Erg vreemd...Scheur in helm :(

Das aardig dom zeg, ik zou em via een dealer op hebben gestuurd naar de fabriekant. Zoiets mag niet ineens voorkomen hoor....
 
Das aardig dom zeg, bla bla bla :9

Als je t topic had gelezen zag je dat ik daar al geweest was.... Schiet niet op. Dit was de leukste oplossing, ff raggen :+
Enne heb gewoon een nieuwe gekocht *D

full
 
ik heb ooit op klokhuis aflevering over helmen gezien (ja ben nog jong :P ) ze lieten van aantal meter een gewicht op een goedkope helm vallen en de helm had niks, maar toen sneden ze hem open en het vulsel was ingedeukt, toen deden ze dat met een dure arai helm en die had was van buiten kapot!als je die brommerhelm zou zien denk je dat ie nog heel is en draag je hem terwijl hij onveilig is, een goede helm laat laat zien dat ie kapot is

Wat jij bedoelt is het volgende:
goedkope helmen zijn vaak gemaakt van een kunstof (polycarbonaat) die worden gegoten in een mal, vaak al in kleur, en voila je hebt een buitenschaal van een helm, dit materiaal is niet echt hard en als ie valt of je laat er iets opvallen dan veer tie in en uit en lijkt er weinig schade aan te zijn.

Een andere manier van buitenschalen produceren is een mal op te vullen met kevlar carbon of glasvezel of een ander component. (bv de Arai of AGV X-vent, etc.) Daar deze materialen harder zijn en het productieproces duurder is, wordt deze helm in aanschaf ook iets duurder, daarbij komt hetnog dat deze helmen nog "afgelakt" moeten worden en moeten worden voorzien van decall's (striping), ook daar wordt deze helm duurder door. Als je nu zo'n helm laat vallen of je laat er iets op vallen, dan deukt in feite de buitenschaal in en deukt hij ook weer uit, met als gevolg een beschadiging in de laklaag! Want die is niet zo hard als de schaal van de helm.

Vandaar dat je bij duurdere (betere) helmen beschadigingen eerder ziet.

PS; als je zo zeker van je zaak was dat die helm niet was gevallen en/of er niets op was gevallen dan had ik hem naar de importeur opgestuurd en hem door laten meten, dit was niet echt slim, de nieuwe Shark helm is trouwens een goede keuze, is van bijna hetzelfde materiaal gemaakt als je AGV, dus ben er voorzichtig mee!
 
Begin eerst maar met een mailtje, met foto's naar de fabrikant.
De winkelier zal eerst wel moeilijk gaan doen...
Niet alle winkeliers zijn zo hoor...
Laatst ging ik met mijn vizier terug. De anticondenslaag liet los (nadat ik er wat aan had gezeten). Bij Motoport Wormerveer belden ze direct de leverancier en die zei dat het onder garantie vervangen mocht worden. Ze waren daar ook wel verbaasd, maar ik kreeg zonder pardon een nieuw vizier.
 
Niet alle winkeliers zijn zo hoor...
Laatst ging ik met mijn vizier terug. De anticondenslaag liet los (nadat ik er wat aan had gezeten). Bij Motoport Wormerveer belden ze direct de leverancier en die zei dat het onder garantie vervangen mocht worden. Ze waren daar ook wel verbaasd, maar ik kreeg zonder pardon een nieuw vizier.

Mijn dealer nam ook contact op hoor met de importeur, maar dat liep al snel op niks uit. Had ik ook wel verwacht, dus gewoon nieuwe helm gekocht.
 
ehh heb rossi replica agv nr 267 van de 500 valentia replica ook scheur in lak
geloof me nooit gevallen
zuinig op dat mag ook wel koste zat .
vandaag maar eens bellen
roy
 
Terug
Bovenaan Onderaan