Ervaring met Kappenset.nl ?

Ik heb voorgaande berichten niet allemaal gelezen maar wil wel graag mijn ervaring kwijt met kappenset.nl

na enkele malen telefonisch contact met dhr. Jansen heb ik besloten een topkuip te bestellen. De bestelling heb ik geplaatst via de mail en een dag later kreeg ik de betalingsgegevens waarop het geld overgemaakt kon worden. dit heb ik vervolgens meteen gedaan.

na enkele weken (+- 4) nog steeds geen kap. geprobeerd te bellen. geen gehoor. een mail gestuurd. geen reactie. dit duurde ongeveer 1 a 2 weken. vervolgens enkele malen geprobeerd contact te krijgen. voicemail gaf aan dat hij vakantie had. nou prima. ik gewacht. vakantieperiode voorbij. nogmaals gebeld. geen gehoor.

ik heb toen via een vriendin van mij die werkzaam is bij een deurwaarderskantoor/incassobureau een brief laten schrijven naar het adres van kappenset dat vermeld is bij de KVK.

enkele dagen later bericht. de kap zou verstuurd worden op dinsdag. nog een mail op dinsdag dat het toch woensdag zou worden. uiteindelijk is de kap geleverd.

ik haal de kap uit de doos en kom tot de ontdekking dat de stickers ontbreken en er zit geen bevestigingsmateriaal bij. (Dhr. Jansen geeft hierop in zijn mail antwoord en zegt dat dit nooit het geval is. dit staat overigens nergens vermeld op de site) de stickers en bevestiging heb ik los besteld bij de honda dealer. dit koste mij bovenop de kuip nog eens 75 euro.

ik wilde toen de koplamp bevestigen, dit ging redelijk. alles past op 1 punt na. nog geen ramp. gaatjes waren bijna allemaal te klein geboord dat wel maar dit was ook vermeld op de site. (dat dit zo kon zijn) verder was de binnenkant van de kuip helemaal niet gespoten.
na het bevestigen van de kuip (die wel redelijk goed paste op de motor) kwam ik erachter dat er kleurverschil was tussen bestaande delen en de kuip. toen wilde ik de stickers plakken ..bestaande uit een zwarte driekhoek met erboven de letters. en kwam erachter dat de driehoek die vooraf gespoten is op de kap niet in de goede hoek gespoten is. de lijn is hoger dan die van de sticker waardoor er een dubbele zwarte lijn ontstaat. en tenslotte bladerde er nog wat lak af van de kuip bij het aandraaien van de topkuipruit boutjes.

Toen ik Dhr. Jansen deze problemen uitlegde via de e-mail kreeg ik een korte reactie terug namelijk:

De binnenkant van de kuip wordt nooit gespoten bij onze kuipdelen.
De stickers worden er ook niet bijgeleverd deze kunt u er extra bijbestellen.
Bevestigingsmateriaal wordt alleen bij een volledige kuipset geleverd en
niet bij losse delen.
Schroefgaten zijn te altijd iets kleiner het is imitatie. Indien u niet
tevreden bent mag de u kuip terugsturen dat is uw goed recht.
Verzendkosten zijn voor u zelf.

niet bepaald klantvriendelijk. en het aanbod om de kuip terug te sturen ben ik niet op ingegaan omdat ik dan weer 2,5 maand had mogen wachten op een kuip die misschien wel komt of geld dat ik misschien wel terug krijg. (en het verzenden op eigen kosten natuurlijk, ..ook schandalig)

dus tot dusver mijn ervaring met deze baggersite.
ps ook ben ik erachter gekomen dat ''het bedrijf'' gewoon een particuliere woning is. en bij nader onderzoek blijkt het adres al 3x veranderd te zijn en de website met kvk nummer was voorheen van een horloge handelaar
 
100% mee eens!
Alleen wil ie wel eens moeilijk doen over terugbetalingen.
Dan moet je voet bij stuk houden en erop staan dat je het volledige bedrag terug krijgt.

Ik ben zelf op de laatste euro's aan 't wachten, ik denk dat ik die op 'n donker plekje mag gaan zoeken.

Zou haast zeggen dat dat webwinkeliers eigen is. Maar dat maakt niet uit; in het ergste geval geef je het uit handen.


:? Ik denk dat iedere webwinkel met een keurmerk je je geld gewoon terug geeft hoor.. Houdt er alleen wel rekening mee dat ze er bij wet de tijd voor hebben. Geld terug met 2 dagen is erg netjes, maar dat hoeft de webshop dus niet te doen, en dat kan soms ook gewoon niet zo snel.

In geval van onze kappenboer durf ik echter geen inschatting te maken :+
 
Laatst bewerkt:
:? Ik denk dat iedere webwinkel met een keurmerk je je geld gewoon terug geeft hoor.. Houdt er alleen wel rekening mee dat ze er bij wet de tijd voor hebben. Geld terug met 2 dagen is erg netjes, maar dat hoeft de webshop dus niet te doen, en dat kan soms ook gewoon niet zo snel.

In geval van onze kappenboer durf ik echter geen inschatting te maken :+


Wettelijk gezien moet een handelaar binnen de 30 dagen terugbetalen.
Ondertussen heb ik zelfs de laatste cent terugbetaald gekregen van kappenset (25 weken na mijn betaling!).

Toch blijft het een dubieus bedrijfje en de eigenaar is al niet veel beter.
 
Helaas had ik ook de fout gemaakt om bij hem te bestellen...
Was onderuit gegaan en kon nergens originele kappen vinden en toen maar besloten imitatie delen te bestelen.
Na ongeveer 7 weken nog niks ontvangen te hebben en veel gemail en gebel uit eindelijk meneer jansen verteld dat ik afzie van de aankoop. Heb dit telefonisch en via de mail laten weten. Direct me rekening nummer erbij gegeven zodat ie het over zou maken.
Toch stuurde hij 3 weken later de kappenset op naar mij. Direct de set terug gestuurd en vervolgens 3 weken gewacht op me geld...

Elke keer had ie weer een excuus, alles had vertraging, verkeerd nummertje ingevoerd etc etc..
Wat een rare knakker!

Ik doe nooit meer zaken bij hem!
 
Wettelijk gezien moet een handelaar binnen de 30 dagen terugbetalen.
Ondertussen heb ik zelfs de laatste cent terugbetaald gekregen van kappenset (25 weken na mijn betaling!).

Toch blijft het een dubieus bedrijfje en de eigenaar is al niet veel beter.

Dat laatste bleek al toen ie zn eigen motor te koop zette. Whahaha, Chinese kuipdelen erop en beweren dat ie door een vakman professioneel gespoten zou zijn :D
 
kappenset.nl echt waardeloos...

heb nu maar mijn achterkappen zelf gespoten want de imitatie gedeelde was nu al helemaal versleten het ophang systeem.

en dat al een half jaar

koop er nooit meer wat
 
Dat laatste bleek al toen ie zn eigen motor te koop zette. Whahaha, Chinese kuipdelen erop en beweren dat ie door een vakman professioneel gespoten zou zijn :D

Hij is wel onder meer namen op dit forum verschenen :P elke keer is hij flink door de mand gevallen. Echt een slimme is het niet...
 
Eigenlijk zou kappenset.nl opgeruimd moeten worden door de consumentenbond. Wat een lul :) Hij zou Harley Davidson spullen moeten verkopen, en hopen dat de Hells Angels bij em bestellen.
 
Laatst bewerkt:
Ja, want alleen duur officieel merkspul waar je de hoofdprijs voor betaalt is goed!


Dat klopt precies, maar de knakenjagers die deze rommel kopen hebben te hoge verwachtingen van hun koopje.
Dat het bij lange na niet de kwaliteit kan hebben dan het orgineel doet ze
teleurstellen, dan wordt het mopperen en klagen, tje voor mij is de meneer achter die kuipdelen best wel slim.
 
Ook al verkoop je imitatiepsul, dat is alsnog geen reden om geen service te verlenen en je klanten te naaien. Alsof dealers altijd perfecte service verlenen en je niet naaien bij het leveren van origineel spul :')
 
Ook al verkoop je imitatiepsul, dat is alsnog geen reden om geen service te verlenen en je klanten te naaien. Alsof dealers altijd perfecte service verlenen en je niet naaien bij het leveren van origineel spul :')

Mee eens, neem nou het voorbeeld van hier op het forum dat hij onder een alias gaat zeggen dat een vriend het ooit gekocht heeft en dat die tevreden was etc.

Dat is niet de manier inderdaad, zeg dan gewoon dat je zelf het spul verkoopt en dat je garantie geeft op je pul etc.

Iemand zou eens moeten achterhalen waar hij zijn kappen vandaan haalt, dus welke leverancier. Vervolgens een How-To schrijven wat betreft de kosten (want die moeten minder zijn). Dan kan iedereen fijn zelf uit China bestellen en heeft hij geen handel.
 
Tja..voor de prijs bij kappenset krijg je nog niet eens een orginele kuipset (kaal, zonder stickers en ongespoten). Dus, is het een kwestie van overwegen.

Als ik voor 500 euro een paar jaar lekker kan rondrijden met een 'speciale' kuipset, lekker doen. En niet achteraf gaan janken dat de levertijd zo lang is en dat meneer zelf de spullen inkoopt uit verwegistan met een marge van een paar honderd euro. Als jij het beter kan moet je het zelf faciliteren!

Wij Nederlanders schieten wat betreft janken, klagen en claimen ver boven de rest!
 
Tja..voor de prijs bij kappenset krijg je nog niet eens een orginele kuipset (kaal, zonder stickers en ongespoten). Dus, is het een kwestie van overwegen.

Als ik voor 500 euro een paar jaar lekker kan rondrijden met een 'speciale' kuipset, lekker doen. En niet achteraf gaan janken dat de levertijd zo lang is en dat meneer zelf de spullen inkoopt uit verwegistan met een marge van een paar honderd euro. Als jij het beter kan moet je het zelf faciliteren!

Wij Nederlanders schieten wat betreft janken, klagen en claimen ver boven de rest!
Dat het niet perfect past, weten de meesten wel. Het gaat er om om de service die de Nederlandse verkoper (niet) verleent.

Mee eens, neem nou het voorbeeld van hier op het forum dat hij onder een alias gaat zeggen dat een vriend het ooit gekocht heeft en dat die tevreden was etc.

Dat is niet de manier inderdaad, zeg dan gewoon dat je zelf het spul verkoopt en dat je garantie geeft op je pul etc.

Iemand zou eens moeten achterhalen waar hij zijn kappen vandaan haalt, dus welke leverancier. Vervolgens een How-To schrijven wat betreft de kosten (want die moeten minder zijn). Dan kan iedereen fijn zelf uit China bestellen en heeft hij geen handel.
Volgens mij gewoon via zo'n Chinese ebay handelaar, zou me niks verbazen als dat ook allemaal dezelfde zijn. De service bij zo'n Chinees is denk ik beter als bij die kappenset.nl gast. Ik heb laatst bij een random Chinese ebay verkoper een hyraulische koppelings unit besteld, dus de pomp + hendel en leiding. Het was een setje om op een brommer te bouwen. De goede lengte had hij niet, was een apart soort kabel ook. Ff een maitlje gestuurd, en de verkoper garandeerde mij als "friend and valued customer" dat alles in orde kwam. Hij ging er 1 maken voor mij maken aan de hand van mijn specificaties zonder extra kosten (ander schroefdraad op wat plekken)
 
Dat het niet perfect past, weten de meesten wel. Het gaat er om om de service die de Nederlandse verkoper (niet) verleent.Volgens mij gewoon via zo'n Chinese ebay handelaar, zou me niks verbazen als dat ook allemaal dezelfde zijn. De service bij zo'n Chinees is denk ik beter als bij die kappenset.nl gast. Ik heb laatst bij een random Chinese ebay verkoper een hyraulische koppelings unit besteld, dus de pomp + hendel en leiding. Het was een setje om op een brommer te bouwen. De goede lengte had hij niet, was een apart soort kabel ook. Ff een maitlje gestuurd, en de verkoper garandeerde mij als "friend and valued customer" dat alles in orde kwam. Hij ging er 1 maken voor mij maken aan de hand van mijn specificaties zonder extra kosten (ander schroefdraad op wat plekken)

Mijn ervaring met chinese verkopers is over het algemeen ook beter als NL bedrijven die spul uit china weer door verkopen. Die chinezen zijn zo gehecht aan hun ebay status dat ze doods benauwd zijn voor een negatieve rating. Verder mail ik altijd achter bijna alles aan dat ze er geen bonnetje bij in moeten doen. De kans dat je dan belasting over iets moet betalen word stukken kleiner :)
 
Heb ook gezocht naar een goede leverancier.

Had contact opgezocht met kappenset.nl omdat ik de prijs aan de hoge kant vond in vergelijking met de chinese leveranciers.

Ik : "Geachte heer/mevrouw,

Momenteel twijfel ik om te importeren of aan te schaffen in nederland. Er zijn risico’s verbonden aan importen maar het prijs verschil is ook daarentegen groot. (zelfs met Tax en douane kosten meegerekend)

Kunt u met de prijs wat doen om mij te stimuleren een set aan te schaffen bij u ?

Vriendelijke groet,
Martin"

Kappenset.nl "Beste Martin,

Ik begrijp uw standpunt, maar als de kwaliteit niet naar wens is of er is een deel beschadigt tijdens de zending staat u met de rug tegen de muur, Imitatie is niet altijd hetzelfde. In welke set bent u geinteresseerd dan pas ik daar mijn korting op aan.

Met vriendelijke groet"

ik "Hallo D.Jansen,

Daar ben ik inderdaad van op de hoogte, heb een leverancier gevonden met goede voorwaarden ivm beschadigingen onderweg. Maar dat geeft natuurlijk weer een hoop heen en weer getrek.

Ben geintresseerd in deze set : kuipdelen kuipen kuipset kappenset kuipsets kuipwerk voor Honda Yamaha Kawasaki Triumph Ducati Suzuki

Ontvang graag je aanbieding,
Martin"

Kappenset.nl "Beste Martin,

Ik kan u de set aanbieden voor 550 euro incl, dit zijn de prijzen die wij dealers ook verstrekken.
Deze beloftes komen ze niet altijd na, ik hoor het graag van u.


Met vriendelijke groet,

D.Jansen"

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vervolgens een factuur toegestuurd gekregen, en toch even gegoogled op ervaringen met kappenset.nl, kwam snel op dit topic. Meteen kreeg ik twijfels en dus niet doorgezet, en vervolgens naar auctmarts.com gegaan en contact opgenomen.

Auctmarts had niet de kleurstelling op de site staan die ik zocht, maar toch aangevraagd of het mogelijk was.

Geen probleem dus bestelling doorgezet met "Custom paint" kleurstelling.

"please notice this is our newest perfect fit series and the fitment is a lot better than all other sellers!
Also other sellers's products are most likely compression molded kits which chances are, will lead to lots of fitment issues.
now if you buy the fairing it will come with Free heatshielding, free windscreen + Free tank pad!" Stond onder 1 van ontvangen mailtjes van auctmarts, dat zie je natuurlijk graag ;)


Ben een ZX10R 2006-2007 aan het opknappen na schade, dus kan wel een redeljike mening geven of de kwaliteit en montage van de kappen en natuurlijk de levering van auctmarts.

Een paar weken en dan reageer ik op bovenstaand! :)
 
Laatst bewerkt:
Áls je overtuigd bent om toch een set te kopen (imitatie), Zoek dan ff op www.ebay.com met het trefwoord 'fairing' (=Engels voor kap/kuip). Je zal dan setjes tegen komen vanaf 180,- DOLLAR ex verzending/ 350 incl. verzending. Je betaald dan minimaal ongeveer een bedrag van 250 a 300 EURO.

Meestal zijn het verkopers uit HongKong. Aankopen op Ebay doe je via PayPal met Buyersprotection. Hierdoor kun je altijd je geld terug krijgen!
 
Na een aanslag door een vrouw in een nissan micra had ik helaas een nieuwe topkuip nodig.
Kappenset.nl was me aangeraden door mijn vaste onderhoudsman (hemo), maar mijn verhaal is helaas hetzelfde als alle verhalen hier.

Topkuip besteld en op 3 september de factuur ontvangen. Pas op 5 november kreeg ik bericht dat de topkuip binnen was (er staat er weken op de site). Inmiddels door schade en schande bij soortgelijke sites wijs geworden heb ik toen direct de factuur betaald. Vervolgens duurde het nog tien dagen voordat de kuip ook daadwerkelijk bezord was...

Overigens vind ik de kwaliteit vd kuip wel prima, t is en blijft tenslotte plastic, een iets te klein gaatje is in 2 tellen ietsje groter gemaakt en een originele honda kuip kost 3 maal zoveel.

Mijn tip: betaal pas als je bericht hebt ontvangen dat je kuip(delen) binnen zijn en reken op meer levertijd dan aangegeven, dan zal je geen teleurstellingen te verwerken krijgen.
 
Helaas had ik ook de fout gemaakt om bij hem te bestellen...
Was onderuit gegaan en kon nergens originele kappen vinden en toen maar besloten imitatie delen te bestelen.
Na ongeveer 7 weken nog niks ontvangen te hebben en veel gemail en gebel uit eindelijk meneer jansen verteld dat ik afzie van de aankoop. Heb dit telefonisch en via de mail laten weten. Direct me rekening nummer erbij gegeven zodat ie het over zou maken.
Toch stuurde hij 3 weken later de kappenset op naar mij. Direct de set terug gestuurd en vervolgens 3 weken gewacht op me geld...

Elke keer had ie weer een excuus, alles had vertraging, verkeerd nummertje ingevoerd etc etc..
Wat een rare knakker!

Ik doe nooit meer zaken bij hem!


Klinkt (helaas) allemaal erg bekend in de oren. Is voor mij ook de eerste en de laatste keer geweest dat ik zaken heb gedaan met meneer Damian Jansen. Wat een geëmmer was dat zeg. Uiteindelijk na een maand of 4 wel alles geleverd gekregen en de kuipdelen houden zich vooralsnog nog goed, dat dan weer wel. Van bepaalde delen braken echter de bevestigingspunten af, waardoor dit met een tiewrapje opgelost moest worden :X :+ . Ach, gelukkig dat ik niet zo kritisch ben en het belangrijker vind dat m'n motor goed rijdt, maar bij deze wil ik kappenset.nl toch nog even afraden bij iedereen.

:W
 
Laatst bewerkt:
Na een aanslag door een vrouw in een nissan micra had ik helaas een nieuwe topkuip nodig.
Kappenset.nl was me aangeraden door mijn vaste onderhoudsman (hemo), maar mijn verhaal is helaas hetzelfde als alle verhalen hier.

Topkuip besteld en op 3 september de factuur ontvangen. Pas op 5 november kreeg ik bericht dat de topkuip binnen was (er staat er weken op de site). Inmiddels door schade en schande bij soortgelijke sites wijs geworden heb ik toen direct de factuur betaald. Vervolgens duurde het nog tien dagen voordat de kuip ook daadwerkelijk bezord was...

Overigens vind ik de kwaliteit vd kuip wel prima, t is en blijft tenslotte plastic, een iets te klein gaatje is in 2 tellen ietsje groter gemaakt en een originele honda kuip kost 3 maal zoveel.

Mijn tip: betaal pas als je bericht hebt ontvangen dat je kuip(delen) binnen zijn en reken op meer levertijd dan aangegeven, dan zal je geen teleurstellingen te verwerken krijgen.

Hij haalt ze dus ook gewoon uit china, mogelijk gewoon via eBay, slimmer is dus om dat zelf te doen.
 
Kappenset.nl laat lijken dat het een grootse handelaar is, maar het is zeer onproffesioneel.
 
Hij haalt ze dus ook gewoon uit china, mogelijk gewoon via eBay, slimmer is dus om dat zelf te doen.

Niet iedereen heeft zin in dat gezijk, acount aanmaken, betalingsgebeuren in orde maken etc. Daarbij kan de levertijd vanuit china een week bedragen maar net zo makkelijk twee maanden.
Voor deze groep is het ideaal als het in NL te krijgen is, alleen moet die lul dan natuurlijk wel zijn afspraken nakomen.
 
Niet iedereen heeft zin in dat gezijk, acount aanmaken, betalingsgebeuren in orde maken etc. Daarbij kan de levertijd vanuit china een week bedragen maar net zo makkelijk twee maanden.
Voor deze groep is het ideaal als het in NL te krijgen is, alleen moet die lul dan natuurlijk wel zijn afspraken nakomen.

die week tot 2 maanden is nu dus ook, aangezien hij gewoon een dozenschuiver is, hij heeft geen voorraad.
 
Niet iedereen heeft zin in dat gezijk, acount aanmaken, betalingsgebeuren in orde maken etc. Daarbij kan de levertijd vanuit china een week bedragen maar net zo makkelijk twee maanden.
Voor deze groep is het ideaal als het in NL te krijgen is, alleen moet die lul dan natuurlijk wel zijn afspraken nakomen.
Lees het topic eens door, hij moet t ook uit china laten komen, duurt dus net zo lang. Paypal account aanmaken is 1 minuut werk, plus een paar daagjes wachten als je je account aan je bankrekening wilt koppelen.
En ik durf te wedden dat je bij de Ebay Chinees betere aftercare hebt, mocht er wat beschadigt zijn
 
Terug
Bovenaan Onderaan