Elektrische probleem met mijn Honda PC 800

25 jun 2015
18
3
Hallo , motor vrienden
Ik heb een elektrische probleem met mijn Honda PC800 uit 2005
Het probleem is dat als ik het contact aan doe is alles nog prima maar zo gauw ik op mijn startknop druk gaat mijn voorkant uit maar start motor gebeurt niks mee hoor ook geen klik,en mijn knipperlichten als ik die aan doe dan knippert deze niet maar blijft branden , alle lampjes zijn heel
Ik heb de starter relay Al vervangen ,maar dat was het niet,weet iemand wat er aan de hand is,
Bij voorbaat dank
 
Dat het voorlicht uitgaat tijdens het starten is niet vreemd; Honda heeft dat zelf ingebouwd in alle modellen die geen aparte lichtschakelaar hebben. Dat is gedaan om juist tijdens het starten de accu te ontlasten. Waarschijnlijk is dat op jouw motor altijd al zo geweest, alleen valt het je nu pas op.
Ja inderdaad het valt nu pas op ,dus dat is normaal, Amerikaanse model ,oke dus daar hoef ik niet te zoeken 👍
 
Kan je makkelijk bij het startrelais? Dan is een goede test om effe de combinatietang op de 2 M6 bouten waar aan de ene kant de accu en de andere kant de startmotor op zit te zetten. Niet schrikken van de vonken. Je sluit dan det startrelais en de startmotor uit. Tevens kan je dit ook doen door even 12 volt op de wikkeling van het startrelais te zetten.

Als het mijn motor was is de allereerste meting die tussen min van de accu en het frame. Als je daar met starten spanning meet heb je een massaprobleem. Alhoewel je van hele goede huize moet komen wil je het voor elkaar krijgen om de startmotor geen massa te laten maken kan je blok nog geisoleerd in het frame hangen...
 
Kan je makkelijk bij het startrelais? Dan is een goede test om effe de combinatietang op de 2 M6 bouten waar aan de ene kant de accu en de andere kant de startmotor op zit te zetten. Niet schrikken van de vonken. Je sluit dan det startrelais en de startmotor uit. Tevens kan je dit ook doen door even 12 volt op de wikkeling van het startrelais te zetten.

Als het mijn motor was is de allereerste meting die tussen min van de accu en het frame. Als je daar met starten spanning meet heb je een massaprobleem. Alhoewel je van hele goede huize moet komen wil je het voor elkaar krijgen om de startmotor geen massa te laten maken kan je blok nog geisoleerd in het frame hangen...
Oke zal dat proberen 👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan