ervaringen met een Aprilia caponord 2003

Retr0

Die hard MF'er
9 dec 2011
304
0
'k ben men sv'tje een beetje beu....

gezien 't feit dat ik men rijbewijs meer nodig heb voor 't werk, men leven hoe langer hoe minder beu ben (lees minde de hoonigan wil uithangen), en ik toch ook eens wat verder wil rijden ben ik op zoek naar iets anders...

Nu ben ik al even de markt van varadero's en v-stroms in de gaten aan't houden, en plots komt er iets nieuws... de aprilia caponord EVT 1000.

de vereisten die ik aan de moto stel:
betrouwbaar
fun
vlot te sturen
en aangenaam te rijden met/zonder duo (vermogen / koppel)

Buiten het feit dat de brandstofconnector onder de tank, en de spanningsregelaar moeten vervangen worden door beter, hoor je hier weinig klachten van (rijden er natuurlijk ook nie zoveel)

Wat zou ik doen, voor hetzelfde budget een capo van 203, of een v-strom of varadero van 01-02 met vergelijkbare km's?

qua design spreekt de capo me zowiezo meer aan...


maar voor de rest weet ik 't nie echt
 
Merk is al goed:D Apriliaaaaa!

Zonder grappen: hele fijne motoren, blok is onverwoestbaar en je kunt er bulten bagage op kwijt.

Heb zelf met een 2003 model (die ik toen had gehuurd) 1500km gereden in een lang weekend, geen centje pijn:) De spanningsregelaar is idd een aandachtspuntje. Maar makkelijk en ook vaak goedkoop te vervangen.

Waar je wel op moet letten is de koppeling. Aprilia's sinds het jaar 0 hebben al last van 'lekkende' koppelings pompen. ::houd in dat je om je 3-4000 km ff het nippeltje los moet hebben:: Veel mensen merken dit niet/willen het niet merken en slijten dan de platen weg.

Dat allemaal terzijde: Doen.
 
Je hebt de grootste problemen zelf al aangegeven.
Voor de rest zijn ze erg betrouwbaar en super fijn om te rijden. Bij ons is in 65000km nooit iets echt verkeerd gegaan (alleen de kmteller sensor).

Kijk ook eens hier: Aprilia ETV Caponord
Kan je meteen kennis maken met stanleybobly die voor een appel en een ei de brandstofconector en spanningsregelaar update.
 
Zo'n Rally Raid uitvoering is erg mooi. Als je die kan vinden dan zeker doen.

03+Caponord+RR+e+i+colori+del+deserto-edit.JPG
 
Laatst bewerkt:
Er is op MF ook een specifiek Capo Nord forum. kijk daar dus ook gerust rond. Ikzelf rij al jaren met volle tevredenheid met een Capo Nord van 2003. Mijn enige problemen to nu toe (75.000 kms) waren 1 maal v.wiel lager, startrelais, en spanningsregelaar. Mijn koppelingspomp gaf tot nu toe geen krimp en heb hem nog nooit hoeven te ontluchten. Naast de Cap had ik ook een RSV Mille, die heb ik inmiddels verkocht, want ondanks het feit dat zo'n RSV meer power heeft, vooral betere remmen en rondom volledig afstelbaar is, reed ik meestal op de Capo. Een Capo is niet de mooiste, niet de snelste en ook niet de best sturende fiets, hij is nergens perfect maar je kunt er wel alles mee.
Als je maar 1 motor wil rijden is ie bijna ideaal. Stuurt goed, betrouwbaar, zit goed, ook met duo, je kunt er mee gaan sturen op bochtige bergwegen en menig SS rijder het leven zuur maken, je kunt er mee op vakantie en ook dagelijks mee naar je werk.
Wat kan ik je nog meer vertellen?
 
'k ben men sv'tje een beetje beu....

gezien 't feit dat ik men rijbewijs meer nodig heb voor 't werk, men leven hoe langer hoe minder beu ben (lees minde de hoonigan wil uithangen), en ik toch ook eens wat verder wil rijden ben ik op zoek naar iets anders...

Nu ben ik al even de markt van varadero's en v-stroms in de gaten aan't houden, en plots komt er iets nieuws... de aprilia caponord EVT 1000.

de vereisten die ik aan de moto stel:
betrouwbaar
fun
vlot te sturen
en aangenaam te rijden met/zonder duo (vermogen / koppel)


Buiten het feit dat de brandstofconnector onder de tank, en de spanningsregelaar moeten vervangen worden door beter, hoor je hier weinig klachten van (rijden er natuurlijk ook nie zoveel)

Wat zou ik doen, voor hetzelfde budget een capo van 203, of een v-strom of varadero van 01-02 met vergelijkbare km's?

qua design spreekt de capo me zowiezo meer aan...


maar voor de rest weet ik 't nie echt

Heb je ook de Cagiva Navigator 1000 eens overwogen? Is van dezelfde orde als de door jouw genoemde motoren, en voldoet precies aan jouw eisen.
De Navigator is veel steviger geveerd en heeft daardoor ook een vlotter stuurgedrag dan de Varadero, V Strom en de Caponord. Ziet er uit als een allroad, maar stuurt als een SM. (is echt niet overdreven)
Het blok van de Navigator is van de Suzuki TL1000, maar met een lager topvermogen en meer koppel bij lagere toeren als de TL. Superbetrouwbaar en oersterk.

full
 
Laatst bewerkt:
net even gekeken... is een pak duurder als de caponord die mijn interesse heeft...
 
ik kan voor 2800 een caponord kopen van 2003
<40.000 km
topkoffer
volledig ingevuld onderhoudsboekje
nieuwe banden / ketting
en incl zumo
 
Indien motor in goede staat e.d. een mooie prijs lijjkt me.
Kijk ff op div. Caponord forums vindt je veel info en behulpzame collegarijders indien je vragen hebt is er bijna altijd wel iemand je verder zal willen helpen.
 
goede prijs hoor. Ik denk niet dat je snel een tweede eigenaar vindt die zo'n prijs verlangt. Jammer dat er geen zijkoffers bijzitten, die maken de motor echt af.
 
Zeker een mooie fiets, en waar ik altijd van kwijl en wat mijn strom niet heeft zijn de spaakwielen.
Veel mooie km,s toegewenst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan