Ervaring met Suzuki SV650

Broembroem

MF veteraan
3 okt 2002
1.327
1
Hoofddorp
Wie kan mij meer vertellen over de Suzuki SV 650
Ik bedoel weggedrag, wat zijn de zwakke en sterke punten, benzine, banden, olie verbruik etc.
 
Hier zijn al eens vaker onderwerpen over geweest.
Advies: even zoeken met de zoekfunctie. Er is genoeg over te lezen. Of heb je misschien een specifieke vraag die je nergens kon terugvinden? Ik heb zelf ook een SV650S gereden.


CAT
 
Het blok is ontzettend levendig en rijdt, wat motorkarakter betreft, net zo gemakkelijk als een viercilinder. Eventueel kun je een paar stuggere veren en een wat dikkere olie in de voorvork doen. De wat zachte (en niet instelbare) voorvork is het enige minpuntje aan de SV, zeker bij een wat sportievere rijstijl. Ik zou er dan ook een paar andere banden op laten leggen. Standaard liggen er Metzeler ME-Z4's op. Dat zijn fijne banden als ze nog redelijk nieuw zijn, maar als ze beginnen te slijten wordt het rap minder.
 
Pfoewh waar moet ik beginnen?? :? Puntsgewijs dan maar (gebaseerd op mijn 2001 model):

- Weggedrag: neutraal, licht sturen, stabiel in langzame en snelle bochten. Let wel: stuggere voorvering is aanbevolen (Heb zelf WP).

- Sterke punten: prijs (!!), gemakkelijk te rijden, remmen, allround karakter, koppel onderin, stoplichtsprint voordeel ;)

- Zwakke punten: duidelijk langzamer dan bijv. 600 supersports, standaard voorvering (eenvoudig op te lossen), niet echt een design waar je straal van achterover slaat. Verder is de afwerking niet super (alu onderdelen bijv.).

- Benzineverbruik: normaal gesproken tussen 1:17 en 1:20 (redelijk doorgassen). Snelweggebruik (120 constant) 1:25. Circuitgebruik: 1:12/1:13.

- Banden: net wat je voorkeur heeft. Ik weet dat de SV met BT020's of BT010's prima stuurt. Heb zelf 010's. Gaan niet lang mee (ca. 5000 km), maar dat ligt natuurlijk aan jezelf.

- Olieverbruik: erg weinig tot niets. Moest voor het eerst een kleine 0,3 liter bijvullen na 3500 km (zaten wel 2 circuitdagen bij).
 
Laatst bewerkt:
Kijk hier maar es...

http://www.motormaniacs.nl/frames.html

Sv 650 ombouw tot ZAC racer (staat bij motorraces->M-M team->ZAC->sv ombouw)
full
 
Natuurlijk mag je dat vragen :)

225 oude Hollandse guldens, incl voorvorkolie, excl. arbeidsloon (ca. uurtje werk).
Ik dank u! Mijn dealer wilde het doen voor €180,- (f396,67 guldens) lijkt me een beetje aan de hoge kant, denk wel dat daar de uren al bijzitten.

Kneed at Speed:Om echt sportief te rijden heb je wel een stuggere voorvork nodig. Bij deze SV is dat opgelost door het monteren van een setje WP Pro-Line voorvorkveren en het gebruik van dikkere voorvorkolie. Na deze aanpassing van circa 100 Euro heb je een motor met het potentieel van een supersport 600.
Ben alleen wel benieuwd waar ik dit kan krijgen, scheelt toch €80,- en ben bereid het zelf te doen.
 
Op maandag 25 november 2002 22:33 schreef aprilia2000 het volgende:Ik dank u! Mijn dealer wilde het doen voor €180,- (f396,67 guldens) lijkt me een beetje aan de hoge kant, denk wel dat daar de uren al bijzitten.Ben alleen wel benieuwd waar ik dit kan krijgen, scheelt toch €80,- en ben bereid het zelf te doen.

Probeer het eens bij Groenewold Motoren in Delft. Volgens mij heb ik destijds wel korting gehad, weet natuurlijk niet of jij dat ook krijgt.....

Misschien kan je ze wel kopen bij de WP stand op de Motorbeurs in Utrecht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan