Emigreren: Amsterdam-Stockholm

Ja oma, dit topic is al weer wat ouder, maar ik denk dat het jochie binnenkort toch echt gaat vertrekken!



Goede reis man en geniet van Zweden,
je weet wel, bij de Zweden, daar ligt hij beneden! :+



Ze hebben daar wel wat aparte verkeersborden...


full
 
Deal!Zoveel spullen heb ik niet, en ik kan max 35 kg (formaat 100 × 50 × 50 cm) op de post doen via PostNL.Als ik hier een kleine opsomming ga geven van de voordelen denk ik dat er meer MF leden (vooral met gezinnen) het eea in Scandinavië gaan opzoeken. :9
Alleen die winters schijnen er nogal koud donker te zijn :+
Kou vind ik geen punt maar die donkere dagen :X
Staat nog wel op mijn lijstje voor vakantie.


Mensen lijken me er ook een stuk relaxter.
 
Zondagavond ga ik dan eindelijk aan mijn (afscheids)tour beginnen! :}

Vandaag kwam UPS langs om mijn spullen op te halen, dit zal uiterlijk maandagavond in Stockholm "thuis" arriveren. RVH, hartelijk dank voor de link naar parcelinternational man! Via parcelinternational ben ik uiteindelijk een stuk goedkoper uitgekomen en sneller qua levertijd. Al met al een levering van slechts 2 werkdagen en dat 50% goedkoper (besparing van 180,- EUR).

De komende twee dagen nog met de familie in Amsterdam, maar zondagavond ga ik naar Twente. Afscheid nemen van de familie woonachtig in Borne/Hengelo en daar een nachtje bij mijn neven logeren.

Maandagochtend vertrek ik vanuit Borne en pak ik meteen de A1 richting Duitsland en uiteindelijk Kiel. Ik zal halverwege even pauzeren en de benen strekken.

2wns9p2.jpg


De StenaLine boot van Kiel naar Goteborg vertrekt maandag om 18:45 's avonds, dus zat tijd om de boot te halen als ik 's ochtends vlak na de spits vertrek vanuit Borne. Ticket heeft mij 186,- EUR gekost bestaande uit vervoer motor en een kamer. Aankomsttijd in Goteborg is dinsdagochtend om 9:15. Ik neem niet de E4 snelweg naar Stockholm, maar ga een stukje noordelijk via N wegen. Dan kan ik halverwege in Orebro een tussenstop maken bij familie...ja ik heb echt overal familie wonen.

261kuw4.jpg


Het weer ziet er helaas matig uit, dus ik ga morgen naar bikeroutfit in Amsterdam Noord. Hopelijk kan ik een regenpak vinden en over mijn Alpinestars zomerpak trekken, gelukkig heb ik nog wel Alpinestars winterhandschoenen. Verder een telefoonhouder van Ultimate Addons gescoord (met dank aan JohanH), kan ik mijn telefoon icm EU databundel als navigatie gebruiken. Ik heb ook een dockcharger mee waarmee ik 2x volledig mijn mobiel kan opladen. Misschien een mini busje kettingspray scoren en bij mijn Suzuki gereedschapset zetten, maar voor de rest met minimaal spullen en materiaal gaan reizen.

:} Heren, enorm bedankt voor al jullie input!!! :}
 
Als het weer toch meevalt dan kan je de eerste afslag na de grensovergang bij de Lutte (Gildehaus als ik het goed heb) en dan ga je linksaf richting Nordhorn, dan naar Lingen, dan Haselünne en daar de B213 volgen om bij Wildeshausen op de A1 uit te komen.
Is qua tijd niet zo gek veel langer maar je mist wel een flink stuk saaie snelweg.
De lila route is wat ik bedoel en is 133km en 1:26, de paarse route is via de snelweg en die is 146km en 1:07 oftewel 19 min verschil.
full
 
Zondagavond ga ik dan eindelijk aan mijn (afscheids)tour beginnen! :}

Vandaag kwam UPS langs om mijn spullen op te halen, dit zal uiterlijk maandagavond in Stockholm "thuis" arriveren. RVH, hartelijk dank voor de link naar parcelinternational man! Via parcelinternational ben ik uiteindelijk een stuk goedkoper uitgekomen en sneller qua levertijd. Al met al een levering van slechts 2 werkdagen en dat 50% goedkoper (besparing van 180,- EUR).

De komende twee dagen nog met de familie in Amsterdam, maar zondagavond ga ik naar Twente. Afscheid nemen van de familie woonachtig in Borne/Hengelo en daar een nachtje bij mijn neven logeren.

Maandagochtend vertrek ik vanuit Borne en pak ik meteen de A1 richting Duitsland en uiteindelijk Kiel. Ik zal halverwege even pauzeren en de benen strekken.

[afbeelding]

De StenaLine boot van Kiel naar Goteborg vertrekt maandag om 18:45 's avonds, dus zat tijd om de boot te halen als ik 's ochtends vlak na de spits vertrek vanuit Borne. Ticket heeft mij 186,- EUR gekost bestaande uit vervoer motor en een kamer. Aankomsttijd in Goteborg is dinsdagochtend om 9:15. Ik neem niet de E4 snelweg naar Stockholm, maar ga een stukje noordelijk via N wegen. Dan kan ik halverwege in Orebro een tussenstop maken bij familie...ja ik heb echt overal familie wonen.

[afbeelding]

Het weer ziet er helaas matig uit, dus ik ga morgen naar bikeroutfit in Amsterdam Noord. Hopelijk kan ik een regenpak vinden en over mijn Alpinestars zomerpak trekken, gelukkig heb ik nog wel Alpinestars winterhandschoenen. Verder een telefoonhouder van Ultimate Addons gescoord (met dank aan JohanH), kan ik mijn telefoon icm EU databundel als navigatie gebruiken. Ik heb ook een dockcharger mee waarmee ik 2x volledig mijn mobiel kan opladen. Misschien een mini busje kettingspray scoren en bij mijn Suzuki gereedschapset zetten, maar voor de rest met minimaal spullen en materiaal gaan reizen.

:} Heren, enorm bedankt voor al jullie input!!! :}
In twente start me motor well veilig :+
 
Als het weer toch meevalt dan kan je de eerste afslag na de grensovergang bij de Lutte (Gildehaus als ik het goed heb) en dan ga je linksaf richting Nordhorn, dan naar Lingen, dan Haselünne en daar de B213 volgen om bij Wildeshausen op de A1 uit te komen.
Is qua tijd niet zo gek veel langer maar je mist wel een flink stuk saaie snelweg.
De lila route is wat ik bedoel en is 133km en 1:26, de paarse route is via de snelweg en die is 146km en 1:07 oftewel 19 min verschil.
[afbeelding]

Bedankt voor de tip, zal dit even bekijken. :t

In twente start me motor well veilig :+

Kerel, mag dan wel ut Amsterdam komn maar ik ken Borne, Rijssen, Hengeloh en Enschedeh cekers. Kan nie wachtn om weeh emn onder de gastvrije en warme Tukkers te zijn hoa. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Kan het Macna Hydra regenpak aanbevelen.
Neem vooral 1 of 2 paar extra handschoenen mee, want of een gegeven moment worden ze toch kletsnat....


Dit ga je wel missen.....
full

:-)
 
Zoals ik tegen je route aankijk kun je bij Hamburg beter langs de oostkant via de 2 bruggen over de Elbe rijden. Vanaf de Elbe tunnel tot aan Neumunster zijn er allerlei wegwerkzaamheden gaande. Mijn zoon woont in de omgeving van Kiel en neemt de A1 en de A21. De laatste 25 km naar Kiel is dan geen snelweg meer. Weegt echter op tegen het verlies via de tunnel. Wij doen er met de auto 4 uur over vanuit Groningen.

grtz,

Cees
 
Laatst bewerkt:
Veel succes/plezier!!! Ik zat net voor de overtocht voor 28 mei te kijken, kwam al op 250 euro uit zonder eten dus die 184 is niet verkeerd!!
 
Als het weer toch meevalt dan kan je de eerste afslag na de grensovergang bij de Lutte (Gildehaus als ik het goed heb) en dan ga je linksaf richting Nordhorn, dan naar Lingen, dan Haselünne en daar de B213 volgen om bij Wildeshausen op de A1 uit te komen.
Is qua tijd niet zo gek veel langer maar je mist wel een flink stuk saaie snelweg.
De lila route is wat ik bedoel en is 133km en 1:26, de paarse route is via de snelweg en die is 146km en 1:07 oftewel 19 min verschil.
[afbeelding]

Dit stuk is met de motor beter te mijden , veel vrachtverkeer wat de autobaan ontwijkt, en veelal 60 a 70 rijdt,waardoor weer gevaarlijke inhaal akties, ik zocht zeker een andere route :Y .

Maar wel heel veel succes gewenst
 
Terug
Bovenaan Onderaan