Ervaring rijscholen omgeving Eindhoven

EnigmA-X

MF'er
25 mei 2011
62
0
Over een paar weken verhuis ik naar de regio Eindhoven, waarna ik eindelijk eens mijn A'tje wil gaan halen. Ik ben daarom opzoek naar een fijne rijschool in de omgeving.

Mijn oog is gevallen op rijsschool Staart. Vriend van mij lest daar en is tevreden. Ik ben benieuwd of meer mensen die ervaring delen (of juist niet) en of iemand nog goede tips heeft :)
 
Rijschool staart, zeker doen!

Ik heb bij Harold Hartman gelesd toen hij nog bij MHE zat, ik had m'n pasje in iets van 10 lessen? Mijn broertje heeft het ook in 10~12 lessen gehaald en verder ken ik alleen maar mensen die positief zijn over harold. Hij geeft erg relaxed les en leert je nog wel iets meer dan alleen de benodigdheden om te slagen, hij leert je motorrijden :)
 
Ik heb gereden bij Bart Okhuizen, heeft ook bij MHE gezeten, toen ik les bij hem had was hij daar al weer weg.

Inmiddels heeft hij geen eigen rijschool meer maar werkt hij voor rijschool Jan Heezen. Ik kan Bart alleen maar aanraden. Ik was zelf een bijzonder geval. Heb eerst bij rijschool leeuw gereden, maar ik reed echt voor geen meter, had een bijzondere aanpak nodig om het onder de knie te krijgen. Bart heeft voor mij echt de tijd genomen, relaxed gereden altijd, lessen liepen standaard een kwartier a 20 minuten uit omdat we gewoon tussendoor ergens stopte om een terrasje te doen en wat te ouwe hoeren. Door die aanpak (de 0 stress aanpak + positieve feedback van Bart) is het hem gelukt om mij vol zelfvertrouwen op de motor te krijgen en heb ik het uiteindelijk gehaald. Iets wat een andere instructeur waarschijnlijk niet gelukt was.

Dus mijn tip zoek Bart op. Momenteel werkt hij dus voor Jan Heezen.
 
Ik heb gereden bij Bart Okhuizen, heeft ook bij MHE gezeten, toen ik les bij hem had was hij daar al weer weg.

Inmiddels heeft hij geen eigen rijschool meer maar werkt hij voor rijschool Jan Heezen. Ik kan Bart alleen maar aanraden. Ik was zelf een bijzonder geval. Heb eerst bij rijschool leeuw gereden, maar ik reed echt voor geen meter, had een bijzondere aanpak nodig om het onder de knie te krijgen. Bart heeft voor mij echt de tijd genomen, relaxed gereden altijd, lessen liepen standaard een kwartier a 20 minuten uit omdat we gewoon tussendoor ergens stopte om een terrasje te doen en wat te ouwe hoeren. Door die aanpak (de 0 stress aanpak + positieve feedback van Bart) is het hem gelukt om mij vol zelfvertrouwen op de motor te krijgen en heb ik het uiteindelijk gehaald. Iets wat een andere instructeur waarschijnlijk niet gelukt was.

Dus mijn tip zoek Bart op. Momenteel werkt hij dus voor Jan Heezen.

Bart is ook, wat ik van anderen heb begrepen, idd ook geen slechte keus :Y
 
Hee,
Ik ga ook lessen in Eindhoven.
Heb ook rijschool staart gezien.
Alleen is dit voor mij niet praktisch, doordat hij erg ver van mij af woont.
Ik ga waarschijnlijk lessen bij Huizing, mede omda mijn vader er ook heeft gelest. En het is bij me om de hoek.

In ieder geval suc6 met je lessen :)
 
ik heb gelest bij mario smulders, uit geldrop(tegen eindhoven).

persoonlijk een goede ervaring met hem :)
 
Ik heb ook rijlessen gehad bij Harold. Dit is inmiddels al weer een paar maanden geleden, maar heb eind mei het AVD examen gedaan.
Toch heb ik nog niet eerder iets laten weten over mijn ervaringen bij Harold, dus bij deze.

Kan er eigenlijk alleen maar positief over zijn. Hij kan prima een schatting maken (al bij de eerste "proef" les), hoeveel lessen je nodig gaat hebben.
De eerste les ga je gewoon een rondje rijden met hem achterop. Hij laat je de basis beginselen zien van het motor rijden.
Het is een rustige, wel bespraakte en intelligente man. Hij heeft zijn rijschool bij hem achter in de schuur zitten, en meer heb je ook niet nodig. Uit alles blijkt dat zijn leven staat in het teken van motor rijden.

Hij geeft een afwisseling van bijzondere verrichtingen, en het rijden in het verkeer. Je rijd samen met Harold je rondje (dus niet met nog een andere leerling), en Harold legt je tijdens het rijden het een en ander uit, en laat je de verbeterpunten zien. Het is geen eindeloze theorie, maar gewoon meteen de baan op.

Hij kan ook goed inschatten of je een beetje zeker van jezelf bent of niet. Als je niet zeker bent dan is het wel iemand die je een schouderklopje geeft en je door te laten zien en praten je zelfvertrouwen geeft.

Qua prijs ligt hij volgens mij rond het gemiddelde. 45 euro per les vind ik niet bijzonder veel, zeker niet omdat je dus solo les hebt.

Hij lest met Kawasaki ER-5 motoren. Naar mijn idee verder prima motoren waar je het op kunt leren. Hij laat ze ook niet verslonzen, hij neemt zijn vak erg serieus.

Daarnaast is het gewoon een aardige man. Ik zou hem dan ook zeker aan bevelen.

Theorie, AVD en AVB heb ik allemaal in één keer gehaald.
 
Laatst bewerkt:
kan hier erg kort in zijn en sluit me aan bij drinkyoghurt en de opmerking Bart Okhuizen

verder >> staar je niet blind op de slaging`s percentages je kan hierdoor wel eens een foute keuze maken.


en vermijd koste wat kost de rijschool met de letter "Y" in de naam of je moet geld teveel hebben.
 
Laatst bewerkt:
kan hier erg kort in zijn en sluit me aan bij drinkyoghurt en de opmerking Bart Okhuizen

verder >> staar je niet blind op de slaging`s percentages je kan hierdoor wel eens een foute keuze maken.


en vermijd koste wat kost de rijschool met de letter "Y" in de naam of je moet geld teveel hebben.

bla bla bla
 
Ik sluit me aan bij de opmerkingen over Harold Hartman :Y

Heb alles afwisselend gedaan en kon na mijn AVB vrij snel op voor AVD. Hij lest ook in het weekend wat mij goed uit kwam *D
En betreft de schatting van de lessen kwam bij mij ook overeen. En idd, het is motorrijden, niet een 'kunstje' aanleren. Ik zou hem ook zeker aanraden :Y

Voor hem is het t belangrijkste om zijn hobby over te brengen.


Ohja, en succes met lessen natuurlijk *D
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vorig jaar rijles gehad bij Van de boogaard, wel via rijschool ben verhagen
ik ben daar nog steeds zeer tevreden over en de limburg rit is zeker de moeite waard
 
Ik heb bij Leeuw gelesd in Eindhoven. Ze hebben tenminste een eigen terrein waarop je voor je AVB kunt oefenen(dus je hoeft niet zoals andere rijscholen naar een openbare parkeerplaats en hopen dat er ruimte is), en je doet je examen ook op dit terrein.

Verder werken er heel schappelijke lui en ze denken met je mee. Goede service dus. Leskwaliteit is ook goed.

Nadeel: Ze zijn niet de goedkoopste(maar ook niet duur). Bij Leeuw kies je voor kwaliteit.
 
Iedereen heeft zo zijn eigen ervaring. Ik zat bij Huizing, prettig ervaren en veel van geleerd. Hij gaf me vooraf 8 lessen en heb mn bewijsje ook in 8 lessen gehaald.
 
lange tenen ??? of vriendje van die "Y" ? of een combi van beide ?
Dat schrijf jij over iedereen die wel tevreden is over de rijschool met de Y.
Voor diegenen die niet weten over wie het gaat, hij bedoeld rijschool Roy.
Heb ik zelf prima ervaring mee, binnen no time voor een nette prijs m'n rijbewijs gehaald.
En eigenlijk ten overvloede, ben geen 'vriendje' van Roy.

Zelf geen ervaring met Harold Hartman, kan alleen maar zeggen dat ik voornamelijk goede verhalen over hem heb gehoord.
 
Laatst bewerkt:
Dat schrijf jij over iedereen die wel tevreden is over de rijschool met de Y.
Voor diegenen die niet weten over wie het gaat, hij bedoeld rijschool Roy.
Heb ik zelf prima ervaring mee, binnen no time voor een nette prijs m'n rijbewijs gehaald.
En eigenlijk ten overvloede, ben geen 'vriendje' van Roy.

Zelf geen ervaring met Harold Hartman, kan alleen maar zeggen dat ik voornamelijk goede verhalen over hem heb gehoord.

Oww duidelijk, zat te denken welke Oosterse Nederlander dit nu kon zijn...

Yilmaz Rijbewijs
Yalcin Rijvoorzichtigh
Yamaguti Reijvaardig
Yongeleerdisoudgedaan









:+ (bijna wiekent..)
 
Oww duidelijk, zat te denken welke Oosterse Nederlander dit nu kon zijn...

Yilmaz Rijbewijs
Yalcin Rijvoorzichtigh
Yamaguti Reijvaardig
Yongeleerdisoudgedaan

:+ (bijna wiekent..)
LOL
Zou overigens willen dat het bijna weekend was, haha!
 
Harold Hartman (Rijschool Staart) is inderdaad een goeie, heb ik onlangs ook mijn rijbewijs gehaald.
Hij geeft je lessen voor AVB en AVD door elkaar, dus eerst ff oefenen op verrichtingen en dan de weg op (binnen bebouwde kom). Tegen de tijd dat je je bijzondere verrichtingen examen doet beheers je het weggedeelte binnen bebouwde dus ook.
Verder heel flexibel kwa lestijden (s'avonds en in het weekend) en heel duidelijk in zijn commentaar en manier van lesgeven.
Hij lest trouwens bewust met motoren zonder ABS, zodat je ook dat gevoel met remmen ontwikkeld (wel zo handig als je met je eerste motor een noodstop ofzo moet maken gezien de meesten niet meteen een nieuwe motor met ABS kopen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan