EMGO schokbrekers, ervaringen?

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.140
8.267
Assen
Dag mensen,
ik zoek een setje schokbrekers die (flink) stugger zijn dan de originele op m'n '88 xj900F
De aanschafprijs van deze motor was laag maar de investeringen stapelen snel op dus ik hoop dat dit een blijvertje is.

Emgo heeft vriendelijker geprijsde schokbrekers, ik meen dat het een Taiwanees merk is dat meer motorspul maakt.
Zijn hier mensen die ervaringen hebben met deze schokkers op een zwaardere motor?
 
EMGO is voornamelijk private label meuk. Ik was er zelf niet van onder de indruk, maar heb ook geen schokbrekers van ze geprobeerd. Je kan denk ik net zo goed gewoon betaalbare schokbrekertjes halen bij een klassiekerboer zoals JV motors:

 
EMGO is voornamelijk private label meuk. Ik was er zelf niet van onder de indruk, maar heb ook geen schokbrekers van ze geprobeerd. Je kan denk ik net zo goed gewoon betaalbare schokbrekertjes halen bij een klassiekerboer zoals JV motors:

Die zijn van Emgo!;) (heeft hij me zelf verteld..)
 
Ik heb zulk soort spul ooit op een motor gehad. Zonde van je 90 Euro.
Setje van Hagon is goed betaalbaar en met zwaardere veren te bestellen als je dat wil.

Misschien zijn de originele te reviseren met zwaardere veren, of is er iets stevigers gebruikt te vinden?
 
Als geld een probleem is koop dan dat setje Koni,s van Roukema,desnoods kan je ze laten reviseren,
is beter dan die goedkope dubieuze kwaliteit schokbrekers.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou er YSS op zetten:
 
Ik zou er betere van YSS onder zetten. Vooral ook omdat Sammie z'n lief achterop heeft. Kost wat meer maar je krijgt er ook meer voor terug. Maar ik heb dan ook een soort van vering fetisjisme O-)

Eén ding is zeker, van een investering in goede vering heeft (zo goed als) niemand achteraf spijt.
 
Ik zou er betere van YSS onder zetten. Vooral ook omdat Sammie z'n lief achterop heeft. Kost wat meer maar je krijgt er ook meer voor terug. Maar ik heb dan ook een soort van vering fetisjisme O-)

Eén ding is zeker, van een investering in goede vering heeft (zo goed als) niemand achteraf spijt.


Die had ik ook gevonden:

 
Ik zou er betere van YSS onder zetten. Vooral ook omdat Sammie z'n lief achterop heeft. Kost wat meer maar je krijgt er ook meer voor terug. Maar ik heb dan ook een soort van vering fetisjisme O-)

Eén ding is zeker, van een investering in goede vering heeft (zo goed als) niemand achteraf spijt.
Nou ja.. 'lief'
Ik zit nog in de proefneukfase hoor.. 1 stap tegelijk..
 
Alle reacties bij elkaar laat ik Emgo voor wat 't is en zal voor een gangbaar merk gaan.
Ze worden erg weinig gebruikt aangeboden maar.. dan heb je ook het risico dat ze al erg versleten zijn? En ik heb niet de kennis om dat te beoordelen- voor zover da mogelijk is-
 
Ik zou er YSS op zetten:
[/QUOTE
Zij zeggen dat die niet echt steviger zijn dan de originele..
Ik weet wel zeker van wel,daarbij zijn ze ook nog te verstellen,maar dat moet je door een expert laten doen want dan moet de veer er af.
Ik heb die koni,s onder mijn Honda 750KZ gehad die is vergelijkbaar met de XJ900 wat gewicht betreft en dat was een hele verbetering.
Een andere optie is Hagon,daar kan je verschillende veren voor krijgen.De YSS zal nieuw best goed zijn,de vraag is voor hoelang ,voor dat bedrag kan je geen kwaliteit maken die lang mee gaat.
 
Laatst bewerkt:
Kan het zijn dat deze een slappere veer hebben? Op deze manier wel een gokje..
De XJ weegt vlgs het boekje 251 kg.
Een gok blijft het altijd,wil je het echt goed doen moet je met de motor naar een vering expert gaan zoals hyperpro,
die stellen de vering op je eigen gewicht af.Maar daar hangt een heel ander kostenplaatje aan.
 
Ik zou er betere van YSS onder zetten. Vooral ook omdat Sammie z'n lief achterop heeft. Kost wat meer maar je krijgt er ook meer voor terug. Maar ik heb dan ook een soort van vering fetisjisme O-)

Eén ding is zeker, van een investering in goede vering heeft (zo goed als) niemand achteraf spijt.
YSS heeft dus meerdere kwaliteiten schokbrekers? Deze boven genoemd van 139 is 'minder'?
 
Die goedkope schokbrekers zijn allemaal budget schokbrekers,er is ook niks aan te verstellen behalve
de veer voorspanning,ze voldoen redelijk maar daar is dan ook alles mee gezegd.
De duurdere hebben meer stel mogelijkheden en de materialen zijn beter,alles heeft zijn prijs voor bedragen rond de 150,-
kan je geen topkwaliteit verwachten.De laatste schokbreker die ik gekocht heb was 1100,- euro:Y en dat was er maar 1.
 
Je hebt een fiets uit '88, waarschijnlijk met de originele schokbrekers die nog nooit geserviced zijn (want dat doet bijna niemand). Conclusie? Vrijwel alles is beter dan wat je nu hebt. Je kunt ook eens vragen of iemand ze kan reviseren. Heeft HK suspension in Tiel met die van mijn ZRX gedaan. Maakte meteen een wereld van verschil.
 
Terug
Bovenaan Onderaan