ervaring parkeerboete?

In het RVV vind je nergens dat je motoren niet mag neerzetten in een vak voor betaald parkeren. Omdat controle hierop nogal moeilijk is (echt, ik heb betaald. Het bonnetje is zeker weg gewaaid) is vaak in de APV van die gemeente opgenomen dat motoren niet in dergelijke vakken mogen worden geparkeerd. Blijft over de stoep, en zolang je daarmee geen hinder veroorzaakt is alles goed. Echter, de voortschrijdende techniek heeft ook dit probleem opgelost. Bij de huidige parkeermeters moet je je kenteken invoeren, en dit wordt dan gedurende de betaalde parkeertijd opgeslagen. Dat heeft drie voordelen (voor de gemeente dan):

1: De controle is vereenvoudigd door een scanauto in te zetten. Kan heel snel controleren of er betaald is en de bekeuring wordt geautomatiseerd aangemaakt.

2: Je kunt je parkeerkaartje met resterende tijd niet meer doorgeven. Als jij wegrijdt zal de volgende opnieuw moeten betalen, al heb jij nog een half uur parkeertijd over.

3: Motoren hebben ook een kenteken en kunnen vanaf nu dus ook gewoon betalen.

Het zal de gemeente worst wezen of er een auto of een motor in dat vak staat, zolang er maar betaald wordt. En nu je gedwongen wordt je motor in een parkeervak te zetten, zal de bezettingsgraad alleen maar toenemen. Kassa!

Ik denk niet dat de politie nu meteen een heksenjacht zal gaan openen op motoren die op de stoep staan, maar wat denk je van BOA's? deze buitengewoon opsporingsambtenaren zijn slechts bevoegd om feiten op te sporen (bekeuren) waarvoor zij zijn aangewezen. Je kunt je bijvoorbeeld wel voorstellen dat een boswachter is aangewezen als boa voor wat betreft de milieu wetgeving. De gemeente heeft opsporingsambtenaren (handhavers) die kunnen bekeuren voor APV-feiten, zoals wildplassen en het op verkeerde wijze aanbieden van huisvuil, maar ook openingstijden/vergunningsvoorwaarden horeca. Je zou dus ook boa's kunnen aanwijzen voor het opsporen van feiten uit de Wegenverkeerswet/RVV met betrekking tot parkeren. Wat er dan gaat gebeuren, kun je je wel voorstellen. Ik vrees dat aan onze "gratis parkeren" positie toch binnen afzienbare tijd een einde gaat komen.
 
Dat kun je ze eigenlijk niet kwalijk nemen, want er is letterlijk niemand die ze aardig vindt. Het moet zo'n beetje het verschrikkelijkste baantje zijn dat er bestaat.

It is. tijdje met ex-stadswacht (vrouw) samengewerkt. klotebaan.
moet je niet willen.
 
Ik denk niet dat de politie nu meteen een heksenjacht zal gaan openen op motoren die op de stoep staan, maar wat denk je van BOA's? deze buitengewoon opsporingsambtenaren zijn slechts bevoegd om feiten op te sporen (bekeuren) waarvoor zij zijn aangewezen. Je kunt je bijvoorbeeld wel voorstellen dat een boswachter is aangewezen als boa voor wat betreft de milieu wetgeving. De gemeente heeft opsporingsambtenaren (handhavers) die kunnen bekeuren voor APV-feiten, zoals wildplassen en het op verkeerde wijze aanbieden van huisvuil, maar ook openingstijden/vergunningsvoorwaarden horeca. Je zou dus ook boa's kunnen aanwijzen voor het opsporen van feiten uit de Wegenverkeerswet/RVV met betrekking tot parkeren. Wat er dan gaat gebeuren, kun je je wel voorstellen. Ik vrees dat aan onze "gratis parkeren" positie toch binnen afzienbare tijd een einde gaat komen.


Dat boa's dit al doen is een feit. Alleen is het in mijn dorp nog niet zo ver dat ze ook motoren meenemen in hun bonnenuitschrijfwoede.
Waar agenten hier in hun rondgang een auto ongemoeid laten, treedt de boa direct op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan