Geen twijfel voor de Energica, deze staat met kop en schouders boven bv de Zero. Dus die keuze is klaar en gemaakt.
De twijfel ligt bij de benzine motor inderdaad, ik was er al uit (BMW 1250GS, jaja zakelijk toch echt nu de beste keuze voor benzine en wachtte eigenlijk op een 40 jaar GS uitvoering.(dat is in 2020) Honda komt niet meer met een nieuwe VFR dus die is af, jammer ik rij DCT en die heeft BMW niet)
Elektrisch was voor mij nog niet genoeg ivm range en gebruik.
Maar de nieuwe accu upgrade van Energica maakt alles ineens anders, deze stap is echt behoorlijk en trekt mij nu bijna over de streep.
Kortom nu twijfel ik echt en heb zelfs van Marchel een offerte, zover ben ik nog nooit geweest.
(Ik had eigenlijk min. range 200 km snelweg dat doet hij niet maar hij komt een heel eind, zeker met aangepast rijgedrag misschien wel helemaal)
Ik rij nu +20 dus 140/150 en Marchel zei gelijk dan mag je blij zijn met 100 km... maar ok we gaan naar 100 en afgelopen week me al eens netjes aan de snelheid gehouden dus ik probeer al te wennen.. valt niet mee tijd voordeel is er bijna niet, maar de beleving is wel behoorlijk anders
Doorgesproken met boekhouder en zakelijk is het best heel voordelig.
Nu moet ik zelf nog over de streep, ga maar eens een afspraak maken voor een proefrit. Kijken of dat het laatste duwtje geeft
Range gaat idd exponentieel omlaag met snelheid en met hard rijden rijd je alles zo leeg, ook 30 kWh. De truc is een beetje opportunisme; als je weet dat je het gaat halen kun je knallen, of je gaat knallen tot een punt van acculading waarvan je weet wat je altijd kunt halen. In de praktijk is het alleen beetje voorzichtig aan doen op weg naar de Eifel/Harz. Eenmaal tochtjes rijden ligt de snelheid lager en heb je, zeker met de Ribelle, al meer range dan sommige benzinemotoren.
Laatst bewerkt: