70 watt op 12 volt is bijna 6 ampere. Dat gaat niet passen op je 15 ampere zekering. Er zal echt wel wat marge zijn, maar geen 6 ampere. En al gaat het wel, zou ik het alsnog niet doen omdat je kabels er niet op zijn berekend.Ik ben mij aan het verdiepen in het aansluiten van extra verlichting op mijn Dragstar, maar twijfel of ik 70 watt extra op de standaard 15 A zekering kan zetten of dat het beter is om met een relais de stroom ergens anders vandaan te halen. Kom er alleen niet achter of de claxon ook op de verlichting-zekering zit. Nu kan ik natuurlijk die zekering eruit halen en kijken of de claxon het nog doet, maar heb na het verstellen van de achterdemper net het spul weer vastzitten. Wie weet het antwoord?
Als je alleen het symptoom wil bestrijden dan zou er een diode in het circuit opgenomen kunnen worden.Dat is geen dimmen, denk ik, maar een stevige lekstroom, mogelijk een spanningslek over de massa van je passing-lights.
Ik geloof niet dat er een dim-optie op een XVS 1100 zit .
Is niet altijd zo. Zekeringen in motoren zijn vaak snelle zekeringen. Die klappen er meteen uit als het over een bepaalde waarde gaat. En lampen trekken nou eenmaal een ingangsspanning.Lijkt mij dat de standaard bedrading achter een 15 A zekering op 15 A is berekend, anders heeft die zekering geen nut m.i.
een zekering van 10 A kan net als alle andere zekeringen 1,7 maal zijn waarde doorgeven. 17 amp zou dus geen probleem hoeven zijnWat ik nog niet snap is, dat als ik de passing-knop gebruik, het dimlicht ook blijft branden. Dat is dus 60W (5 A) extra op de verlichtingszekering. Dan zou die ook 2 x 25W halogeen aan moeten kunnen, of wordt het dan een “dynamoprobleem” ?