Emissie normen en een beter milieu

Euro 4 motoren lopen goed juist omdat ze aan die eisen moeten voldoen. Tijdens het warmrijden merk je ook helemaal niet dat de motor nog koud is.

Dat heeft weinig met Euro 4 te maken. Dat deden Euro 3 fietsen ook al als de fabrikant een beetje moeite stak in het inspuitsysteem.
 
ok bedankt zover voor de serieuze reacties ga eerst maar even afwachten wat er beschikbaar op de markt komt uitlaat/filters ecu,s
verwacht het meest van de amerikaanse markt kwa ecu,s en know how met tuning
omdat ze daar al redelijk verkocht zijn vooral de G310R en
zelfs op het duitse G310 forum niks te vinden maar die hebben dan ook die nare TUV elk jaar
verwacht inderdaad door onder andere de vooroordelen van een lichte motor
dat het geen hardloper kwa verkopen in europa zal worden
in usa en australie word hij goed verkocht
dus mijn blik blijft gericht op de usa voor aftermarket onderdelen
waar hij als huis,tuin en keuken motor word gebruikt
en dit ook de reden voor mij is geweest om er een aan te schaffen
makkelijk te pakken licht van gewicht bijna geen onderhoud
overal in door en tussen te stoppen in verkeer effe zandpaadje pakken etc
gewoon voor de fun
voor een vacantie naar zuid spanje wat minder behalve als je de tijd hebt.
 
Laatst bewerkt:
1 cilinder GS310 2017
wat ik ermee win is 5kg gewichtsbesparing en over het algemeen prettiger oppakkende motor bij gasgeven
zoiets moet eronder icm K&N luchtfilter
BIKE INFO 23 17 BMW G 310 R Mod. 17


Dus als je 7 liter benzine minder in de tank doet dan rijd de motor beter vanwege het verminderde gewicht?

Hoe weet je dat de motor dan beter oppakt.

Doe de mensen in Bangladesh en Afrika een lol en laat die euro4 troep er op zitten. Komen ze niet hier heen om achter een goede dijk te zitten en te kunnen eten.
 
Dus als je 7 liter benzine minder in de tank doet dan rijd de motor beter vanwege het verminderde gewicht?

Hoe weet je dat de motor dan beter oppakt.
Dat van die zeven liter is wel een beetje aparte aanname van je.

Het is best aannemelijk dat een zware uitlaat met katalysator en flinke milieu beperkingen een motor wat armer / minder lekker laten lopen.

Dan is er nog een fabrikant die dit beloofd:
  • + 3,1 HP
  • + 2,4 Nm
  • - 4,8 kg
Meer vermogen en minder gewicht is dubbel voordeel.

Uitdraai:
full


Doe de mensen in Bangladesh en Afrika een lol en laat die euro4 troep er op zitten.
Komen ze niet hier heen om achter een goede dijk te zitten en te kunnen eten.
:?
 
Laatst bewerkt:
Dat van die zeven liter is wel een beetje aparte aanname van je.

Het is best aannemelijk dat een zware uitlaat met katalysator en flinke milieu beperkingen een motor wat armer / minder lekker laten lopen.

Dan is er nog een fabrikant die dit beloofd:
  • + 3,1 HP
  • + 2,4 Nm
  • - 4,8 kg
Meer vermogen en minder gewicht is dubbel voordeel.

Uitdraai: [afbeelding]

Doe de mensen in Bangladesh en Afrika een lol en laat die euro4 troep er op zitten.
Komen ze niet hier heen om achter een goede dijk te zitten en te kunnen eten.:?

7 liter benzine is 5 kilo dus vandaar mijn opmerking.

Het is best aannemelijk dat je motor met de specifiek ontwikkelde uitlaat beter loopt dan een alternatief.

Doordat we het milieu belasten veranderd het weer. In Bangladesh hebben daardoor 15 miljoen mensen natte voeten gekregen en in delen van Afrika is het droger geworden. Gevolgen honger en daardoor weer immigratie.
 
Laatst bewerkt:
Doordat we het milieu belasten veranderd het weer. In Bangladesh hebben daardoor 15 miljoen mensen natte voeten gekregen en in delen van Afrika is het droger geworden. Gevolgen honger en daardoor weer immigratie.~[/quote]



tja daar geloof ik niet in
dit is verzonnen door politici om legaal van je te stelen dmv allerlei belastingen etc
we hebben hier verschillende ijstijden gehad toen de mens er nog niet was
waar ik woon
IJstijden

maar hoef niet veel meer herrie uit de pijp te hebben alleen wat toonbaarder :+
 
Laatst bewerkt:
[

Het is best aannemelijk dat een zware uitlaat met katalysator en flinke milieu beperkingen een motor wat armer / minder lekker laten lopen.



en daardoor geef je meer gas etc om toch op te schieten
verbruik is hoger met catalysator dus meer benzine verbruik dus is het lood om oudijzer wat je toepast
zelfde met euro 95E10 benzine is goed voor milieu maar verbruik is hoger :?
 
[

Het is best aannemelijk dat een zware uitlaat met katalysator en flinke milieu beperkingen een motor wat armer / minder lekker laten lopen.



en daardoor geef je meer gas etc om toch op te schieten
verbruik is hoger met catalysator dus meer benzine verbruik dus is het lood om oudijzer wat je toepast
zelfde met euro 95E10 benzine is goed voor milieu maar verbruik is hoger :?
we zijn compleet doorgeslagen met het milieu
gewoon zelf je gezond verstand gebruiken en laat de politici maar janken met dat ozon geneuzel
 
Ik heb E10 benzine getest en het verbruik was niet meetbaar hoger. Het verschil in verbrandingswaarde is blijkbaar erg klein.
 
1 cilinder GS310 2017
wat ik ermee win is 5kg gewichtsbesparing en over het algemeen prettiger oppakkende motor bij gasgeven
zoiets moet eronder icm K&N luchtfilter
BIKE INFO 23 17 BMW G 310 R Mod. 17
Fabrikanten van uitlaten beloven altijd van alles. Een open demper achter een katalysator kun je wellicht nog wel zo monteren. Maar wil je een motor met een echt open uitlaat en luchtfilter goed en lang laten lopen moet je hem (laten) afstellen (op een vermogensbank). Dat was bij een euro 0 motor met carburateur zo en dat zal bij een euro 7 waarschijnlijk ook nog wel zo zijn. Er zijn injectie fietsen met een "vaste" en fietsen met herprogrammeerbare ECU.

Als je alles (de)monteert wat je omschrijft en verder niets doet zal je motor alleen maar slechter lopen dan dat die nu doet. Je motor zal niet iets donkerder klinken, maar gewoon echt herrie gaan maken. Jouw keuze maar ik benoem het gewoon. Wil je overigens een K&N in de filterkast of een los filter?
 
Laatst bewerkt:
Wil je overigens een K&N in de filterkast of een los filter?~[/quote]


weet ik nog niet hij heeft standaard al een aardige inlaat roggel om te horen omdat het voor je zit ivm de omgekeerde kop
boven 5000rpm hoor je hem gorgelen :+
ik wacht wel effe wat onze amerikaanse vrienden gaan ontwikkelen want deze slopen ook altijd alles eraf
en passen dat aan met (instelbare) ecu,s van EJK ofzo
heb geluk dat de G310R hetzelfde blok heeft en deze is vanaf september op de us markt uitgeleverd
de GS310 word pas eind deze maand leverbaar in de us
dus zullen tussen nu en maart wel diverse fabrikanten op gaan inspelen
en gok dat ik dit jaar ivm de weersomstandigheden niet(veel)meer rij.
 
Laatst bewerkt:
E4 is europese goedkeuring. Nummer staat voor t land van uitgifte.
4 is meen ik nl. Spanje heeft 9 vk 11 etc...

4 staat inderdaad voor Nederland. Dat betekent dat de Europese goedkeuring door ‘onze eigen’ RDW is afgegeven.
 
Bij de meeste (nieuwe) motoren is er wel eea te vervangen of aan te passen, katalisator is dan het eerste en aan het inlaatcircuit kan vaak ook eea aangepast worden..
Mocht je meer willen tunen zal je (moet je toch al wanneer je bovenstaande veranderd) de ecu moeten aanpassen of flashen, wil je verder moet je denken aan een andere nokkenas..
Maar dan ga je al een stuk verder..
Met modellen komen vaak verschillende motiren op de markt.. at's weg(-racers) etc.
Deze hebben vaak een andere nokkenas of mapping die je kan aanpassen waardoor het vermogen opgepept wordt.
Altijd leuk om te doen..
Betere ademhaling is altijd goed, leuke bijkomstigheid is t vermogen..
Tunen is eigenlijk niets anders dan t efficient maken van de motor..
 
Dat tier4 emissie is niet voor niks, dat is er voor onze kinderen en behoud van de aarde.
Denk effe na voor je onze omgeving met extra vuile uitlaatgassen gaat vergiftigen.
Het is hier techniek.
Off topic doen we niet aan.
Elke week een dag geen vlees eten, dat Levert dezelfde besparing op het gebied van milieubelasting op, als gewoon autorijden. denk daar maar eens over na.

Euro4 zooi kan er dus gewoon af.
 
Het is hier techniek.
Off topic doen we niet aan.
Elke week een dag geen vlees eten, dat Levert dezelfde besparing op het gebied van milieubelasting op, als gewoon autorijden. denk daar maar eens over na.

Euro4 zooi kan er dus gewoon af.
Je verwart broeikasgassen met giftige stoffen. Zonder euro 4 zooi produceert de motor even veel co2 als met. En zoals eerder gezegd dwingt de euro 4 norm de fabrikanten een motor te leveren die beter loopt in de opwarmfase.
 
we zijn compleet doorgeslagen met het milieu
gewoon zelf je gezond verstand gebruiken en laat de politici maar janken met dat ozon geneuzel

Je loopt achter ozon gat is zo goed als weg omdat er door de politiek maatregelen zijn genomen.

Bedankt voor de voorzet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan