Enduroplek in België

david_ktm

Rookie
31 jan 2024
5
0
Gent
Hallo iedereen!

Ik ben van plan om met wat vrienden enduro te rijden in de Ardennen. heeft iemand suggesties waar dit goed lukt? ik heb al vele uren opzoekwerk gedaan maar helaas wilt bijna iedereen zijn "enduro walhalla" geheim houden. Ik ben wel al naar Bilstain geweest maar daar ben je ook wel uitgekeken na een halve dag. De bedoeling is dus wat meer in de bossen te rijden. Zelf zat ik te denken om richting Dinant te gaan maar alle suggesties zijn welkom! Ook heb ik een youtube-video gezien van een prachtige enduroplek, ik zal de link hieronder plaatsen voor moest iemand de plek herkennen.

Alvast Bedankt
David
Link:
 
succes in Belgie
volgens mijn is het verboden om enduro te rijden in Belgie, op afgebaande stukken na zoals Bilstain
je zou je motor kunnen kwijtspelen en met een enorme boete erbij
mzl
 
Ik heb idd de verhalen ook al gelezen, maar Frankrijk is ook geen optie aangezien ik nog met mijn L rij. En volgens mij als je de juiste plekken weet waar niet veel mensen last van je hebben is het risico wel beperkt, vandaar mijn vraag ook.
 
Zou Wonk eens proberen. Laatst ook een paar aanhangers vol motoren afgevoerd :9

Kans is relatief klein. De consequenties wel dusdanig hoog. Gelijk motor foetsie en een paar duizend aan boetes.
 
Zou Wonk eens proberen. Laatst ook een paar aanhangers vol motoren afgevoerd :9

Kans is relatief klein. De consequenties wel dusdanig hoog. Gelijk motor foetsie en een paar duizend aan boetes.
Wonck lijkt mij een van de plekken waar juist veel controle is (heb ik horen zeggen). Ik zat meer te denken aan paden tussen de bossen maar toch bedankt!
 
Dat het overal verboden is zal ook wel de reden zijn dat locals niet overal gaan vertellen waar ze rijden.
Ze houden dat logisch gezien stil,want anders kunnen ze daar zelf binnen de kortste keren ook niet meer rijden.
Ik heb zelf enduro wedstrijden gereden in B die bijna altijd in de ardennen georganiseerd werden.
Daar kregen ze regelmatig toestemming om over bepaalde stukken privé terrein te rijden voor die dag,tot sommigen dan later terug gingen om een hele dag dat privé terrein om te ploegen.:(
Ook de groenen zorgden er natuurlijk voor dat het op steeds meer plekken niet meer mocht.
Ik zou zoeken naar georganiseerde enduro ritten,of wedstrijden bij de BMB als je niveau hoog genoeg is,maar die kalender is ook flink ingekort zag ik juist.
Wat de mannen uit die video doen is net de reden dat het overal verboden is. |(
Van de wegen gaan en dwars door de bossen rijden is de ideale manier om je motor kwijt te spelen en een flinke boete te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
huur een trippy bij Ad Ketelaars voor 900km lol: Home trans-Walloniërit

of ga op zoek naar mountainbikeroutes op wikiloc
 
Kijk eens op Wikiloc, zet filter op enduromotorfiets en zoek in het gebied waar je heen wilt. Daar vind je ritten die anderen al gereden hebben.
Misschien zit daar iets bij.

Misschien overdreven tip: gedraag je! Dus rustig of stilstaan bij ruiters, geen herriepijp, wandelaars vriendelijk groeten en niet langs racen.

O, ja ga doordeweeks.

En paden met een straatnaam zijn openbare weg. Daar mag je gewoon rijden.

Have fun.
 
Laatst bewerkt:
huur een trippy bij Ad Ketelaars voor 900km lol: Home trans-Walloniërit

of ga op zoek naar mountainbikeroutes op wikiloc
Mountainbikeroutes zijn niet voor motoren.
Vogezen, Andorra of Hongarije zijn wel terreinen waar het kan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan