ervaring parkeerboete?

Stond je motor niet als enige met het kenteken naar de weg ? Klinkt als een actie van de scanauto.
 
Neem even contact op met de Mag. Cition ziet motoren als nieuwe melkkoe. De Mag is daar al mee bezig.
Ff een vraagje: Cition mag toch alleen bekeuren als voertuigen in een parkeervak staan en geen parkeerkaartje hebben?
 
Dat klopt volgens mij: Cition mag alleen 'naheffingen' uitschrijven voor voortuigen in de fiscale zone's. De stoep en rijbaan vallen daar niet onder.

Een politieagent adviseerde me met laden en lossen op de stoep of rijbaan te gaan staan en NIET in een parkeervak, zodat Cition je niet kan/mag bekeuren als je even niet oplet. En JA, dit geeft meer hinder voor het overige verkeer dan in een parkeervak staan, maar zo zie je maar hoe krom situaties kunnen worden.
 
Griffierecht? Voor een parkeerovertreding? (Dus niet voor het niet betalen voor het parkeren) Dat is echt complete onzin.

Een verkeersovertreding laten behandelen door de rechter is kosteloos.
Nee @Kees, dat klopt niet. Heb een paar jaar geleden ook een parkeerboete ("naheffing parkeerbelasting") in A'dam (ook van Cition) aangevochten en die werd pas ingetrokken nadat ik 't bij de rechtbank aanhangig had gemaakt à € 41,- griffierecht (en dat kreeg ik toen ook vergoed).
 
Ff een vraagje: Cition mag toch alleen bekeuren als voertuigen in een parkeervak staan en geen parkeerkaartje hebben?
Heb nog niet zo lang geleden nagevraagd voor Den Haag. Een motor mag overal (behalve in betaalde parkeervakken voor auto's) geparkeerd worden mits er maar geen overlast voor de omgeving ontstaat. En parkeergeld is nergens verschuldigd.
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt volgens mij: Cition mag alleen 'naheffingen' uitschrijven voor voortuigen in de fiscale zone's. De stoep en rijbaan vallen daar niet onder.

Een politieagent adviseerde me met laden en lossen op de stoep of rijbaan te gaan staan en NIET in een parkeervak, zodat Cition je niet kan/mag bekeuren als je even niet oplet. En JA, dit geeft meer hinder voor het overige verkeer dan in een parkeervak staan, maar zo zie je maar hoe krom situaties kunnen worden.
Maar dan loop je weer kans op een prent omdat je het overige verkeer hindert of in gevaar brengt.
 
Maar dan loop je weer kans op een prent omdat je het overige verkeer hindert of in gevaar brengt.

Klopt, maar niet van Cition, maar van de Politie. En die bekeuren minder snel in Amsterdam op dit soort dingen en daar kun je meestal nog wel aan uitleggen dat je zo weg gaat. ALS ze zich er al druk om maken.
 
Heb nog niet zo lang geleden nagevraagd voor Den Haag. Een motor mag overal (behalve in betaalde parkeervakken voor auto's) geparkeerd worden mits er maar geen overlast voor de omgeving ontstaat. En parkeergeld is nergens verschuldigd.

Ja, maar dat geldt in Den Haag (wordt in de APV geregeld) en daarmee niet zonder meer in Amsterdam.

In Amsterdam stellen ze het volgende:

Als u uw motor op straat parkeert of in een parkeervak (in een gebied waar betaald parkeren geldt), dan moet u parkeergeld betalen voor uw motor.

Motor op de stoep parkeren
U mag uw motor op de stoep parkeren. Zorg wel dat u de doorgang niet blokkeert; voetgangers mogen geen last hebben van de motor. U hoeft dan géén parkeergeld te betalen.

Vergunning
Eventueel kunt u voor de motor ook een parkeervergunning aanvragen.

Zie: http://www.amsterdam.nl/veelgevraagd/moet-ik-voor-het-parkeren-van-mijn-motor-betalen/

Duidelijk een andere regeling dan in Den Haag, waar je ook geen parkeervergunning voor een motorfiets kunt aanvragen.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, maar niet van Cition, maar van de Politie. En die bekeuren minder snel in Amsterdam op dit soort dingen en daar kun je meestal nog wel aan uitleggen dat je zo weg gaat. ALS ze zich er al druk om maken.

Vlak stadswachten daar niet uit, die schrijven daar ook voor en zijn net zo fanatiek als Cition.
Zo mogelijk nog fanatieker....
 
Ja, maar dat geldt in Den Haag (wordt in de APV geregeld) en daarmee niet zonder meer in Amsterdam.

In Amsterdam stellen ze het volgende:Zie: http://www.amsterdam.nl/veelgevraagd/moet-ik-voor-het-parkeren-van-mijn-motor-betalen/

Duidelijk een andere regeling dan in Den Haag, waar je ook geen parkeervergunning voor een motorfiets kunt aanvragen.
Sterker, ik hoorde de oren van de mevrouw van de gemeente tegen de telefoon klapperen toen ik mijn vraag stelde over het parkeren van een motor: nóóit van gehoord ... Iemand van de afdeling die erover ging wist het ook niet. Pas een dag later werd ik teruggebeld met het antwoord ...
 
Ook is gehad maar dan met de auto.
Ik stond te wachten op toen nog mijn vriendin, die haar rijbewijs op ging halen.
Stond niet niemand in de weg en stond er ook niet heel lang hooguit 4 minuten.
Zat achter het stuur te wachten dus kon in principe zo weg, maar begonnen gewoon te schrijven.
Kon er tegen aan lullen wat ik wou maar schreef gewoon door.
 
Ook is gehad maar dan met de auto.
Ik stond te wachten op toen nog mijn vriendin, die haar rijbewijs op ging halen.
Stond niet niemand in de weg en stond er ook niet heel lang hooguit 4 minuten.
Zat achter het stuur te wachten dus kon in principe zo weg, maar begonnen gewoon te schrijven.
Kon er tegen aan lullen wat ik wou maar schreef gewoon door.

Stilstaan is wettelijk gezien toch anders dan parkeren :?
 
Ook is gehad maar dan met de auto.
Ik stond te wachten op toen nog mijn vriendin, die haar rijbewijs op ging halen.
Stond niet niemand in de weg en stond er ook niet heel lang hooguit 4 minuten.
Zat achter het stuur te wachten dus kon in principe zo weg, maar begonnen gewoon te schrijven.
Kon er tegen aan lullen wat ik wou maar schreef gewoon door.

Alles wat langer duurt dan iemand in of uit laten stappen valt onder parkeren.
Dat je achter het stuur blijft zitten doet daar niets aan af....
 
Alles wat langer duurt dan iemand in of uit laten stappen valt onder parkeren.
Dat je achter het stuur blijft zitten doet daar niets aan af....

Theoretisch gesproken heb je gelijk.
Maar in praktijk ben je gewoon een lul. Wees dan sociaal en spreek hem erop aan, maar met zulke praktijken laat je alleen maar zien dat je egoïstisch bent en met niks of niemand rekening houd.
 
Vlak stadswachten daar niet uit, die schrijven daar ook voor en zijn net zo fanatiek als Cition.
Zo mogelijk nog fanatieker....
Dat kun je ze eigenlijk niet kwalijk nemen, want er is letterlijk niemand die ze aardig vindt. Het moet zo'n beetje het verschrikkelijkste baantje zijn dat er bestaat.
 
Een politieagent adviseerde me met laden en lossen op de stoep of rijbaan te gaan staan en NIET in een parkeervak, zodat Cition je niet kan/mag bekeuren als je even niet oplet. En JA, dit geeft meer hinder voor het overige verkeer dan in een parkeervak staan, maar zo zie je maar hoe krom situaties kunnen worden.

Lekker advies van die agent dan….
 
Theoretisch gesproken heb je gelijk.
Maar in praktijk ben je gewoon een lul. Wees dan sociaal en spreek hem erop aan, maar met zulke praktijken laat je alleen maar zien dat je egoïstisch bent en met niks of niemand rekening houd.

Typisch stadstoezicht. Dat zijn de muggen van de maatschappij.
 
Theoretisch gesproken heb je gelijk.
Maar in praktijk ben je gewoon een lul. Wees dan sociaal en spreek hem erop aan, maar met zulke praktijken laat je alleen maar zien dat je egoïstisch bent en met niks of niemand rekening houd.

Dat geldt net zo hard voor degene die in zijn auto blijft zitten. Dat gebeurt bij mij voor de ingang van de garage ook. Op een gegeven moment wordt je dat flink zat elke keer van je motor af te moeten stappen en te vragen of die persoon alsjeblieft zijn auto wil verplaatsen omdat hij op de inrit staat. Tegenwoordig is het dan ook "opzouten voordat ik je op je bek ram".
 
Theoretisch gesproken heb je gelijk.
Maar in praktijk ben je gewoon een lul. Wees dan sociaal en spreek hem erop aan, maar met zulke praktijken laat je alleen maar zien dat je egoïstisch bent en met niks of niemand rekening houd.

Parkeerwachters zijn niet door de gemeente aan het werk gesteld om te socializen.
En hoewel er best wel eens een tussenloopt die begrip toont zijn ze dat vanuit de werkgever in ieder geval niet verplicht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan