Engelsman belt voor motorfiets

Ik heb een noord afrikaans uiterlijk, wat wil je zeggen met jouw tip?

full
:Z
 
Makkelijk op te lossen weet ik ondertussen uit ervaring.

Samen naar de bank en hém het geld aan de bankmedewerker geven die het geld dan met jou pasje op jou rekening zet en jij gelijk bewijs hebt dat het op je rekening staat.

Alle wegen van oplichting afgesneden ;)
Idd effe je vrijwaring in handen hebben en je bent klaar en een paar centen rijker.

Gewoon doen !
 
Autochtone mensen dus ;)

Haast geslaagd! Echter nog een klein probleempje, er mist een referentiekader bij deze cijfers:

a) Is een derde van onze samenleving allochtoon dan zijn de cijfers een afspiegeling van de werkelijkheid.

b) Is meer dan een derde van onze samenleving allochtoon dan zijn de autochtonen fout.

c) Is minder dan een derde van onze samenleving allochtoon dan neemt de koper een groter risico door aan deze mensen te verkopen.

Ik schrik zelf een beetje van het resultaat: CBS StatLine - Bevolking; kerncijfers
 
Haast geslaagd! Echter nog een klein probleempje, er mist een referentiekader bij deze cijfers:

a) Is een derde van onze samenleving allochtoon dan zijn de cijfers een afspiegeling van de werkelijkheid.

b) Is meer dan een derde van onze samenleving allochtoon dan zijn de autochtonen fout.

c) Is minder dan een derde van onze samenleving allochtoon dan neemt de koper een groter risico door aan deze mensen te verkopen.

Ik schrik zelf een beetje van het resultaat: CBS StatLine - Bevolking; kerncijfers

Dan zijn deze cijfers per definitie al onbruikbaar, ze zouden per stad/gemeente moeten zijn om een beeld te kunnen geven.
En in de gemeentes waar het aandeel allochtonen hoger is dan 30% zou men volgens jou de motor niet aan een allochtoon moeten verkopen.... Lijkt me altijd nog beter dan dat een allochtoon of autochtoon of marsmannetje deze steelt

Vermeld jij maar lekker in je advertenties op marktplaats dat dit niet geldt voor mensen met een noord Afrikaans uiterlijk (zoals jij het noemt) als jij je daarbij goed voelt
 
Als hij het sarcastisch bedoelt, waarom komt hij dan meerdere keren met cijfertjes aanzetten?

Maar goed, ik zal erover ophouden

Ik zal de volgende keer mijn tekst wijzigen van "(Noord-)Afrikaans" naar "Noord-)Afrikaans en/of Oost-Europees persoonlijkheid". Wellicht kan dat de gemoederen enigszins tot bedaren brengen. Tenzij er iemand is die zich hierover voelt aangesproken...




Overigens, een ander positief bericht las ik vandaag over de nieuwe ziektekostenverzekeringen. Er zit weer een onbeperkt aantal psychotherapeutische behandelingen in de basisverzekering.
 
Ik zal de volgende keer mijn tekst wijzigen van "(Noord-)Afrikaans" naar "Noord-)Afrikaans en/of Oost-Europees persoonlijkheid". Wellicht kan dat de gemoederen enigszins tot bedaren brengen. Tenzij er iemand is die zich hierover voelt aangesproken...




Overigens, een ander positief bericht las ik vandaag over de nieuwe ziektekostenverzekeringen. Er zit weer een onbeperkt aantal psychotherapeutische behandelingen in de basisverzekering.

...want nederlanders stelen nooit iets?
 
En Tsjechische collega van mij is in de korte tijd dat ik hem ken multimiljonair geworden. Simpelweg door in Duitsland auto's te kopen om ze in Tsjechië met een mooie winst weer te verkopen. Het geld dat hij daarmee verdiende heeft hij slim geïnvesteerd en voila, de man hoeft als hij het wil nooit meer te werken.

Wat stelt deze discussie en de open allochtonen/vreemdelingenhaat me teleur.
 
Laatst bewerkt:
Haast geslaagd! Echter nog een klein probleempje, er mist een referentiekader bij deze cijfers:

a) Is een derde van onze samenleving allochtoon dan zijn de cijfers een afspiegeling van de werkelijkheid.

b) Is meer dan een derde van onze samenleving allochtoon dan zijn de autochtonen fout.

c) Is minder dan een derde van onze samenleving allochtoon dan neemt de koper een groter risico door aan deze mensen te verkopen.

Ik schrik zelf een beetje van het resultaat: CBS StatLine - Bevolking; kerncijfers


Het grootste risico dat je neemt is door een motor aan een man (in tegenstelling tot een vrouw) te verkopen. Sta je daar ook zo bij stil?
 
De manier hoe de engelsman overkomt vind ik al te verdacht om hiermee in zee te gaan...ik denk dat je het beste hem kunt weigeren..toevallig op vakantie en toevallig zag ik jouw motor yea right...ik koop echt tijdens mijn vakantie EFFE een motor hoor...

Be smart...je moet het uiteraard zelf weten, maar liever iemand die uit NL komt en waar je een goed gevoel bij krijgt...dus ik zou als ik jou was wachten op de volgende koper (krijg toch sterk het vermoeden dat het een oplichter is...)
 
Laatst bewerkt:
Heren heren, het is inmiddels maandag 18 nov. TS schreef op donderdag j.l. dat een Engels sprekend iemand hem benaderde om zijn motor te kopen, de persoon in kwestie zou de dag daarop (vrijdag) willen komen. Maar de desbetreffende persoon heeft niet een maal nog iets van zich laten horen, althans wordt hier niet gemeld. En wij maar door ouwehoeren.
 
En Tsjechische collega van mij is in de korte tijd dat ik hem ken multimiljonair geworden. Simpelweg door in Duitsland auto's te kopen om ze in Tsjechië met een mooie winst weer te verkopen. Het geld dat hij daarmee verdiende heeft hij slim geïnvesteerd en voila, de man hoeft als hij het wil nooit meer te werken.

Wat stelt deze discussie en de open allochtonen/vreemdelingenhaat me teleur.

Pardon! Vreemdelingenhaat? Erg jammer dat jij het ook even niet begrijpt.
 
En Tsjechische collega van mij is in de korte tijd dat ik hem ken multimiljonair geworden. Simpelweg door in Duitsland auto's te kopen om ze in Tsjechië met een mooie winst weer te verkopen. Het geld dat hij daarmee verdiende heeft hij slim geïnvesteerd en voila, de man hoeft als hij het wil nooit meer te werken.

Wat stelt deze discussie en de open allochtonen/vreemdelingenhaat me teleur.

Ik ken handelaren die dit al jaren doen maar multimiljonair :N
Zit zeker een ander "handeltje" bij.
 
Ik ken handelaren die dit al jaren doen maar multimiljonair :N
Zit zeker een ander "handeltje" bij.
Ja, die Tsjechen zijn blijkbaar ook grote rovers.
;)

Dat soort goede handel waarmee je in korte tijd veel verdient bestaat niet meer. Alles is tegenwoordig zó transparant, de volgende dag zitten Jantje en Pietje ook in die handel. Of je moet echt bepaalde zeldzame skilz hebben, maar nergens hangt meer laaghangend fruit en there's no free lunch on Wall Street.
 
Laatst bewerkt:
Hoho, dat is een te eenvoudige oplossing. Het is veel eenvoudiger om 300 procent zekerheid te vragen door vooruitbetaling te eisen, garanties dat eventuele kopers niet over de vloer komen en vooral nooit weer in de buurt komen.
Uiteraard tellen Nederlandse kopersrechten niet voor buitenlanders.

Wellicht een tip voor de volgende keer. Vermeld even in je advertentie dat de aanbieding alleen geldig is voor Nederlanders zonder (Noord-) Afrikaanse uiterlijk. '(

Betaling op rekening ? YeAh right.. Als ze dat met een gehackte account doen ben je je geld zo weer kwijt.. Is al voorgekomen in België ... Of claimen een niet ontvangen goed bij een of andere betalingsinstantie

Enkel cash, kleine coupures Max 100 euro, stiftje in huis halen voor de echtheid..kost niks.

Test rit = volledig bedrag op tafel leggen, anders: bye bye

Als ze em echt willen, dan gaan ze in op je voorwaarden...
 
Ja, die Tsjechen zijn blijkbaar ook grote rovers.
;)

Dat soort goede handel waarmee je in korte tijd veel verdient bestaat niet meer. Alles is tegenwoordig zó transparant, de volgende dag zitten Jantje en Pietje ook in die handel. Of je moet echt bepaalde zeldzame skilz hebben, maar nergens hangt meer laaghangend fruit en there's no free lunch on Wall Street.

Flauw.
Je hoeft me niet te geloven.
Het is toch allemaal tuig blijkbaar.
Ik heb deze jongen door de jaren meegemaakt en gezien hoe hij zijn auto's verhandelde, van Duitsland naar Tsjechië. En zoals ik al schreef, maar blijkbaar is lezen een kunst, het geld dat hij met de auto's verdiende heeft hij verder geïnvesteerd. Met durf, want ik zou het hem niet nadoen. Dáár is hij echt rijk van geworden. Hij werkt nu zes maanden in het jaar.
De rest van de tijd brengt hij door met zijn kinderen.
Dat doen weinigen hem na.

Weet je, de grootste boeven zitten hier, bij ons. Onze buurman die bij de grote bank werkt en de rentestand manipuleert, onze oom die bonus na bonus ontvangt bij de de andere bank. Onze zwager in de bouw die de boel oplicht, bouwfraude na bouwfraude. Maar ach, dat zijn nette blanke Hollandse jongens. Die draaien de bak niet in. Die schikken met het OM en gaan vrolijk verder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan