Ervaring Motorcentrum Eindhoven

Twinny

Rookie
28 nov 2003
12
0
Boxmeer of Minder
Wie heeft er goede en of slechte ervaringen met Motorcentrum Eindhoven??
Ik ken deze niet en wil weten of het eerlijk zaken doen is daar.

Twinny
 
heb er al een paar keer 2de hands onderdelen bestelt en laten opsturen, alles word netjes afgehandeld. :)
 
ehm volgens mij is dat de oude groenen motoren ofzo.. staat meer over beschreven --> als je daar ff op zoekt zal je wel veel vinden denk ik..

samenvatting daarvan is ongev.

- Veel geimporteerde motoren
- soms schadefietsen..
- niet iedereen is enthousiast erover

heb laatst wel een motor gezien die er net vandaan kwam en die zag er wel puik uit, bleek alleen ook een geknepen duitser te zijn (doet verder niets af aan de fiets)

al met al wel zaak om je ogen goed open te houden, maar verder zal t dan allemaal wel loslopen denk ik.. O-)

heb je zelf ook al indrukken..?
 
ik kom zelf uit ehv,maar woon nu in haarlem.deze zomer wilde ik mijn motor inruilen,leuke motoren gezien bij mce.ik dus lekker naar het zuiden gereden,paar proefritjes gemaakt geen probleem.keuze gemaakt,happy wezen alleen nog onderhandelen.ja jammer dus.verwachtte ik nog ong.5000E terug te krijgen,dachten hun aan 2500-2750E :( was dus meteen klaar.paar dagen later alsnog mijn motor ingerolen op eentje met dezelfde vrpr.(andere dealer) kreeg ik 5500E terug :z
mijn ervaring is dus leuke prijzen, niks inruilen
 
ehm volgens mij is dat de oude groenen motoren ofzo.. staat meer over beschreven --> als je daar ff op zoekt zal je wel veel vinden denk ik..

:^ zoek maar op Groenen en je bent snel klaar... B|
Iemand die zich van buiten Motorcentrum Eindhoven noemt en binnen Groenen is niet te vertrouwen... ;)
 
een keer gebeld voor een voor vork, en ja hoor ze hadden hem *O* *O* *O*
mijn zwager was in de buurt dus gelijk op gehaald. :Y
komt die terug met dat ding is die van een ander type B|
wij weer terug naar eindhoven om dat ding maar terug te brengen,maar hij had wel een goede ;)
omdat ik hem vertrouwde weer terug ,hij zou hem opsturen ik dacht super service :)
komt het pakketje aan ,wel de goede poten ,met lekke keringen :N en de verkeerde kroon plaat.
ik weer bellen moestde kroon plaat maar weer op sturen '(
vond het alle maal een hoop gedoe ,als je iets niet heb zeg het dan gewoon en ga geen rommel bij elkaar zoeken .
doen van armoede zelf stuur pen over laten persen.
keringen vervangen.
gelukig was alles recht en is die nu weer perfect.
 
Ik heb mijn motor ook bij MCE gekocht. Groot aanbod tegen aantrekkelijke prijzen.

Het grote aanbod bestaan in mijn ogen uit:

- "normale" ingeruilde NL fietsen
- Geimporteerde fietsen
- Opgeknapte schade fietsen

Mijn advies: neem een "expert" mee als je gaat kijken. Kenners halen de geimporteerde en schadefietsen er zo uit. Op zich hoeft daar niets mis mee te zijn, maar toch is het goed er iemand met veel verstand naar te laten kijken.

Ik had zelfs twee "experts" meegenomen en die mochten ook allebei een uitgebreide proefrit maken en de fiets van binnen en buiten onderzoeken. Doen ze echt niet moeilijk over. Beide kwamen tot de conclusie dat het om een prima fiets ging. Gekocht dus !

Je krijgt gewoon 3 maanden garantie op de motor. Ik heb direct na aankoop uitgebreide motorische "check-up" uit laten voeren bij een lokale dealer die ik erg vetrouw (kost iets van 100 euri) en de motor bleek motorisch in zeer goede staat.

Conclusie: Groot aanbod met aantrekkelijke fietsen (goedkoop + lage kilomterstand) maar let op: er staan veel "dubieuze" fietsen tussen ! Lees daarvoor maar de topics over "Groenen Motoren" Neem dus wat mensen met verstand van zaken mee en je kunt een hele goeie fiets treffen tegen een mooie prijs, net als ik!

Succes !
 
Heb een bijna 6 maanden oude motor met 3000 km op de teller zien staan
via internet bij deze zaak in eindhoven. Heb hem gebeld en hij vertelde dat het
een import motor uit duisland is.
Deze is gisteren rdw gekeurd en goedgekeurd. Ik mag hem helemaal bekijken
van top tot teen en erna ,als ik hem goed heb bevonden, proefrijden.

Is deze motor schadevrij was mijn vraag, en dat is ie volgens hem.
De Farhzeugbrief mag ik inzien, en ik heb ooit begrepen dat daarop in Duitsland de schade wordt vermeld die is geweest.
Er zit nog tot Mei 2007 fabriekgarantie op.

Als ik met losse handen ga rijden dan weet ik toch of ie krom is of
is er nog meer waar je het aan kunt merken??
 
komen ze nou mee :)

ik heb afgelopen zaterdag een motor gekocht daar (in vol vertrouwen dat ik m'n rijbewijs binnenkort haal), maar dus niet aan gedacht om van tevoren ff die zaak op te zoeken. In 3 plaatsen maar 2 25kw sport motoren kunnen vinden, dus ik denk ik doe het nu en haal em in januari op.
Dus dat ding staat nu met mijn naam en een rooie strik eromheen in de winterstalling en in januari als alles goed gaat met rijlessen kan ik je vertellen of het een goeie koop was :)

(misschien dom achteraf om dat ding op zich blind te kopen. Hij zag er goed uit, maar geen proefrit gemaakt ofzow. Maar goed, hij is al betaald dus ik hoop op het beste :) )
 
(misschien dom achteraf om dat ding op zich blind te kopen. Hij zag er goed uit, maar geen proefrit gemaakt ofzow. Maar goed, hij is al betaald dus ik hoop op het beste :) )

Heel dom...

Een gebruikte motor kopen zonder proefrit is idd niet bepaald slim... :N
En betalen terwijl hij pas over een paar maanden wordt afgeleverd, is helemaal niet slim... :N

Hopelijk valt het mee en heb je een goed fiets gekocht...
 
Heb een bijna 6 maanden oude motor met 3000 km op de teller zien staan
via internet bij deze zaak in eindhoven. Heb hem gebeld en hij vertelde dat het
een import motor uit duisland is.
Deze is gisteren rdw gekeurd en goedgekeurd. Ik mag hem helemaal bekijken
van top tot teen en erna ,als ik hem goed heb bevonden, proefrijden.

Is deze motor schadevrij was mijn vraag, en dat is ie volgens hem.
De Farhzeugbrief mag ik inzien, en ik heb ooit begrepen dat daarop in Duitsland de schade wordt vermeld die is geweest.
Er zit nog tot Mei 2007 fabriekgarantie op.

Als ik met losse handen ga rijden dan weet ik toch of ie krom is of
is er nog meer waar je het aan kunt merken??

Ik heb er bijna een bezoek gebracht eerder dit jaar, maar dat ging niet door op het eind (aan mijn kant wel te verstaan). Zo te lezen hoef ik daar geen spijt van te hebben...

Maar die Duitse motor die je wilt kopen, ik geloof niet dat schade daar expliciet vermeldt wordt op de Fzbrf. Maar goede ogen, common sense en op je gevoel af gaan doet veel. Bel anders ff met de RDW, die kan ook nog handige info geven op je vragen. Bel ff 0900-0739 en vraag naar de Technische helpdesk.

Sux6
 
Je hebt twee soorten klanten bij Groenen Motorcentrum Eindhoven. De klanten die nog moeten kopen en de klanten die het niet meer doen. 8-)
 
En klanten die op het laatst er toch van af zien.

Ze verwachten mij morgen daar bij mc eindhoven maar heb besloten om niet te gaan.
Voelt niet goed en dan heb je hem straks gekocht en
bij elk tik of weet ik wat heb je twijfels.

Heb nu dezelfde gevonden hier in Essen (Dl) voor 10500.
Boekje alles aanwezig en de eerste eigenaar met 6000 KM Mei 2005.
Dus niemand er tussen die iets kan weg moffelen (mof felen) omdat hij met zijn hand in het vuur mij kan zeggen dat ie in nieuw staat is zonder
maar een klein krasje. (Komt nog 1700 euro bpm en kenteken kosten bij
maakt 12200 euro)

Heb deze gast net aan de telefoon gehad en wil
mij na de eventuele koop de motor bij mij thuis brengen.
Hij heeft het kenteken er nog op en anders moet ik een aanhanger regelen en nog
een keer terug.Hij kwam er vriendelijk en behulpzaam over.Werkt bij BWM
en koopt elk jaar een nieuwe voor werknemer prijs van 12000 euro..
Wedden dat ie goed is deze fiets en garantie fabriek tot Mei 2007.
Dit voelt wel goed....
*O* :]
 
Heb nu dezelfde gevonden hier in Essen (Dl) voor 10500.
Boekje alles aanwezig en de eerste eigenaar met 6000 KM Mei 2005.
Dus niemand er tussen die iets kan weg moffelen (mof felen) omdat hij met zijn hand in het vuur mij kan zeggen dat ie in nieuw staat is zonder
maar een klein krasje. (Komt nog 1700 euro bpm en kenteken kosten bij
maakt 12200 euro)

Heb deze gast net aan de telefoon gehad en wil
mij na de eventuele koop de motor bij mij thuis brengen.
Hij heeft het kenteken er nog op en anders moet ik een aanhanger regelen en nog
een keer terug.Hij kwam er vriendelijk en behulpzaam over.Werkt bij BWM
en koopt elk jaar een nieuwe voor werknemer prijs van 12000 euro..
Wedden dat ie goed is deze fiets en garantie fabriek tot Mei 2007.


Als iemand aan de telefoon zegt dat de motor in nieuwstaat is betekent dat dat niet altijd zo is. Wij hebben in het verleden ook veel particulier gekocht en veel mensen denken dat de motor schade vrij is terwijl dat niet zo is.

Maar in ieder geval succes. :W
 
Heel dom...

Een gebruikte motor kopen zonder proefrit is idd niet bepaald slim...

Hopelijk valt het mee en heb je een goed fiets gekocht...

ik heb mn SV-tje noodgedwongen ook zonder proefrit gekocht, dat is t nadeel als je een 25 kw fiets moet hebben (moest nog 25 kw gemaakt worden) heb echter wel de fiets van top tot teen bekeken, reputatie van de zaak gecheckt en gebaseerd op mn eigen indrukken (goede hulp & eerlijk tov van andere zaken waar ik al geweest was) en toen de gok gewaagd... en nu 15 maanden later nog absoluut geen spijt van :] het was nog wel een betrekkelijk nieuwe fiets, wat het een stuk minder risicovol maakt..

heb natuurlijk wel bij t ophalen wel direct alles gecheckt en eerst ff in de buurt paar rondjes gereden.. *O*
 
Ooit 1 keer binnen geweest daar.

Is er iemand van hier wel eens achter geweest?
Dan weet je gelijk dat je daar niks niet moet kopen.
Achter dat grote scherm staan niks anders dan schade, schade en schade motoren.
Hij maakt van 4 ouwe 1 "nieuwe" Ik heb ze bezig gezien hoe ze aan het frotten waren om alles op de plek te krijgen.

Mij zal je daar nooit meer zien.
 
Maar is het wel verstandig om daar een schademotor te kopen? Of zien jullie helemaal af van het kopen bij Motorcentrum Eindhoven?
 
Maar is het wel verstandig om daar een schademotor te kopen? Of zien jullie helemaal af van het kopen bij Motorcentrum Eindhoven?

Volgens mij blijkt uit dit topic wel dat veel mensen, verschillende ervaringen hebben met de dealer. Mits de prijs van de motor een goede weerspiegeling is van de staat van de (schade)motor kan je er best een kopen.

Ik heb echter ook al eens gelezen dat ze bij MCE cq. Groenen daar niet altijd even eerlijk over is :N , dus wees simpelweg op je hoede en neem (zoals eerder al gesuggereerd) "experts" mee.
 
Ben daar een keer geweest met mijn Soes Tl-1000s. Stond op het oog een mooie Fireblade te koop (ouder model met heeeel weinig op het tellertje) meneer vroeg wat ik in te ruilen had en na het vermelden van het type fiets waar ik op reed haalde die eikel zijn neus op en zei: die is niet interessant voor mij want ik heb er nog eentje staan daar is nog nooit iemand voor geweest en die staat er al twee jaar! Voelde me op de een of andere manier beetje in mijn hemd gezet, kon nog niet eens een poging doen om te onderhandelen of wat dan ook. Ik had wel in de gaten dat ik niet op een populaire fiets reed want zelfs bij Jan v. Someren in Afferden wilden ze hem niet. Tl was supergave fiets maar erg in-populair!
Ben toen naar Motoport in Echt geweest en daar een Gsx-750 gekocht met 5dk op de teller!
 
Ben daar een keer geweest met mijn Soes Tl-1000s. Stond op het oog een mooie Fireblade te koop (ouder model met heeeel weinig op het tellertje) meneer vroeg wat ik in te ruilen had en na het vermelden van het type fiets waar ik op reed haalde die eikel zijn neus op en zei: die is niet interessant voor mij want ik heb er nog eentje staan daar is nog nooit iemand voor geweest en die staat er al twee jaar! Voelde me op de een of andere manier beetje in mijn hemd gezet, kon nog niet eens een poging doen om te onderhandelen of wat dan ook. Ik had wel in de gaten dat ik niet op een populaire fiets reed want zelfs bij Jan v. Someren in Afferden wilden ze hem niet. Tl was supergave fiets maar erg in-populair!
Ben toen naar Motoport in Echt geweest en daar een Gsx-750 gekocht met 5dk op de teller!

Dat was misschien niet erg subtiel, maar wel eerlijk.
Had hij dan jouw fiets in moeten ruilen om hem een paar jaar naast zijn tweelingbroer te kunnen zetten?
Over de verdere ervaring en handelswijze daar kan ik niks zeggen, maar dit is een slecht voorbeeld. :+
 
Ken Adrie Groenen uit de tijd dat ik bij de Harley boer in Eindhoven werkte.
Wat een frotter zeg!
Koopt de grootst mogelijke schroot op, en maakt idd van een paar fietsen 1 redelijke.

Is misschien niet zo erg, maar ik weet met wie hij zaken doet.
Word het een stuk minder aantrekkelijk allemaal.
Is ook gewoon een eikel.


:W
 
Je hebt twee soorten klanten bij Groenen Motorcentrum Eindhoven. De klanten die nog moeten kopen en de klanten die het niet meer doen. 8-)

:^


kijk ex-schade motoren verkopen is niet erg... maar ga mensen er niet mee pakken.

Ik ben er dus ingetrapt. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan