Elektrische probleem met mijn Honda PC 800

25 jun 2015
18
3
Hallo , motor vrienden
Ik heb een elektrische probleem met mijn Honda PC800 uit 2005
Het probleem is dat als ik het contact aan doe is alles nog prima maar zo gauw ik op mijn startknop druk gaat mijn voorkant uit maar start motor gebeurt niks mee hoor ook geen klik,en mijn knipperlichten als ik die aan doe dan knippert deze niet maar blijft branden , alle lampjes zijn heel
Ik heb de starter relay Al vervangen ,maar dat was het niet,weet iemand wat er aan de hand is,
Bij voorbaat dank
 
Wat is je accuspanning onbelast (met contact uit) en belast (met contact aan)?

En een accu vervangen op een Pacific Coast is een drama, wat een worstelgevecht..
 
Het kan ook zijn, dat je accu niet goed oplaadt, spanningsregelaars van Honda’s willen nog wel eens kapot. En ook nieuwe accu’s zijn niet altijd goed. Tijd om te gaan meten.
 
  • Eens
Waarderingen: PLR
Dodemansknop.
1653220354378.png
 
Of domweg slecht contact tussen accu en frame (min pool).

Als je accu spanning meet tijdens de start poging, dan zie je die mogelijk redelijk ver omlaag gaan. Er is vast een howto hier waar mooi in staat hoe ver nog normaal is.

Ik zou eens dit meet truukje twee keer doen. Een keer tussen plus en min pool. En een keer tussen plus en ergens een punt aan het frame.

Als daar duidelijk verschil in zit de dikke kabel tussen accu en frame een keer los halen. Schoon schuren op de contact vlakken. En goed vast draaien weer.
 
Of domweg slecht contact tussen accu en frame (min pool).

Als je accu spanning meet tijdens de start poging, dan zie je die mogelijk redelijk ver omlaag gaan. Er is vast een howto hier waar mooi in staat hoe ver nog normaal is.

Ik zou eens dit meet truukje twee keer doen. Een keer tussen plus en min pool. En een keer tussen plus en ergens een punt aan het frame.

Als daar duidelijk verschil in zit de dikke kabel tussen accu en frame een keer los halen. Schoon schuren op de contact vlakken. En goed vast draaien weer.
Dat ga ik even nakijken .
 
Of domweg slecht contact tussen accu en frame (min pool).

Als je accu spanning meet tijdens de start poging, dan zie je die mogelijk redelijk ver omlaag gaan. Er is vast een howto hier waar mooi in staat hoe ver nog normaal is.

Ik zou eens dit meet truukje twee keer doen. Een keer tussen plus en min pool. En een keer tussen plus en ergens een punt aan het frame.

Als daar duidelijk verschil in zit de dikke kabel tussen accu en frame een keer los halen. Schoon schuren op de contact vlakken. En goed vast draaien weer.
Dat is allemaal inorde
 
Dat is allemaal inorde
Goed om te weten.
Dan is er een andere reden dat er niet genoeg prik bij je start motor komt.

Dat de spanning maar 0,3V omlaag gaat tijdens starten is nogal weinig. Dus ergens zit te veel weerstand. Want als er ook echt zoveel spanning over blijft in de rest van je systeem dan zou je die problemen niet hebben.

Overgangsweerstand kan ook zitten bij de zekeringen. Dat is mijn volgende hoofdverdachte
 
Goed om te weten.
Dan is er een andere reden dat er niet genoeg prik bij je start motor komt.

Dat de spanning maar 0,3V omlaag gaat tijdens starten is nogal weinig. Dus ergens zit te veel weerstand. Want als er ook echt zoveel spanning over blijft in de rest van je systeem dan zou je die problemen niet hebben.

Overgangsweerstand kan ook zitten bij de zekeringen. Dat is mijn volgende hoofdverdachte
Ik heb alle zekeringen nagekeken en doorgemeten allemaal inorde
 
Met een schema erbij kun je vanaf de draad naar het startrelais terugwerken. Uiteraard ook de massa in de gaten houden.
Het is allemaal zo vreemd,niet alleen de startmotor wil aanslaan maar ook als ik de startknop indruk ,dat dan mijn voorlicht uitgaat ,laat ik de startknop weer los dan brand mijn licht weer, en mijn knipperlichten als ik die bedien dat gaan ze niet knipperen maar blijven branden
 
Terug
Bovenaan Onderaan