Er komt olie uit de carterontluchting

bantam

Die hard MF'er
11 apr 2005
434
20
dordrecht
Hallo allemaal,heb een een olie probleem,er komt te veel olie uit de carterontluchtingsslang,de ketting wordt gesmeerd,maar de hele zijkant ook.
T gaat om een Enfield Interceptor,die ben ik aan het inrijden,nu 100 km.
Heb al gezocht,er zou een klep moeten zijn die wel overdruk doorlaat,maar geen olie,waar dat te koop is wordt niet genoemd.
Guzzi heeft iets van een reservoir,oude lichtere types,hier iets van bekent?
t komt er op neer dat veel olie eruit bij dit model hoort,ik wil dit graag opvangen,maar opnieuw iets uitvinden is ook overdreven,geef je suggestier maar.
 
Hallo allemaal,heb een een olie probleem,er komt te veel olie uit de carterontluchtingsslang,de ketting wordt gesmeerd,maar de hele zijkant ook.
T gaat om een Enfield Interceptor,die ben ik aan het inrijden,nu 100 km.
Heb al gezocht,er zou een klep moeten zijn die wel overdruk doorlaat,maar geen olie,waar dat te koop is wordt niet genoemd.
Guzzi heeft iets van een reservoir,oude lichtere types,hier iets van bekent?
t komt er op neer dat veel olie eruit bij dit model hoort,ik wil dit graag opvangen,maar opnieuw iets uitvinden is ook overdreven,geef je suggestier maar.


Beter de oorzaak bestrijden als het gevolg. Teveel overdruk heeft een reden. dat kan teveel olie in het carter zijn, maar kan ook andere oorzaken hebben. Klassiekers hebben veelal een lege fles aan de ontluchting hangen. Maar als de hele zijkant onder zit, zou ik verder zoeken.
 
Een fles eraan hangen,zoiets wil ik dus,heb dat nog nooit gezien.
Een Interceptor is een engelse klassieker,42 jaar en een gereviseerd blok,vandaar t inrijden.
Overmatige uitworp van olie is een kenmerk van deze motor.
 
Een fles eraan hangen,zoiets wil ik dus,heb dat nog nooit gezien.
Een Interceptor is een engelse klassieker,42 jaar en een gereviseerd blok,vandaar t inrijden.
Overmatige uitworp van olie is een kenmerk van deze motor.


Men neme een fles. Die moderne drinkwaterflesjes waar ze mee op straat lopen zijn er prima geschikt voor.
Men neme een stuk tuinslag. Dat komt tussen fles en carter. Klaar is Bantam.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog wel een oilcatchcan liggen
Da's en soort fles waarbij er een ingang en uitgang is
Op de ingang doe je de slang die uit het carter komt en op de uitgang een filtertje
Can is van Carbon (jaja lekker highteck) met een kijk venstertje
 
Is die hightech fles te koop?
Niet onbelangrijk;is het makkelijk te bevestigen en weg te werken,heb niet veel ruimte over.
Een plaatje van de fles zie ik graag.
Op de foto van de motor ontbreekt nog een carb en een luchtfilter
full
 
Is die hightech fles te koop?
Niet onbelangrijk;is het makkelijk te bevestigen en weg te werken,heb niet veel ruimte over.
Een plaatje van de fles zie ik graag.
Op de foto van de motor ontbreekt nog een carb en een luchtfilter[afbeelding]

Alles is te koop haha
Heb ook nog zo'n oilcatchcan van Alu maar die is rechthoekig , is misschien meer geschikt voor zo'n motor qua looks
De alu ziet er ongeveer zo uit
http://www.spoox.co.uk/catalog/images/Oil Catch Tank.JPG

De carbon zoiets
http://www.fullcartuning.nl/images/fotos/12084-NEW-D1-Spec-Oil-Catch-Tank-480CC-CARBON.JPG
 
Dat is een echte brikkersoplossing;een stalen zeeppomp!
Erg leuk en passend.
Waar de druk naar toe gaat?
Neem aan dat de vraag niet voor mij was?
De olie wordt opgevangen in een zeg maar fles/vat,er zal een gaatje moeten zijn om de gassen te laten ontsnappen,anders ploft de boel.
 
Dat is een echte brikkersoplossing;een stalen zeeppomp!
Erg leuk en passend.
Waar de druk naar toe gaat?
Neem aan dat de vraag niet voor mij was?
De olie wordt opgevangen in een zeg maar fles/vat,er zal een gaatje moeten zijn om de gassen te laten ontsnappen,anders ploft de boel.

Je moet er echt wel een flink gat in hebben want er komt best veel lucht uit zo'n carter
En je wil niet dat je teveel druk in je carter krijgt
 
Ben even weg geweest,Koninginnedag,vanavond komt mijn klaverjasmaat.Die werkt in de vacuum en kleppen bussiness,zal ik m plaatjes en tekst laten zien,misschien hebben ze iets kant en klaar liggen.

Nog even de andere kant,dit zijn foto s van voor het op de weg komen.
full
 
Even en France geweest,dat was leuk.
Het olie weggooiprobleem is na wat speurwerk sterk verminderd.Na wat bellen en vragen en zoeken,heb ik het oliepeil laten zakken tot net boven low(Advies Engels enfieldforum).
Ook gedaan:de olievuldop op een hogere positie geklikt(bajonet)wist niet dat dit kon,toerental stationair lager gezet,400 rpm.
Vandaag 45 km gereden de ketting werd keurig gesmeerd en zo hoort t.
Ja oliepeil is nagekeken.
 
Geen echt kettingsmeersysteem zoals een Scottoiler,een aantal Engelse motoren hebben een slangetje lopen vanaf de carterontluchting naar de ketting.Mocht er olie uit gegooid worden,dan komt dat op de juiste plaats.
Wat ook wel gedaan wordt is een slang naar de nummerplaat leiden en de troep achter de motor lozen.
 
Olie op de weg is niks,daarom zoek ik dus een oplossing!
Overigens moet je wel bedenken dat het een tamelijk luchtige nevel is,er valt echt niet iedere 10 meter een drupje op de weg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan