Ervaringen gezocht vx800(volgens de foto's)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rubbere Ronnie

MF veteraan
28 jan 2004
4.754
35
in de buurt van Enschede
Vind het een beetje een lastige, vooral omdat er verder niks van te vinden is.
Wat vinden jullie van de volgende motor?
http://link.marktplaats.nl/654487372
Als ik me niet vergis is het een omgebouwde naked nu met volle kuip en groot windscherm.
Ik ben zoekende naar een fiets waar ik heerlijk mee kan toeren.
Ivm lichamelijke problemen zoek ik iets waar ik overdreven comfortabel op zit voor niet al te veel geld. Deze past redelijk in het plaatje zo op het eerste gezicht.
 
Ik heb een paar jaar geleden ook een vx800 gehad en die is me best bevallen. Motorisch redelijk bulletproof en lekker wat koppel om schakellui te rijden.

Voorvering is nogal slapjes, dus een ander setje veren of dikkere olie is aan te raden. Zeker met een kuip zal je daar iets aan moeten doen, maar misschien is dat al gedaan (kon ik niet uit de advertentie opmaken)

Leuke motor voor relaxed touren, ik vond hem (als naked bike) wat minder geschikt voor grote afstanden op de snelweg.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een paar jaar geleden ook een vx800 gehad en die is me best bevallen. Motorisch redelijk bulletproof en lekker wat koppel om schakellui te rijden.

Voorvering is nogal slapjes, dus een ander setje veren of dikkere olie is aan te raden. Zeker met een kuip zal je daar iets aan moeten doen, maar misschien is dat al gedaan (kon ik niet uit de advertentie opmaken)

Leuke motor voor relaxed touren, ik vond hem (als naked bike) wat minder geschikt voor grote afstanden op de snelweg.
:^

Met die kuip zal je iig minder last hebben van de rijwind. Ik heb 'm ook als naked gehad, vond het ook wel een lekkere bike. Trok in tegenstelling tot de verwachting goed door, alleen miste ik wat vermogen. Verder heb ik geen negatieve ervaringen.
 
Hoe is 't met de KTM 300?

Vind het een beetje een lastige, vooral omdat er verder niks van te vinden is.
Wat vinden jullie van de volgende motor?
http://link.marktplaats.nl/654487372
Als ik me niet vergis is het een omgebouwde naked nu met volle kuip en groot windscherm.
Ik ben zoekende naar een fiets waar ik heerlijk mee kan toeren.
Ivm lichamelijke problemen zoek ik iets waar ik overdreven comfortabel op zit voor niet al te veel geld. Deze past redelijk in het plaatje zo op het eerste gezicht.
 
Hoe is 't met de KTM 300?
Met de ktm een ongeluk gehad.
Gas bleef hangen vlak voor een springbult.
Dus werd er af geslingerd op het hoogste punt en daarbij een instabiele complexe rugfractuur opgelopen door het vallen op mijn stuitje.
Dit is 9 maanden geleden gebeurd en er zit een revalidatie tijd aan van 2 jaar.
Dus offroad rijden zit er voorlopig niet in.
Vandaar dat ik nu aan het kijken ben voor een overdreven comfortabele motorfiets. ;)
 
Zo, dat is minder :/

Er is trouwens ook een VX topic in het naked gedeelte geloof ik, wellicht kunnen zij je van meer info voorzien.
 
De VX800 staat bekend als bullet proof, maar ze beginnen onderhand wel behoorlijk oud te worden.

In ongeveer dezelfde prijsklasse, en ook bullet proof, de GTR1000 en XJ900F (wat sportievere zit, en kleiner kuipje).

De gewone VX heeft natuurlijk helemaal geen kuip.
 
Laatst bewerkt:
Zo, dat is minder :/

Er is trouwens ook een VX topic in het naked gedeelte geloof ik, wellicht kunnen zij je van meer info voorzien.
Heb nog geluk gehad, na het ongeluk gelijk opgesprongen en weer neer gevallen(lekkerhandig)
Maar tijdens het ongeluk en daarna geen zenuwen geraakt, maar was op randje om een dwarslaesie op te lopen.
Is gelukkig niet gebeurd vandaar geluk gehad.
Ik zal ook eens in het naked gedeelte kijken, al moet ik zeggen dat in ook erg gecharmeerd ben geraakt van de pc800 pacific coast.
Behoorlijk comfortabel voor weinig geld.
 
Is een Yamaha Diversion XJ900 Diversion niet iets voor je, perfecte motor.
En zeker geschikt voor je i.v.m. je rugklachten.
 
De VX800 staat bekend als bullet proof, maar ze beginnen onderhand wel behoorlijk oud te worden.

In ongeveer dezelfde prijsklasse, en ook bullet proof, de GTR1000 en XJ900F (wat sportievere zit, en kleiner kuipje).

De gewone VX heeft natuurlijk helemaal geen kuip.
Die sportievere zit is nu juist wat ik niet zoek ;)
 
Mijn broer heeft een pc800 gehad, heb ik ook een paar keer wat langere ritten op gereden, maar ik kreeg na verloop van tijd last van mijn onderrug.
Daarbij is het onderhoudstechnisch niet echt een lekkere bike om te hebben (als ik naar dat ding van mijn broer keek tenminste). Mijn lokale motorboer was er ook niet echt positief over...
 
Mijn broer heeft een pc800 gehad, heb ik ook een paar keer wat langere ritten op gereden, maar ik kreeg na verloop van tijd last van mijn onderrug.
Daarbij is het onderhoudstechnisch niet echt een lekkere bike om te hebben (als ik naar dat ding van mijn broer keek tenminste). Mijn lokale motorboer was er ook niet echt positief over...
Dit is wel interessant om te lezen.
Weet je ook waarom je last van je onderrug kreeg?
Ik weet dat er een ruggesteun te krijgen is voor deze motor, misschien wel fijn om dit tegen te gaan hiermee.
 
Volgens mij ging ik na verloop van tijd steeds verder onderuit gezakt zitten ivm de "relaxte" zithouding, had ik op de chopper van mijn ouweheer ook. Wellicht is dat met zo'n ruggesteuntje te voorkomen, die zat er bij hem niet op. Anders ff een goed lange proefrit maken om te kijken of je daar ook last van ga krijgen. De zithouding en motorisch (optrekken/remmen e.d.) vond ik de VX wel fijner dan de PC.
 
Laatst bewerkt:
Maar weeg zelf ook 100 kilo lol.
Het gewicht is niet het probleem, de houding is het probleem.
Zelf vind ik een zithouding waarbij ik heel ietsje voorover leun het beste zitten. Bij een helemaal neutrale houding, of erger nog, iets naar achter leunen, krijg ik na verloop van tijd ook last van mijn onderrug. Door ietsje voorover te leunen is die druk op de onderrug weg.

Maar dat is natuurlijk allemaal persoonlijk, dus je moet het toch gewoon zelf uitproberen.
 
Deze kwam in een ander topic ook voorbij, kan je zien hoe de zithouding is op een bepaalde fiets

Motorcycle Ergonomics
Die site kon ik al ja.
Heb het eens geprobeerd met 2 motoren
ae5932c168efc459e55dd16fcd12cbdc_zpsde1e8aac.jpg

c3b4de1ce9cf5f03f8130733b222d2dd_zpsf2a18cd9.jpg


Waarom 2 motoren:
Mijn schoonvader heeft een BMW k1100rs.
Deze heeft hij nieuw gekocht in 1995, kort daarna heeft hij lichamelijk iets opgelopen waardoor hij niet meer kon rijden.
In totaal zijn er in 18 jaar ongeveer 8500km op gezet.
Dus eigenlijk nieuw maar heeft natuurlijk ook wel weer zijn nadelen.
Deze motor kan ik waarschijnlijk zo goed als zeker ook kopen.
Zowel de honda als de BMW zijn ongeveer hetzelfde geprijsd.
Verschil is dus wel dat de honda gauw een 80.000 km heeft gelopen.
Nu zie ik op die site hierboven dat ik op de BMW iets meer voorover zit, maar ik kan er een k75 stuur op zetten waardoor ik toch iets meer rechtop zit.
Is voor weinig geld een positie die ik kan uitproberen.
Bevalt het niet, oude stuur erop.
Aan de andere kant lijkt de honda me vele malen comfortabeler, ook door de meer windbescherming.
 
Over die 80.000km zou ik me op zich weinig zorgen maken. Vrijwel continu stilstaan is ook niet goed voor een motor.

Ik vind die RS wel veel mooier dan die PC :Y

Heb je al proefgereden op die RS, om te voelen of de huidige zithouding je past?
 
Over die 80.000km zou ik me op zich weinig zorgen maken. Vrijwel continu stilstaan is ook niet goed voor een motor.

Ik vind die RS wel veel mooier dan die PC :Y

Heb je al proefgereden op die RS, om te voelen of de huidige zithouding je past?
Dat is het ironische, ik heb er nooit op mogen rijden omdat hij er te zuinig op is.
Maar als ik hem wil kopen zal ik dat uiteraard wel eerst doen.
 
Da's minder..


Heb nog geluk gehad, na het ongeluk gelijk opgesprongen en weer neer gevallen(lekkerhandig)
Maar tijdens het ongeluk en daarna geen zenuwen geraakt, maar was op randje om een dwarslaesie op te lopen.
Is gelukkig niet gebeurd vandaar geluk gehad.
Ik zal ook eens in het naked gedeelte kijken, al moet ik zeggen dat in ook erg gecharmeerd ben geraakt van de pc800 pacific coast.
Behoorlijk comfortabel voor weinig geld.
 
Nou de keuze is voor mij gemaakt.
Ik heb de BMW in bruikleen gekregen.
Motor blijft van mijn schoonvader, maar hij komt bij mij te staan en ik mag hem aanpassen naar mijn eigen wensen(moet er natuurlijk geen streetfighter of ratbike van maken).
Maar een ander ruitje, stuurverhogers en/of ander hoger stuur en een topkoffer is geen probleem.
Dus deze kan op slot en ik ga op een BMW rijden(ouw lul whahahaha)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan