Ervaringen met kindermotor (Crosser/pocketbike)?

inruil Minibike ?
CIMG2629.JPG


Anders heb je weer kans op politie blabla geen rijbewijs/verzekering/te jong gedoe..
 
Crosser is best leuk!
Kun je ook mee in zand, gras etc.
De hele kleintjes zijn er (bij mijn weten) alleen in volautomaat.
De PW80 van Yamaha is er in half automaat, d.i. wel schakelen, niet koppelen.

Er zitten ook nadelen aan!
Ik weet uit ervaring dat dat spul UITERMATE DIEFSTAGEVOELLIG is.
Bij mij (in Den Haag) is tot op heden al 5x ingebroken om zo'n fietsje te stelen, waarvan 2x met "succes".
Koop er alleen een als je hem zo ongeveer in een kluis kunt stallen.

Zelfs de kleinste modellen crossers gaan best hard (op circuitis 40 a 50km/h normaal), zorg dus dat je kleine fatsoenlijke bescherming heeft, zoals goede helm, laarzen, handschoenen, broek, borst/rugpantser.
Het lijkt wellicht overdreven dat ik dat aanraad, het is echter geen overbodige luxe.....

Op circuits mogen ze vanaf 5 jaar rijden, zelfs wedstrijd!
Op straat rijden zou ik nooit aan beginnen.....
 
Hum van Kawa heb je 110 cc 4 takt 3 versnelling en een 50 cc quad 2 takt

full


Ook wat voor de oudere onder ons.
 
Ik wil volgend jaar een motortje kopen voor mijn zoontje van nu 3 jaar oud.(heb dit o.a. in het topic Pluimpje voor HJC al laten weten).

Ik zit te denken aan een crosser of een pocketbike. Mijn voorkeur gaat uit naar een crosser, omdat die wat makkelijker inzetbaar is op verschillende terreinen en misschien een wat hogere L :+ L-factor heeft. Aan wil van de aspirant-rijder ontbreekt het niet, hij is helemaal gek van motoren. (Ksnap niet hoe dat komt *D )

Wie heeft er ervaringen met jonge kinderen op motoren? Waar moet je op letten bij aankoop en met het gebruik. Elke tip of ervaring is welkom, positief of negatief.

Kun je het best met een automaatje beginnen o.i.d., maximumsnelheid, kleding en wat nog meer? Hij heeft overigens al een HJC motor integraalhelm.

En natuurlijk zijn ook foto's van motorrijdende kinderen en/of hun motoren welkom of suggesties voor leuke kindermotoren. (Rijdt de kleine van Sigma al? Ik las dat je een tijdje geleden plannen had een kindercrosser te kopen.)

Mijn voorkeur gaat nu uit naar een KTM crosser:
(Afbeelding)

Maar ook een pocketbike is interessant:
(Afbeelding)

Nu moet hij het nog met een 6V electrische motor doen, wel met MF-sticker uiteraard:
(Afbeelding)


als je dat elecktrische motoretje verkoopt meld het me dan effe ..................................ben vaak bij topic achterhoek united (2)
 
ga jij ff achter in de lijn ik was eerst

Zat je toch niet op de ideale lijn! })

Ik dacht eerst, ik reageer maar niet op die post, het leek me inmiddels toch wel duidelijk dat ik dat ding niet verkoop. Dat kan sowieso pas als de coureur er zelf niet meer op wil rijden.
 
Tjsah crosser is wel leuk maar direct ook moeilijker. ieder heuveltje wordt je gelanceerd als je er niet op voorbereid bent. Of jemoet gewoon op de weg blijven rijden. wij hebben vanaf onze 5 een crossmotor gehad en dat is niet altijd even goed gegaan
- vol in een hekewrk van prikkeldraad gereden. ( broertje)
- Door een berg stront gereden terwijl er geen achterspatbord gemonteerd is. (S'pap)
- Onderuit gegaan op heel los zand (S'pap)
- gelanceerd worden op een springbultje niet loslaten gas blijven geven meehollen en weer erop springen ( s'pap had zoiets nog nooit meegemaakt. Heb het dit jaar nog eens dunnetjes overgedaan op de pocketbike tijden het proberen wheelie's te maken :P )

Mijn neefje heeft nu gewoon een streetfighter pocketbikeje en krijgt binnenkort nog een racemodel omdat ie daar iets beter opzit. Nadeel is dat je niet op iedere ondergrond er goed mee kunt rijden een beetje goed wegdek is vereist. Voordeel is wel dat je ze ook minder snel verrast.

Goede kleding is zowiezo een aanrader en een helm een vereiste !
 
Als reactie op deze post:

In dit topic staan meerdere foto's van mijn dochter op haar minibike...

Deze is 1,5 keer zo groot als een normale pocketbike, 49cc blokje, automaat...
Nu, na een paar maanden, vindt ze niks mooiers meer als rondgassen achter in de tuin. Ze durft ook steeds harder (het ding zou als topsnelheid de 50 p/u moeten kunnen halen, maar dat heeft ze nog niet uitgeprobeerd) We proberen haar ook vast wat bochtentechniek aan te leren, en dat ziet er ook al heel leuk uit :}
 
Zat je toch niet op de ideale lijn! })

Ik dacht eerst, ik reageer maar niet op die post, het leek me inmiddels toch wel duidelijk dat ik dat ding niet verkoop. Dat kan sowieso pas als de coureur er zelf niet meer op wil rijden.

Goedzo, niet verkopen :)

als je hem weggeeft, denk dan ff aan me
 
Bedankt Oude Brikker, dat is zeer nuttige info voor me.
Misschien heb je hier nog wat aan.
Omdat de hele zwik die ik eerder opsomde nogal in de papieren loopt als je dat nieuw in de motorzaak aanschaft is 2nd hand ook een mogelijkheid.
Bij Motorcross Aad in Bleiswijk, Meurs Motors in Bergschenhoek (beide gespecialiseerd in alles wat met crossen te maken heeft) hebben ze vaak leuke dingen voor een redelijk prijsje.
De kleine geweldenaartjes groeien vaak uit hun spullen die dan nog in prima staat ingeruild worden.

O ja, op circuits, bij training en wedstrijd, hebben de allerkleinsten hun eigen klasse; ze rijden apart! Wel op de gewone baan, die soms een stukje ingekort wordt.
Eerstvolgende grotere zijn de 65'ers, dan de 85'ers enzovoorts.
Je hoeft dus niet bang te zijn dat hij platgewalst wordt onder een grote fiets als het liggen geblazen is.
Op het circuit wordt alleen door de 50cc met automaatjes gereden. 65cc en hoger is allemaal schakelen en koppelen (een PW80 bijvoorbeeld is nergens in vergelijk met een andere 80cc met een normale bak en dito koppeling).

Voordeel van circuit rijden is o.m. dat er altijd mensen met kennis van EHBO aanwezig zijn.........ze willen natuurlijk wel eens rare smakken maken!

Alleen ergens met je kleine "wild" gaan rijden (Maasvlakte bijvoorbeeld) heb ik ook wel eens gedaan, maar als er op zo'n verlaten plaats iets fout gaat sta je daar mooi in je uppie (en je 06-telefoon natuurlijk). Ook duurt het lang voordat er hulp (ambulance) komt opdagen als je hem nodig hebt.
Ik doe dat niet graag.
 
... want de risico is toch bij een klein kind wel wat groter om wat te breken...

ow? volgens mij bestonden kleine kinderen voor t grootste deel uit kraakbeen... dat breek je niet zo snel als ouwelullenbotten hoor ;)

gooi je oma maar eens van hetzelfde keukentrappie als je kind, en dan kijken wie er wat breekt...

(maar vind wel dat kids op brommertjes bescherming aan moeten hoor, geef je groot gelijk :) )
 
ow? volgens mij bestonden kleine kinderen voor t grootste deel uit kraakbeen... dat breek je niet zo snel als ouwelullenbotten hoor ;)

gooi je oma maar eens van hetzelfde keukentrappie als je kind, en dan kijken wie er wat breekt...

(maar vind wel dat kids op brommertjes bescherming aan moeten hoor, geef je groot gelijk :) )
Het is verrassend om te zien (op circuit) hoe de kleintjes na soms behoorlijke stuiterpartijen overeind krabbelen en hop weer verder gaan.
Groteren hebben doorgaans bij vergelijkbare schuivers wel problemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan