En nog een crashtopic..

En vanmorgen op weg naar mijn werk werd ik ingehaald door een motorrijder, die met een korte spijkerbroek, en een t-shirt op de motor door Hilversum reed. (nog een wonder dat hij nog een helm ophad) Ik ben zo blij dat ik alles aanhad gisteren, anders waren mijn schouder en handen er een stuk erger aan toe geweest.

Hangt natuurlijk wel een beetje samen met hoe snel je rijdt. Al rij je al snel hard genoeg om beslist beschermende kleding aan te moeten hebben. Bovendien kun je ook nog een lekkere slinger mee krijgen door het gewicht van de motor. Ik heb diverse geschilde toeristen gezien in Thailand. Je kent dat wel! Brommertje huren - die daar 80 gaan - en bovendien geen rijbewijs. Je wilt niet weten hoe sommigen er dan ook uit zien als ze op hen plaat gaan.

Mijn motorscooter weegt maar 100 kilo en is met dat mooie weer de verleiding maar weinig te dragen best wel groot.

Maar goed, bovenstaande verhaal zegt maar weer eens dat een foutje snel gemaakt is en je motor met de verkeerde onderdelen contact maakt met het wegdek. Niet leuk, maar dat kan iedereen overkomen. Minder was het geweest waneer je door de vangrail wordt gedrukt, die als een schredder kan werken. Alleen schuiven valt meestal wel mee, maar juist de opstakels die je tegenkomt kunnen je de das omdoen.

Ik hoop dat je schade een beetje gedekt wordt en alles snel wordt afgehandeld. Verder zeer spotief dat je dit eerlijke verhaal met ons wilde delen!
 
Ik geloof ook wel dat ze zin hebben, alleen als je met 80-100km/h onderuit gaat doen ze weinig (had ik ook niet verwacht eigenlijk) Denk dat hetzelfde geld voor een valbeugel, die had in mijn geval ook verfrommeld onder de motor gezeten denk ik. (maar ook dat is maar speculatie natuurlijk)

Een valbeugel kan wel veel energie van de klap opnemen waardoor de schade onder de valbeugel beperkter blijft, maar als de klap groot genoeg is zal een valbeugel natuurlijk ook niet voorkomen dat een motor TL raakt.
 
Een valbeugel vangt de klap ook meer over de hele lengte van de stang op als die opzij valt een slider niet.
 
Goeiemorgen allemaal... we zijn weer een dagje verder. Ik heb vannacht weer een beetje beter geslapen. Ik ben gisteren idd wat positief geweest over het ontbreken van de spierpijn, daar moet ik nu helaas op terugkomen. Mijn rechterschouder, bovenarm en been hebben een opdonder gehad, en da's goed te voelen :)

Verder zit ik nu met de volgende vraag. Stel dat de motor total-loss wordt verklaard (de monteur zei dat de kans erg groot was) zou ik nog graag wat dingen eraf willen halen voor het wrak naar de opkoper gaat. Hieronder zet ik ff een lijstje:


Mijn sloten zitten nog in de buddy, 1 kettingslot ART3 en een schijfremslot ART4. Mag ik die er nog uithalen voor de schadeexpert komt?

Op mijn stuur zit een stalen blokje, wat door een vriend van me gemaakt is om het voetje van mijn tomtom in vast te schroeven. De waarde van het blokje is voor een opkoper waarschijnlijk nihil, zeker omdat hij niet begrijpt waar het voor dient, maar voor mij zou een nieuw blokje maken vervelend zijn (zeker omdat het niet in de winkel te koop is) Mag ik dit losschroeven?

2 weken geleden heb ik 2 Philips MotoVision koplampen gekocht, waarde 35,-. Ik weet niet of ze het nog doen, maar als ze het nog doen, zou ik ze graag terugwisselen met de origionele zodat ik deze "dure" straks in een eventuele nieuwe motor kan zetten.

Kabeltje van de optimate. Deze heb ik van de winter aan de accu geschroefd en onzichtbaar ingebouwd zodat ik volgende winter niet de hele tank omhoog hoef te halen om de accu er uit te halen en aan de oplader te hangen. Ik weet niet of die dingen los verkrijgbaar zijn, maar omdat ik de optimate nog heb heeft het voor mij wel waarde.

Mijn spyball alarm, deze heb ik 2e hands gekocht (dus geen bonnetje) voor 90,- en zelf ingebouwd voor mijn eigen gemoedsrust (dus ook geen SCM, bewuste keuze) Hij is meeverzekerd, maar omdat ik geen bonnetjes heb weet ik niet hoe dat gaat) Ik weet niet of hij het nog doet, maar alsie nog werkt, zou ik voor een eventuele nieuwe motor geen nieuwe hoeven kopen.

Intercomsetje, nieuwwaarde 150,- zit onder de buddy gemonteerd, en kan ik door een paar stekkertjes los te trekken redelijk makkelijk meenemen.


Begrijp goed. Ik wil geen dingen doen die niet mogen, ik wil ook niet de verzekering oplichten oid. Als bijvoorbeeld het alarm er uit haal zal dat dus ook niet als verloren worden opgegeven. Ik wil graag weten hoe jullie hier over denken, en welke argumenten er zouden zijn om bepaalde dingen er uit/af te halen. Als er twijfel bestaat of iets wel of niet mag zal ik bellen met de verzekering om hun te vragen hoe ze er over denken.

De dealer zei dat als ik dingen van/uit de motor wil halen dat ik dat moet doen voor de expert komt. omdat er nadien niets meer mag worden veranderd omdat er opkopers langskomen om een bod te doen op het "wrak" (dat klinkt echt klote, ik heb hem zondag nog vertroeteld en netjes gewassen en gesmeerd) Of het nu nog wel mag is voor mij niet helemaal duidelijk eigenlijk.

Aan de ene kant is de motor zoals hij nu is nog steeds van mij, ik had bijvoorbeeld kunnen besluiten om de sloten in de tas achterop te doen ipv de buddy, dan hadden ze nu al thuis gelegen. Aan de andere kant kan ik begrijpen dat de verzekering het niet leuk vind als ik ga klussen aan de motor, omdat het dan mischien niet meer duidelijk is of eventuele schade is toegebracht door mijn geklus of door het ongeval.

Graag jullie mening!
 
Laatst bewerkt:
Goeiemorgen allemaal... we zijn weer een dagje verder. Ik heb vannacht weer een beetje beter geslapen. Ik ben gisteren idd wat positief geweest over het ontbreken van de spierpijn, daar moet ik nu helaas op terugkomen. Mijn rechterschouder, bovenarm en been hebben een opdonder gehad, en da's goed te voelen :)

Verder zit ik nu met de volgende vraag. Stel dat de motor total-loss wordt verklaard (de monteur zei dat de kans erg groot was) zou ik nog graag wat dingen eraf willen halen voor het wrak naar de opkoper gaat. Hieronder zet ik ff een lijstje:


Mijn sloten zitten nog in de buddy, 1 kettingslot ART3 en een schijfremslot ART4. Mag ik die er nog uithalen voor de schadeexpert komt?

Op mijn stuur zit een stalen blokje, wat door een vriend van me gemaakt is om het voetje van mijn tomtom in vast te schroeven. De waarde van het blokje is voor een opkoper waarschijnlijk nihil, zeker omdat hij niet begrijpt waar het voor dient, maar voor mij zou een nieuw blokje maken vervelend zijn (zeker omdat het niet in de winkel te koop is) Mag ik dit losschroeven?

2 weken geleden heb ik 2 Philips MotoVision koplampen gekocht, waarde 35,-. Ik weet niet of ze het nog doen, maar als ze het nog doen, zou ik ze graag terugwisselen met de origionele zodat ik deze "dure" straks in een eventuele nieuwe motor kan zetten.

Kabeltje van de optimate. Deze heb ik van de winter aan de accu geschroefd en onzichtbaar ingebouwd zodat ik volgende winter niet de hele tank omhoog hoef te halen om de accu er uit te halen en aan de oplader te hangen. Ik weet niet of die dingen los verkrijgbaar zijn, maar omdat ik de optimate nog heb heeft het voor mij wel waarde.

Mijn spyball alarm, deze heb ik 2e hands gekocht (dus geen bonnetje) voor 90,- en zelf ingebouwd voor mijn eigen gemoedsrust (dus ook geen SCM, bewuste keuze) Hij is meeverzekerd, maar omdat ik geen bonnetjes heb weet ik niet hoe dat gaat) Ik weet niet of hij het nog doet, maar alsie nog werkt, zou ik voor een eventuele nieuwe motor geen nieuwe hoeven kopen.

Intercomsetje, nieuwwaarde 150,- zit onder de buddy gemonteerd, en kan ik door een paar stekkertjes los te trekken redelijk makkelijk meenemen.


Begrijp goed. Ik wil geen dingen doen die niet mogen, ik wil ook niet de verzekering oplichten oid. Als bijvoorbeeld het alarm er uit haal zal dat dus ook niet als verloren worden opgegeven. Ik wil graag weten hoe jullie hier over denken, en welke argumenten er zouden zijn om bepaalde dingen er uit/af te halen. Als er twijfel bestaat of iets wel of niet mag zal ik bellen met de verzekering om hun te vragen hoe ze er over denken.

De dealer zei dat als ik dingen van/uit de motor wil halen dat ik dat moet doen voor de expert komt. omdat er nadien niets meer mag worden veranderd omdat er opkopers langskomen om een bod te doen op het "wrak" (dat klinkt echt klote, ik heb hem zondag nog vertroeteld en netjes gewassen en gesmeerd) Of het nu nog wel mag is voor mij niet helemaal duidelijk eigenlijk.

Aan de ene kant is de motor zoals hij nu is nog steeds van mij, ik had bijvoorbeeld kunnen besluiten om de sloten in de tas achterop te doen ipv de buddy, dan hadden ze nu al thuis gelegen. Aan de andere kant kan ik begrijpen dat de verzekering het niet leuk vind als ik ga klussen aan de motor, omdat het dan mischien niet meer duidelijk is of eventuele schade is toegebracht door mijn geklus of door het ongeval.

Graag jullie mening!

Martijn, je geeft zelf al antwoord. Overleg het even met de dealer en haal op wat je wilt hebben. Doe het voor de expert komt. Dat schoonmaken en daarna de motor verliezen, ken ik. Zou er nog bijgelovig van worden.
 
Hier nog een paar detailfototjes van de schade

Kuipwerk en richtingaanwijzer
IMG_0190s.JPG


Motorblok(deksel), valblokken afgebroken
IMG_0191s.JPG


Schuurplek achterkap
IMG_0192s.JPG


Deuk en krassen in de tank
IMG_0195s.JPG


Cowboystuurtje, koppelingshendel, stuuruiteinden, gat in kuipwerk
IMG_0196s.JPG


Terwijl ik de foto's zo nog eens terugzie valt het idd wel mee. De voorpoten zijn het ergste, en het frame wat evt krom is.
 
Ben ik nou de eerste die het raar vind dat je motorjas gescheurd is :?

Dat hoort toch eigenlijk heel te blijven?
 
martijn: haal die fucking spullen eraf!! en wel voor de expert...

qua jas: ik heb de zelfde jas (revit), rara hoe zou dat nu kunnen? ;) maar ik was ook gevallen en idd op mijn schouder is het membraam achtige iets ook al snel gescheurd. ik ben ook al erachter aan gegaan om het te laten maken maar het enige wat ik hoor is lijm....of ik daar zelf niet op was gekomen :?

ik weet niet zo goed of ik de jas daarop moet aanspreken of dat dat nu eenmaal gebeurd bij vallen.... :?
 
Laatst bewerkt:
Hier nog wat beschadigde kleding en m'n helm. Heb vandaag even de sloten opgehaald, de rest kan volgens m'n dealer allemaal later ook, dus dat zie ik dan wel...

IMG_0275s.JPG

IMG_0276s.JPG

IMG_0278s.JPG

IMG_0279s.JPG


't ziet er niet al te best uit, maar het heeft allemaal gedaan waar het voor bedoeld was.

Vraagje: Zou een leren pak beter zijn in dit soort gevallen? Hoe zijn de ervaringen van andere mensen met die gevallen zijn met cordura pakken?
 
Laatst bewerkt:
En vanmorgen op weg naar mijn werk werd ik ingehaald door een motorrijder, die met een korte spijkerbroek, en een t-shirt op de motor door Hilversum reed. (nog een wonder dat hij nog een helm ophad) Ik ben zo blij dat ik alles aanhad gisteren, anders waren mijn schouder en handen er een stuk erger aan toe geweest.

Ik woon naast de a27 bij dat stuk in Laren :)
Anyhow, ik zag laatst een motor rijder met een kortebroek, t-shirt OP de snelweg met een bijrijder met het zelfde outfitje....

Ik zou niet graag een van de hulpverleners willen zijn die ze bij elkaar mag schrapen bij een val....
 
Hier nog wat beschadigde kleding en m'n helm. Heb vandaag even de sloten opgehaald, de rest kan volgens m'n dealer allemaal later ook, dus dat zie ik dan wel...

...

't ziet er niet al te best uit, maar het heeft allemaal gedaan waar het voor bedoeld was.
Heb je geen schade aan je broek en laarsen??

Vraagje: Zou een leren pak beter zijn in dit soort gevallen? Hoe zijn de ervaringen van andere mensen met die gevallen zijn met cordura pakken?
ik heb wel vaker gehoord dat cordura niet heel blijft, maar heb er zelf, gelukkig, geen ervaring mee.
misschien moet je hiervoor een nieuw topic openen,zodat je meer reacties krijgt.
 
je hebt aardig lopen krassen met die helm :X ook met de rest van de kleding trouwens!

succes met herstel!
nooit leuk om een fazer zo te zien ;(
 
Hier nog wat beschadigde kleding en m'n helm.

(Afbeelding)
(Afbeelding)
(Afbeelding)
(Afbeelding)

't ziet er niet al te best uit, maar het heeft allemaal gedaan waar het voor bedoeld was.

Tjonge, die krassen zien er dan toch best wel imponerend uit!

Vraagje: Zou een leren pak beter zijn in dit soort gevallen? Hoe zijn de ervaringen van andere mensen met die gevallen zijn met cordura pakken?

Ik heb ook een textiel pak en na het zien van jouw foto's was dit ook mijn eerste gedachte. Als het verschil erg groot zou zijn dan hadden we dit zeer zeker wel al geweten denk ik.
 
Heb je geen schade aan je broek en laarsen??
Mijn broek een klein plekje op mijn kont/zij maar dat mag geen naam hebben, laarzen, ietsje meer slijtage dan voorheen, maar ook dat stelt eigenlijk niets voor
ik heb wel vaker gehoord dat cordura niet hee blijft, maar heb er zelf, gelukkig, geen ervaring mee.
misschien moet je hiervoor een nieuw topic openen,zodat je meer reacties krijgt.
Ja, dat zal ik vanavond eens doen, ze verkopen het spul als heel/speciaal geschikt voor motorrijders, maar als je er zo doorheen gaat... :S

Oh, enneuh, tjah, mijn helm ziet er erg uit, dat komt ook doordat de verf er af is, Maar de krassen in mijn kuipwerk zijn net zo diep, alleen zie je dat niet zo goed omdat de hele kuip van hetzelfde kunstof is gemaakt.

Ik heb trouwens net ook een foto gemaakt van de wond op mijn schouder, ik kan hem evt ook hier posten als mensen het willen zien. Het ziet er heel mooi en schoon uit (niet bloederig oid)

/edit: Hier het topic over het doorslijten van m'n jas: Wat is er van jou pak over na een val?
 
Laatst bewerkt:
Haha, volgens mij heb ik iedereen de stuipen op het lijf gejaagd door te drijgen met een foto van mijn schouder :)
 
Haha, volgens mij heb ik iedereen de stuipen op het lijf gejaagd door te drijgen met een foto van mijn schouder :)

Post maar (eventueel achter een linkje).

Ik ben benieuwd hoe groot je wond is na het zien van je pak.

Zonder pak had je in ieder geval heel wat meer problemen gehad.
 
Ben ik nou de eerste die het raar vind dat je motorjas gescheurd is :?

Dat hoort toch eigenlijk heel te blijven?
Nee. De bedoeling is dat de jas hetgene dat er in zit zo veel mogelijk heel houdt. Gezien de hoeveelheid energie die er vrijkomt bij zo'n schuiver is het een utopie te verwachten dat wat voor een soort jas dan ook dit heelhuids overleeft. Vergelijk 'm maar met de kreukelzones in een auto: wordt vernield om datgene dat er achter zit te beschermen *D
 
Vandaag even met de dealer gebeld over hoe het gisteren met de schadeexpert is gegaan. Hij is Total loss...

Ik heb erg gemengde gevoelens, Aan de ene kant kan ik nu een andere gaan uitzoeken, aan de andere kant ben/was ik gewoon een beetje verliefd op deze motor. Ik heb mijn uiterste best gedaan hem goed te verzorgen en netjes schoon te houden. Kleine dingetjes aangepast, dubbele koplampen, spyball ingebouwd. 't is zuur om er afstand van te moeten doen. '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan