openklikt gaan ze naar 2 verschillende producten als het goed is)
 
Heren, heeft een van jullie elektrakenners ervarings met deepcycle accu's?

Soms zit het leven even tegen en dan ben je blij dat er dingen zijn als een scootmobiel. Nu zou het bereik van dat ding ca 15km moeten zijn volgens de opgave en heeft de vorige eigenaar de accu's vervangen. Hij haalt echter krap 3 kilometer. Dat is ver onder de maat natuurlijk.

Ik heb het accu pakket even opengeschroefd. Er zitten inderdaad nieuwe accu's in. 12v 12Ah. Maar, als ik ze google dan lijken het wel héél goedkope dingen te zijn. Ik heb zo'n vermoeden dat ze dus de opgaaf van 12Ah helemaal niet halen.
Kan dat inderdaad zo zijn dat er een groot verschil zit in kwaliteit?

Het zijn 2x MW Power MWS12-12

Voor ik geld uitgeef aan nieuwe ben ik even benieuwd naar jullie ervaringen met dit soort accu's en of er inderdaad verschil kan zitten in kwaliteit tussen merken.
Bijv deze ter vervanging: VMF 12Ah AGM Deep Cycle accu 12V - Accudeal

Meer Ah kan natuurlijk ook, daar is alleen helaas geen ruimte voor in de accubak. Hoger kan wel (dan stop ik er gewoon veel langere schroeven in) maar de rest is beperkt.
Die accu lijkt erg op de accu's die ook onder andere in inbraak en brandmeldcentrales gebruikt worden.

(Die ik dus regelmatig in mijn handen heb/in mijn bus heb liggen O-) )

Moet ik anders kijken of ik een setje voor je kan ritselen zodat je daarmee kan testen en heb je eventueel ruimte om de accu's te vervangen voor een 18 Ah variant?
 
Die accu lijkt erg op de accu's die ook onder andere in inbraak en brandmeldcentrales gebruikt worden.

(Die ik dus regelmatig in mijn handen heb/in mijn bus heb liggen O-) )

Moet ik anders kijken of ik een setje voor je kan ritselen zodat je daarmee kan testen en heb je eventueel ruimte om de accu's te vervangen voor een 18 Ah variant?
Joep, je bent net zo’n held als Rob RD.
Ik heb zondag met em afgesproken om exact dat te proberen.

Dankjewel voor je aanbod en het meedenken!! Zeer gewaardeerd.
 
Voor een standaard huis en tuin inbraaksysteem misschien wel, maar als de installaties wat groter worden en zeker bij een brandmeldinstallatie is een bepaalde gangreserve een vereiste en dan is een 7,2 Ah toch regelmatig onvoldoende.

Ik ben beveiligingsmonteur en heb in mijn auto standaard de accu's van 7,2, 12 en 18 Ah liggen (x2 want in een brandmeldcentrale zitten er altijd 2)
De reden waarom ik deze standaard in de auto heb liggen is omdat dit de type accu's zijn die ik bij onze klanten aan kan treffen.
 
Die MikroS kwam daar meteen na, weet ik nog. 1 leverancier voor heel NL Zelfs de kabel moest daar vandaan komen Ja, ik ben gestopt bij de CP120, daar gingen nog 7Ah's in
Toen ben ik verder gegaan met .223 en .308
 
Bedankt, das idd best een mooie die bovenste! Ff lopen rekenen, en ik denk dat de zwaarste stroomverbruikers dus de injectoren zijn. Die zijn 12 ohm dus 12/12 (even makkelijk) is 1A. Dan kan ik inderdaad af met veel dunner draad 0.5mm2 als ik het zo lees op het internet. Enige nadeel van die stekker is dat hij best hoog is, moet even kijken of ik dat netjes weg kan werken. Wordt vervolgd.
Die connector is groter dan de behuizing van m`n speeduino. Ik zal dus op zoek moeten naar iets kleiners. Ik zou met een paar van dit soort connectoren buiten de speeduino alleen zoek ik dan nog een nette doorvoer voor de kabels van binnen de behuizing naar buiten..

1627391587442.png
 
Vraagje, ik probeer een oplader te monteren op mijn fazer s2 2008. De oplader heeft een aan/uit knop maar dit is op een onhandige plek en ik vergeet dat soort dingen nogal eens. Ik lees online dat men het soms op het achterlicht aansluit. Maar tegelijkertijd lees ik ook dat het de interne computer/diagnostics kan verstoren.

iemand enige idee?
 
Vraagje, ik probeer een oplader te monteren op mijn fazer s2 2008. De oplader heeft een aan/uit knop maar dit is op een onhandige plek en ik vergeet dat soort dingen nogal eens. Ik lees online dat men het soms op het achterlicht aansluit. Maar tegelijkertijd lees ik ook dat het de interne computer/diagnostics kan verstoren.

iemand enige idee?
Ja hoor, eerst even vermelden om welk type motor dat het gaat want wij kunnen in onze glazen bol niet zien welke motor jij hebt en of deze is uitgerust met CAN-bus enz..
 

Die accu lijkt erg op de accu's die ook onder andere in inbraak en brandmeldcentrales gebruikt worden.

(Die ik dus regelmatig in mijn handen heb/in mijn bus heb liggen O-) )

Moet ik anders kijken of ik een setje voor je kan ritselen zodat je daarmee kan testen en heb je eventueel ruimte om de accu's te vervangen voor een 18 Ah variant?

Heren, met veel dank aan hij-die-niet-genoemd-mag-worden en wat gehobby van mijn kant rijdt het weer.
Waar de “oude” prulaccus na 3,5km stopten hebben deze het met gemak 6km volgehouden en volgens de batterij indicator zelf nog helemaal vol.
Binnenkort een langere test maar voorlopig ben ik erg blij.

De schoonheidsprijs verdient het niet, maar werken doet het.
1D56B75F-5626-40F8-81D5-FE300804EC3C.jpeg
A582F3D8-DD1F-43F9-B6DD-579ACD3E1831.jpeg
 
Die MikroS kwam daar meteen na, weet ik nog. 1 leverancier voor heel NL Zelfs de kabel moest daar vandaan komen Ja, ik ben gestopt bij de CP120, daar gingen nog 7Ah's in
Toen ben ik verder gegaan met .223 en .308
De herinneringen komen ook weer boven....de CMK reeks van Lolkes de Beer en daarvoor de FF 816 ?? man wat een gekloot om die te programmeren. Ooit een bedienpaneel daarvan een paar .357 doorheen gejaagd en op de muur van mijn vorige werkgever geschroefd
_O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan