Ervaringen Carbtune gevraagd

Kajotan

MF veteraan
16 mrt 2009
3.146
0
Omgeving Zwolle
Hallo allemaal,

Ik ben me een beetje aan het inlezen/verdiepen over de Carbtunes, dus om je carburateurs mee synchroon te stellen. Vanuit Engeland incl verzending betaal je ongeveer €75. Dit is dan inclusief een opberghoes.

Als adaptors zijn deze standaard geleverd:
adapnylon.jpg


Dit is nylon/kunststof, mijn vraag is: Is dit stevig genoeg voor ''regelmatig'' gebruik? Of draai je het schroefdraad hier snel van kapot? Iemand hier ervaring mee?

Kennelijk gaan ze toch wel eens kapot, want dit is het alternatief (lijkt mij messing):
adapbrass.jpg


Ik ben dus een beetje in twijfel of ik om bovenstaande reden die messingen adapters erbij moet bestellen, of niet? O-)

Er zijn hier vast meer mensen met deze set, misschien willen die hun ervaringen delen (+ en - punten)?

(Reden dat ik dit topic heb geopend, is omdat ik geen recent topic terug vond via de zoekfunctie).

Alvast bedankt! :Y

Kajotan

Edit: Om dit apparaat gaat het dus! :9
SSL11411s.jpg
 
Laatst bewerkt:
ik heb de set ook ,en de kuntstof adaptors doen het goed,want je kunt ze toch niet muurvast draaien vanweege de o-ringen die je er dan anders tussenuit draaid,en de messing adaptors kun je altijd nog na bestellen
 
Zijn er al geen slangpilaren voorzien op de carburateurs/gasbuizen?

Dat weet ik niet... De set is hoofdzakelijk bedoeld voor een Firestorm en een R6, maar af en toe zal er ook nog wel eens een andere motor mee gedaan worden.

ik heb de set ook ,en de kuntstof adaptors doen het goed,want je kunt ze toch niet muurvast draaien vanweege de o-ringen die je er dan anders tussenuit draaid,en de messing adaptors kun je altijd nog na bestellen

Klopt, ik wil nog even de reactie's hier afwachten. Anders doe ik het eerst met de kunstoffen adapter en kijk ik hoe dat gaat. ;)
 
Zou eerst eens kijken of er al slangpilaren zijn voorzien op je bestaande motorfiets of andere motorfietsen voor je deze gaat bestellen (weet niet wat deze kosten).

Op mijn suzuki gsx-r750W 92-95 zaten al slangpilaren voorzien op de carburateurs.

Volgens mij zijn die al voorzien op de meeste motoren.
 
Ik heb de Carbtune al een tijdje, nog met messing adapters. Maar ik heb die adapters nooit nodig gehad. Ze zijn m.i. voor afwijkende aansluitmaten.
 
Die adapters zijn voor carbs / inlaatstukken met een boutafdichting, ipv een aansluiting met dop.

Ik heb ze af en toe nodig. Je hebt ze ook nog eens in verschillende draaddiktes.

Ze werken prima, zowel de metalen als de kunststof versies.

En ze zijn ook nog eens goed te krijgen, niet alleen bij carbtune zelf. Louis.eu bijvoorbeeld.
 
Waar je wel mee moet uitkijken zijn de slangen. Als die warm worden, worden ze te zacht, waardoor ze in elkaar klappen. Dan krijg je opeens hele vreemde waardes.....

Motor even warm draaien, uitzetten, dan de slangen aansluiten en het spulletje zo snel mogelijk afstellen.
 
Waar je wel mee moet uitkijken zijn de slangen. Als die warm worden, worden ze te zacht, waardoor ze in elkaar klappen. Dan krijg je opeens hele vreemde waardes.....

Motor even warm draaien, uitzetten, dan de slangen aansluiten en het spulletje zo snel mogelijk afstellen.
inderdaad enige minpunt
je kan natuurlijk andere slangen gebruiken *O*
 
In eerste instantie is hij voor eigen gebruik > 2 motoren. Ik denk dat hij op jaarbasis voor een 5 tot 10 motoren gebruikt zal worden..... :)

Ben nu bezig met bestellen vanuit Engeland, gewoon de standaard versie + opbergzak voor 65 pond (incl verzending). Maar eens kijken hoe het bevalt, die adapters zijn altijd later nog te bestellen! :)
 
In eerste instantie is hij voor eigen gebruik > 2 motoren. Ik denk dat hij op jaarbasis voor een 5 tot 10 motoren gebruikt zal worden..... :)

Ben nu bezig met bestellen vanuit Engeland, gewoon de standaard versie + opbergzak voor 65 pond (incl verzending). Maar eens kijken hoe het bevalt, die adapters zijn altijd later nog te bestellen! :)
let wel op dat er een 2cil en een 4cil versie bestaat
 
Ik zweer bij EFKA, zit ook geen kwik in.

Bovendien is de demping gewoon ter plekke verstelbaar waardoor je (als je wet hoe je met EFKA's moet werken) een über nauwkeurig resultaat krijgt. De EFKA slangen storten niet in bij een hoog vacuüm en er zit geen enkel plastic onderdeel aan.
 
Laatst bewerkt:
Waar je wel mee moet uitkijken zijn de slangen. Als die warm worden, worden ze te zacht, waardoor ze in elkaar klappen. Dan krijg je opeens hele vreemde waardes.....
Of smelten gewoon weg, dus lek O-)
Motor even warm draaien, uitzetten, dan de slangen aansluiten en het spulletje zo snel mogelijk afstellen.

Gelukkig is slang ook weer los te koop :Y

En pielen aan een motorblok dat heet is, is altijd opletten :X
 
Meen je niet?
:Y

Lagen tegen het blok aan, en ik lette niet op: door.
Ummja. Met een schroevendraaier die nét lang genoeg was pielen aan het hete blok van m'n Fazertje was soms....spannend.
Is er geen passende slang te koop waar je dit soort problemen niet mee hebt?

Goede slang scoren, wel flexibel genoeg is, en met dezelfde binnendiameter. Er is best wat keuze.

Gewoon een meter of wat, heb je meteen reserve.
 
Terug
Bovenaan Onderaan