Ervaringen met Hilltech of Fredriks!!

kwik R6

MF'er
30 apr 2003
46
0
Brabant
Wie heeft er ervaringen met Hilltech of Fredriks??
Een paar vrienden en ik willen onze motoren af laten stellen maar we weten niet bij wie.Hilltech is wel dichtbij aangezien we uit de omgeving komen,Fredriks is wel een lekker stukje rijden.Dus wie heeft er ervaringen of advies voor ons??

Enne hornikx jij mag ook wel mee!! *D
 
Het gaat niet om welke bank, het gaat om de man die de theorie moet uitlezen en kan omzetten naar praktijk.

Je kunt ook es langs gaan bij paul van hier het forum (www.ritzenmotors.nl)

anders zeg ik frederiks..
 
Goede ervaringen met Hilltech (Dolf). Tevens is Misano in Schagen een goed adres.

Dolfs is een oude rot in het vak en gelukkig niet zo'n commecieele boer als Ruud F. en de onbetaalbare Jantje Roelofs. Alhoewle de laatste wel heel erg goed is, mits je bereid bent om 3 ruggen (euris) neer te leggen voor een geblueprint blokkie met dan ook max pk's.... :P

Tot die tijd zeg ik Hilltech. Dolf is een vent met verstand van zaken. Geen bull. Objectief, niet overdreven duur en dichtbij ook nog. Je zou ook nog Adrie Spierings in Heesch (bij Oss) kunnen proberen. Die heeft een bijzondere testbank. Wel wat duurder uiteraard. Maar ik weet niet in hoeverre Adrie verstand heeft van goede tuning. Dat mag je hem zelf vragen.
 
Ik ben naar fredriks geweest, ook voor mij was dat niet echt in de buurt.
Maar wel een lekker stukje rijden :)

Het is mij daar goed bevallen en het resultaat mag er zijn, geen dip meer in mijn curve. Het belangrijkste is dat er goed( en voorzichtig) met de motor is omgegaan. Geen haast werk in ieder geval.

Ik kan hem echter niet vergelijken met hilltech, daar ben ik nog nooit geweest of heb er "slechte" verhalen over gehoord.

cu.
 
Ut leeft!

Maar goed: ik hoor ook mindere verhalen va Hilltech. Let wel: ik heb er geen ervaringen mee. In het geval wat KwikR6 en zijn vrienden wil (enkel afstellen) denk ik dat hij bij Freriks het beste uit is. Goed adres voor afstellen en dyno-kitje. Paul Ritzen vertrouw ik ook blindelings.

PS: wie zijn jouw vrienden?
 
Ik ben ook heel tevreden met wat Rinus (RF - Goes) voor m'n CBR heeft gedaan. Zodra ik een nieuw setje bochten en een nieuwe demper heb gaat m'n ZX er ook weer heen...
 
Laatst bewerkt:
Fredriks Roels, en wie zegt dattie een commerciele boer is.. :Z :Z (Mark: :P ). Prima vakkennis en service. Hilltech zelf geen ervaringen mee, maar hoor ook daar wisselende verhalen over..
 
Euh Hornikx jij ontzettende zeldzame Mille ... hoezo ut leeft jij hebt toch ook een telefoon duss.... ;) ! Enne mijn vrienden zijn dezelfde als die van jouw alleen jij woont er zo goed als naast (tenminste 2 dan).Maare deze vraag komt eigenlijk van soeske750 je weet wel wie ik bedoel Hornikx.

Verders voor degene die gereageerd hebben alvast bedankt :} :} :}
 
Net voor de winter ( welke? :+ ) heb ik mijn bandit 600 laten dynojetten bij Hilltech enne super niks dan lof vandaag weer wezen brommeren enne echt een groot verschil. Hij heeft de aanzienlike dip die mijn motor had er helemaal uit gekregen. Hulde Hulde zie ook piccie

 
kwik R6, bedankt voor je vraag. Misschien moeten we dan
toch maar naar Goes afzakken. Kunnen we die Mille rijder
ook eens in onze spiegel zien. (Als hij tenminste mee durft!)
(geintje) :+
 
kwik R6, bedankt voor je vraag. Misschien moeten we dan
toch maar naar Goes afzakken. Kunnen we die Mille rijder
ook eens in onze spiegel zien. (Als hij tenminste mee durft!)
(geintje) :+

En dat zeggen mensen met Macadams onder een SS.... :X
 
Heee haga-san gij loat toch zo maar niet unne suzuki vallen O-) ??
toch zonde van de bike........
Enne rijd hornikx ook nog rond op dat brikkie van hem of komt de Mille
binnenkort weer buiten? *D *D
 
Meerdere malem bij Ruud (Rinus) geweest voor verschillende motoren. Goed en serieus werk en aandacht voor je fiets. Ik ben alleen benieuwd hoe de nieuwe (eigen) Tovami en Rapid Bike producten zijn. Iemand ervaring?
 
Wie heeft er ervaringen met Hilltech of Fredriks??
Een paar vrienden en ik willen onze motoren af laten stellen maar we weten niet bij wie.Hilltech is wel dichtbij aangezien we uit de omgeving komen,Fredriks is wel een lekker stukje rijden.Dus wie heeft er ervaringen of advies voor ons??

Enne hornikx jij mag ook wel mee!! *D


Ik ben tot twee keer toe geweest bij Hilltech met dezelfde klacht. Inhouden en stotteren van m'n vorige motor (RF900) bij 4000 rpm. Op de testbank, gasnaalden vervangen ...paar dagen later weer hetzelfde probleem. Weer terug .... zou er een rubbertje niet goed zijn in de carbs. Gefixed en de volgende dag hetzelfde verhaal.

Toen maar besloten de motor weg te doen .... (heb er door anderen nog na laten kijken maar dat leverde niets op.)
Exit Suzuki ...
 
Ik heb in het begin een probleem met mijn FZR600. Met name onderin een aardige dip, wat nogal irritant was bij het optrekken of met een lage snelheid de bocht door. Motordealers in omg. Utrecht konden/wilden het niet verhelpen en gaven aan naar een specialist te moeten gaan: in Goes zat een hele goeie!
Fredriks gebeld, probleem voorgelegd en afspaak gemaakt. Zaterdagochtend motor op de bank en vervolgens dynojet erin (naalden en sproeiers). Uitdraaien leverde vermogenswinst op maar een nog groter dip onderin. Vreemd...
De boor erbij en het filterhuis extra ventileren (met toestemming). 6 gaten later: even grote dip ,maar wel 6 gaten. Damn, uitdraaien erbij van soortgelijke FZR (men heeft genoeg in hun eigen database). Inderdaad over de hele linie mis ik zo'n 10 pk. Dus motorisch is de analyse. Vergelijkbaar met een case van een spiksplinternieuwe ZX6R die ook maar niet goed wilde lopen. Daar lag de nokkenas er niet goed in. Bij mij ook? Het hele blok moet dus open (en da's niet zo fijn bij een FZR). Inmiddels besluit ik de motor achter te laten (16.00 uur)en met de trein naar huis: tot volgende week.

Gedurende de week hebben ze mijn motor onder handen genomen, ook direct de kleppen gesteld (beetje vroeg voor een FZR bij 32000 km)maar blok lag toch al open...
Een week later kreeg ik de FZR terug: een compleet andere fiets (qua gedrag dan) nog 2 jaar mee gereden en genoten.
Prijskaartje: 280 voor de dynojet (2002) en de operatie (nokkenas en kleppen) was 260,- PK winst: van 76 naar 93 pk

Niets dan hulden voor de professionaliteit van Fredriks. Ik ben benieuwd of een andere dealer erachter was gekomen (maar dat is koffiedik kijken).
Ik was i.i.g. super tevreden!
:}
 
Heb hele goede ervaringen met Fredriks in Goes met verschillende fietsen: een BMW, 2 Honda's en een Triumph. Ouderwets (in de goeie zin van het woord) vakmanschap!! :} :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan