Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
En vanmorgen op weg naar mijn werk werd ik ingehaald door een motorrijder, die met een korte spijkerbroek, en een t-shirt op de motor door Hilversum reed. (nog een wonder dat hij nog een helm ophad) Ik ben zo blij dat ik alles aanhad gisteren, anders waren mijn schouder en handen er een stuk erger aan toe geweest.
Ik geloof ook wel dat ze zin hebben, alleen als je met 80-100km/h onderuit gaat doen ze weinig (had ik ook niet verwacht eigenlijk) Denk dat hetzelfde geld voor een valbeugel, die had in mijn geval ook verfrommeld onder de motor gezeten denk ik. (maar ook dat is maar speculatie natuurlijk)
Goeiemorgen allemaal... we zijn weer een dagje verder. Ik heb vannacht weer een beetje beter geslapen. Ik ben gisteren idd wat positief geweest over het ontbreken van de spierpijn, daar moet ik nu helaas op terugkomen. Mijn rechterschouder, bovenarm en been hebben een opdonder gehad, en da's goed te voelen
Verder zit ik nu met de volgende vraag. Stel dat de motor total-loss wordt verklaard (de monteur zei dat de kans erg groot was) zou ik nog graag wat dingen eraf willen halen voor het wrak naar de opkoper gaat. Hieronder zet ik ff een lijstje:
Mijn sloten zitten nog in de buddy, 1 kettingslot ART3 en een schijfremslot ART4. Mag ik die er nog uithalen voor de schadeexpert komt?
Op mijn stuur zit een stalen blokje, wat door een vriend van me gemaakt is om het voetje van mijn tomtom in vast te schroeven. De waarde van het blokje is voor een opkoper waarschijnlijk nihil, zeker omdat hij niet begrijpt waar het voor dient, maar voor mij zou een nieuw blokje maken vervelend zijn (zeker omdat het niet in de winkel te koop is) Mag ik dit losschroeven?
2 weken geleden heb ik 2 Philips MotoVision koplampen gekocht, waarde 35,-. Ik weet niet of ze het nog doen, maar als ze het nog doen, zou ik ze graag terugwisselen met de origionele zodat ik deze "dure" straks in een eventuele nieuwe motor kan zetten.
Kabeltje van de optimate. Deze heb ik van de winter aan de accu geschroefd en onzichtbaar ingebouwd zodat ik volgende winter niet de hele tank omhoog hoef te halen om de accu er uit te halen en aan de oplader te hangen. Ik weet niet of die dingen los verkrijgbaar zijn, maar omdat ik de optimate nog heb heeft het voor mij wel waarde.
Mijn spyball alarm, deze heb ik 2e hands gekocht (dus geen bonnetje) voor 90,- en zelf ingebouwd voor mijn eigen gemoedsrust (dus ook geen SCM, bewuste keuze) Hij is meeverzekerd, maar omdat ik geen bonnetjes heb weet ik niet hoe dat gaat) Ik weet niet of hij het nog doet, maar alsie nog werkt, zou ik voor een eventuele nieuwe motor geen nieuwe hoeven kopen.
Intercomsetje, nieuwwaarde 150,- zit onder de buddy gemonteerd, en kan ik door een paar stekkertjes los te trekken redelijk makkelijk meenemen.
Begrijp goed. Ik wil geen dingen doen die niet mogen, ik wil ook niet de verzekering oplichten oid. Als bijvoorbeeld het alarm er uit haal zal dat dus ook niet als verloren worden opgegeven. Ik wil graag weten hoe jullie hier over denken, en welke argumenten er zouden zijn om bepaalde dingen er uit/af te halen. Als er twijfel bestaat of iets wel of niet mag zal ik bellen met de verzekering om hun te vragen hoe ze er over denken.
De dealer zei dat als ik dingen van/uit de motor wil halen dat ik dat moet doen voor de expert komt. omdat er nadien niets meer mag worden veranderd omdat er opkopers langskomen om een bod te doen op het "wrak" (dat klinkt echt klote, ik heb hem zondag nog vertroeteld en netjes gewassen en gesmeerd) Of het nu nog wel mag is voor mij niet helemaal duidelijk eigenlijk.
Aan de ene kant is de motor zoals hij nu is nog steeds van mij, ik had bijvoorbeeld kunnen besluiten om de sloten in de tas achterop te doen ipv de buddy, dan hadden ze nu al thuis gelegen. Aan de andere kant kan ik begrijpen dat de verzekering het niet leuk vind als ik ga klussen aan de motor, omdat het dan mischien niet meer duidelijk is of eventuele schade is toegebracht door mijn geklus of door het ongeval.
Graag jullie mening!
Terwijl ik de foto's zo nog eens terugzie valt het idd wel mee. De voorpoten zijn het ergste, en het frame wat evt krom is.
En vanmorgen op weg naar mijn werk werd ik ingehaald door een motorrijder, die met een korte spijkerbroek, en een t-shirt op de motor door Hilversum reed. (nog een wonder dat hij nog een helm ophad) Ik ben zo blij dat ik alles aanhad gisteren, anders waren mijn schouder en handen er een stuk erger aan toe geweest.
Heb je geen schade aan je broek en laarsen??Hier nog wat beschadigde kleding en m'n helm. Heb vandaag even de sloten opgehaald, de rest kan volgens m'n dealer allemaal later ook, dus dat zie ik dan wel...
...
't ziet er niet al te best uit, maar het heeft allemaal gedaan waar het voor bedoeld was.
ik heb wel vaker gehoord dat cordura niet heel blijft, maar heb er zelf, gelukkig, geen ervaring mee.Vraagje: Zou een leren pak beter zijn in dit soort gevallen? Hoe zijn de ervaringen van andere mensen met die gevallen zijn met cordura pakken?
Hier nog wat beschadigde kleding en m'n helm.
(Afbeelding)
(Afbeelding)
(Afbeelding)
(Afbeelding)
't ziet er niet al te best uit, maar het heeft allemaal gedaan waar het voor bedoeld was.
Vraagje: Zou een leren pak beter zijn in dit soort gevallen? Hoe zijn de ervaringen van andere mensen met die gevallen zijn met cordura pakken?
Mijn broek een klein plekje op mijn kont/zij maar dat mag geen naam hebben, laarzen, ietsje meer slijtage dan voorheen, maar ook dat stelt eigenlijk niets voorHeb je geen schade aan je broek en laarsen??
Ja, dat zal ik vanavond eens doen, ze verkopen het spul als heel/speciaal geschikt voor motorrijders, maar als je er zo doorheen gaat... :Sik heb wel vaker gehoord dat cordura niet hee blijft, maar heb er zelf, gelukkig, geen ervaring mee.
misschien moet je hiervoor een nieuw topic openen,zodat je meer reacties krijgt.
Haha, volgens mij heb ik iedereen de stuipen op het lijf gejaagd door te drijgen met een foto van mijn schouder
Nee. De bedoeling is dat de jas hetgene dat er in zit zo veel mogelijk heel houdt. Gezien de hoeveelheid energie die er vrijkomt bij zo'n schuiver is het een utopie te verwachten dat wat voor een soort jas dan ook dit heelhuids overleeft. Vergelijk 'm maar met de kreukelzones in een auto: wordt vernield om datgene dat er achter zit te beschermenBen ik nou de eerste die het raar vind dat je motorjas gescheurd is
Dat hoort toch eigenlijk heel te blijven?