Ervaringen met HP motoren Eemnes

Maar goed, niet iedere motorrijder zit op het MF en zal er ontwetend zaken doen..Sommigen zal het wellicht- zeker gezien de gemiddelde motorrijder erg weinig km's maakt, goed bevallen..
 
Ik mag toch hopen dat iedereen die in de markt is voor een dealermotor in ieder geval de dealer in kwestie wel even door de mangel trekt via Google en dergelijke. Dit topic is bij mij de 4e hit, en de reviews zijn ook niet om over naar huis te schrijven. Als je je dan alsnog laat beetnemen verdien je niet beter. :+
 
Maar goed, niet iedere motorrijder zit op het MF en zal er ontwetend zaken doen..Sommigen zal het wellicht- zeker gezien de gemiddelde motorrijder erg weinig km's maakt, goed bevallen..

De gemiddelde motorrijder maakt niet meer dan 3000 km per jaar, die kunnen met een teruggedraaide motor nog jaren plezier hebben....
 
Ja of wat dacht je van mensen die hun motor na aankoop bij HP na een tijdje op marktplaats zetten en hun motor "ter goede trouw" verkopen. Weet die koper erna dan nog dat de motor bij HP vandaan komt? Wie weet heeft die van mij daar ooit ook wel gestaan...

Dus ik zou zeggen, gewoot het kenteken delen voor de zekerheid.
 
Ja of wat dacht je van mensen die hun motor na aankoop bij HP na een tijdje op marktplaats zetten en hun motor "ter goede trouw" verkopen. Weet die koper erna dan nog dat de motor bij HP vandaan komt? Wie weet heeft die van mij daar ooit ook wel gestaan...

Dus ik zou zeggen, gewoot het kenteken delen voor de zekerheid.
De mensen die deze motor in kwestie kopen, met de vorige eigenaar slechts heel kort in bezit, zijn net zo goed niet slim bezig.
Als er een motor te koop staat na heel kort in bezit, dan weet je dat je deze motor beter kan laten voorbij gaan.
DEZE MOTOR MOET JE NIET WILLEN!!

(voor info zie rdw ovi)
 
  • Leuk
Waarderingen: NR34
De mensen die deze motor in kwestie kopen, met de vorige eigenaar slechts heel kort in bezit, zijn net zo goed niet slim bezig.
Als er een motor te koop staat na heel kort in bezit, dan weet je dat je deze motor beter kan laten voorbij gaan.
DEZE MOTOR MOET JE NIET WILLEN!!

(voor info zie rdw ovi)
Dat kort bezit zegt niks,daar kunnen diverse redenen voor zijn,ik heb motoren al na een dag terug gebracht omdat
hij toch niet beviel,niet omdat er technisch iets mis mee was,en zo zijn er nog veel meer te bedenken,
gewoon een motor kopen waarvan de geschiedenis gedocumenteerd is,of laten keuren door bv van Lent.
 
Een motor heel kort op naam is voor mij al NO-GO.
Er zijn nog genoeg andere motoren te koop met WEL een gewone gebruikers-geschiedenis.
Op een kort-bezit motor zit voor mij een smet. Daar wil ik op voorhand niet eens mee verder.
Genoeg andere motoren op internet ZONDER een (veel te-) kort eigendom.

Zelfde geldt voor motoren die ooit zijn geïmporteerd.
Mss nix mis mee, maar die hoef ik niet.
Denk aan Mijlen-tellers en mogelijk beperkt vermogen. Of een koplamp-glas die uiteindelijk Engels blijkt te zijn.
Ook al te vaak blijkt er toch iets mis met een (ex-) import-motor. Lekker vanaf blijven dus!! Wat heb je aan al deze onzin.
Ook een kenteken met een 1-tje of 2-tje of 3-tje. Dit geeft vaak al aan, hoe accuraat de vorige eigenaar is/ was..

Mss vaak helemaal nix mis mee, maar waarom zal ik diegene moeten zijn die een risico moet gaan lopen?
Geen enkele motor is uniek. Altijd weer is er een nog mooiere te koop!
JIJ bent de koper, dus JIJ hebt alle touwtjes in handen. Grootste fout is om bij een mogelijke aankoop 'OP HOL te RAKEN ! (*)

(*) Bij een mogelijke aankoop neem ik een kennis mee om emo uit te sluiten.
Vraag hem om objectief te oordelen. Bij ZIJN negatief oordeel is verkoop van de baan.
 
Laatst bewerkt:
De mensen die deze motor in kwestie kopen, met de vorige eigenaar slechts heel kort in bezit, zijn net zo goed niet slim bezig.
Als er een motor te koop staat na heel kort in bezit, dan weet je dat je deze motor beter kan laten voorbij gaan.
DEZE MOTOR MOET JE NIET WILLEN!!

(voor info zie rdw ovi)
Ik heb mijn motor nu 8 jaar en gekocht in Nijkerk, daarvoor is hij van een MF-er geweest die hem had ingeruild. Maar wellicht heeft hij hem bij HP gekocht? Dat is lastig te controleren. Dat is het punt wat ik wil maken, ik koop zelf ook niet zo snel iets dat heel vaak of recent van eigenaar is gewisseld.
 
Vaak is het zo dat als mensen voor aankoop gaan kijken bij de wens-motor, dat ze helemaal verblind raken.
Geen enkele te koop staande motor is heilig, de mooiste, de beste, meest unieke ect. Daarom zet die roze zonnebril af!
Er is altijd volgende week een nog betere/ nog mooiere te koop!
 
Een motor heel kort op naam is voor mij al NO-GO.
Er zijn nog genoeg andere motoren te koop met WEL een gewone gebruikers-geschiedenis.
Op een kort-bezit motor zit voor mij een smet. Daar wil ik op voorhand niet eens mee verder.
Genoeg andere motoren op internet ZONDER een (veel te-) kort eigendom.

Zelfde geldt voor motoren die ooit zijn geïmporteerd.
Mss nix mis mee, maar die hoef ik niet.
Denk aan Mijlen-tellers en mogelijk beperkt vermogen. Of een koplamp-glas die uiteindelijk Engels blijkt te zijn.
Ook al te vaak blijkt er toch iets mis met een (ex-) import-motor. Lekker vanaf blijven dus!! Wat heb je aan al deze onzin.
Ook een kenteken met een 1-tje of 2-tje of 3-tje. Dit geeft vaak al aan, hoe accuraat de vorige eigenaar is/ was..

Mss vaak helemaal nix mis mee, maar waarom zal ik diegene moeten zijn die een risico moet gaan lopen?
Geen enkele motor is uniek. Altijd weer is er een nog mooiere te koop!
JIJ bent de koper, dus JIJ hebt alle touwtjes in handen. Grootste fout is om bij een mogelijke aankoop 'OP HOL te RAKEN ! (*)

(*) Bij een mogelijke aankoop neem ik een kennis mee om emo uit te sluiten.
Vraag hem om objectief te oordelen. Bij ZIJN negatief oordeel is verkoop van de baan.
Tja,mijn vader kocht alleen maar nieuw,zijn slogan was ,koop je 2ehands dan koop je de ellende van anderen,prima
als je dat kan betalen,verder heb ik er al meer dan 100 gehad en daar zaten ook nieuwe,2e hands,2e hands die kort in bezit geweest zijn,import
en zowel met lage als zeer hoge km standen bij,het gekke is dat ik de meeste ellende met nieuwe fietsen gehad heb,al
was dat dan wel door garantie gedekt,maar ook eens 3 maanden moeten wachten op een onderdeel voor een nieuwe CB750KZ
waarvan de nokkenasketting spanner kapot was gegaan binnen 800km vanaf 0.Kortom je kan van tevoren nooit weten wat er met een motor gebeurd
nadat je hem gekocht heb,maar iedereen is vrij in zijn keuze,als je die gevoelens heb prima toch,ik zie dat anders ;)
 
Ik heb aangegeven dat een import-fiets niet per definitie verkeerd hoeft te zijn.
Maar voor mij zijn er te veel vraagtekens. En DAAR heb ik geen zin in!
Sterker nog ,alle motoren zijn import motoren,geloof dat we in NL nog nooit een echte 100% NL motor gemaakt hebben. ;)
Brommer wel,de Berini bv.
 
Ik zou het nog sterker vertellen ik denk dat je met een duitse import motor beter af bent
Duitsland heeft een tuv keuring en dan is alles bekent
 
Of ze in Duitsland fraude bekennen weet ik zo net nog niet. Maar volgens mij kun je prima een Duitse schademotor importeren en deze opknappen en als bijna nieuw verkopen. Zelf importeren is natuurlijk een ander verhaal.
 
Ik zou het nog sterker vertellen ik denk dat je met een duitse import motor beter af bent
Duitsland heeft een tuv keuring en dan is alles bekent

Een tijdje terug juist gelezen dat Duitsers gek zijn op import motoren uit Nederland omdat op de Nederlandse wegen rustiger wordt gereden en er geen klimwerk is (of hij moet uit de buurt komen van de Vaalserberg) :)
 
Sterker nog ,alle motoren zijn import motoren,geloof dat we in NL nog nooit een echte 100% NL motor gemaakt hebben. ;)
Brommer wel,de Berini bv.
Weet het,heb er zelf 2 gehad,een M21 en een Jeunesse,vooral de laatste had ik altijd veel bekijks mee ,ook van de politie,
die had dubbele uitlaat dempers,als je er mee op het fietspad reed dachten ze dat je met een motor op het fietspad reed O-) 8-)
Ander leuk detail was de roterende inlaat.
32091-193-23.jpg
 
Laatst bewerkt:
Sterker nog ,alle motoren zijn import motoren,geloof dat we in NL nog nooit een echte 100% NL motor gemaakt hebben. ;)
Brommer wel,de Berini bv.
Nee.
Ik heb twee nl motoren.
In nl gebouwd en gekeurd, voor t eerste op naam gezet. 0 km.

;)
 
Weet het,heb er zelf 2 gehad,een M21 en een Jeunesse,vooral de laatste had ik altijd veel bekijks mee ,ook van de politie,
die had dubbele uitlaat dempers,als je er mee op het fietspad reed dachten ze dat je met een motor op het fietspad reed O-) 8-)
Ander leuk detail was de roterende inlaat.
Bekijk bijlage 1514345

Praat je nu alweer met jezelf? :)
 
Ik heb geen aandelen en werk er ook niet maar ze kunnen toch niet alleen maar slechte motoren verkopen? Er worden ook motoren in geruild van mensem
 
Terug
Bovenaan Onderaan