ervaringen met quadlock?

patrickZ

MF veteraan
3 jul 2005
15.091
10.991
nultwintig
ziet er interessant uit,
maar is t ook wat?


wie
weet
wat
🤔
 
Dit zijn prima systemen. Vergelijkbaar met SP connect (heb ik zelf), ik wil niet meer anders. Quadlock voelt mij iets minder stevig aan en heeft (volgens mij) iets minder opties om je telefoon aan de motor te maken dan SP connect.
 
Ik vind quadlock top. Was het een beetje zat om met tourritjes altijd achter iemand aan te rijden, maar wilde ook geen stellage op het stuur. Heb trouwens een telefoon waar geen QL hoesje voor is, dus zelf die losse mount met sticker geplaatst. Zit al meer dan een half jaar ramvast. En ja, ik heb een tientje betaald voor een rood in plaats van blauw hendeltje.

IMG_20210529_120620.jpg


en met telefoon:

851A3044.jpg
 
Die universele zuignappen zijn ook gewoon top. Als die erop zitten heb je het gevoel alsof je je motor eraan kan optillen. Die zuignap gebruik ik voor een compleet waterdicht hoesje voor de langere trips/vakanties. Heb daarnaast zo'n hoesje voor de telefoon met ingebouwde aansluiting voor de dagtripjes.
 
geen problemen met trillingen zodat je telefoon defect raakt,
ik hoorde dat bij iemand de zoommotor vd telefoon defect raakte ..
 
geen problemen met trillingen zodat je telefoon defect raakt,
ik hoorde dat bij iemand de zoommotor vd telefoon defect raakte ..
Ze verkopen een trillingsdemper die is aan te raden als je een telefoon hebt met een optisch gestabiliseerde camera. Dat is een lensje dat fysiek kan bewegen en kan beschadigen door de trillingen. Het zit doorgaans alleen in de duurdere topmodellen van de laatste paar jaar.
 
Ik heb een SP-connect zonder trillingsdemper met een iPhone 8.
De camera is inmiddels inderdaad stuk, scherpstellen lukt niet meer.

Als ik opnieuw zou moeten kiezen zou ik voor een Quadlock met trillingsdemper gaan.
De trillingsdemper zodat een volgende telefoon hopelijk niet stuk gaat, de quadlock omdat je daar volgens mij de telefoon op 4 manieren in kan zetten. Als het goed is dus zowel horizontaal als verticaal.
Bij de SP-connect kan je dat alleen wisselen met een inbus sleuteltje, nou gebruik ik meestal de telefoon horizontaal maar de beeline app gebruik ik tijdens toertochtjes en die kan alleen verticaal.
 
Gebruik al 2 jaar quadlock icm met een Samsung S10e. Werkt prima, geen kapotte camera's. :)

Heb ook de USB lader erbij, is waterdicht zonder dopje
 
Heb sinds twee weken een Quadlock op de R1200R zitten, met trillingsdemper.

Gisteren de draadloze oplaadkop toegevoegd. En nog maar 1x kunnen testen, maar werkt goed. Zit allemaal solide!
 
Heb sinds twee weken een Quadlock op de R1200R zitten, met trillingsdemper.

Gisteren de draadloze oplaadkop toegevoegd. En nog maar 1x kunnen testen, maar werkt goed. Zit allemaal solide!
Ik ben erg benieuwd hoe jij de stroom hebt aangesloten, misschien een foto??
 
Ik gebruik een RAM mount sinds 2 jaar, zijn geen trillingsdempers voor, systeem werkt prima. Camera werkt ook nog naar behoren. Montage hetzelfde als mijn TomTom, wat het makkelijk uitwisselbaar maakt.
 
De originele RAM mount bollen zijn van een rubberachtig materiaal die al een beetje als trillingsdempers werken.
Toch trillen er wel eens smartphones kapot in een RAM X-Grip mount die met twee bollen en klem op de motor zit.

Veel Chinese imitatie bollen zijn van plastic en geven duidelijk nog meer trillingen door.
 
Ik ben erg benieuwd hoe jij de stroom hebt aangesloten, misschien een foto??
Ik heb op mijn BMW een DIN slot aan de zijkant/buitenkant van de motor. Deze DIN plug heb ik daar weggehaald, en het gat opgevuld met grote zwarte revetten en en zwart plat boutje/moertje.

De DIN plug ligt nu onder mijn zadel, en daar heb ik deze DIN -> USB adapter in zitten: LINK

En dan de 1,5 meter USBC kabel door de motor heen gevoerd, en in de Quadlock. :)
 
Ik heb een Samsung s21. Al denk ik dat een goed hoesje om de telefoon al veel kan voorkomen.

Neemt niet weg dat zo'n anti vibration module geen overbodige luxe is. Ik wist niet dat die dingen bestonden voordat dat hier werd benoemd :t
 
De originele RAM mount bollen zijn van een rubberachtig materiaal die al een beetje als trillingsdempers werken.
Toch trillen er wel eens smartphones kapot in een RAM X-Grip mount die met twee bollen en klem op de motor zit.

Veel Chinese imitatie bollen zijn van plastic en geven duidelijk nog meer trillingen door.
Ik gebruik X-grip al 2-3 jaar met IPhone 7.
Die rubber op de pootjes dempen de trillingen inderdaad. Mijn iPhone 7 werkt nog altijd.

2 dagen geleden toch Quad lock met demper aangeschaft. Moet wel nog uit testen.
 
Heb eens gekeken op de site van quadlock je hebt ook een weerbestendige draadloze oplaadkop zou deze ook met de Trillingsdemper werken.
Zou mooi zijn wou eigenlijk wel de iPhone 11 max pro gebruiken op de motor fjr 1300
Nog mooier is dat je de Kogeladapter dan ook kunt gebruiken met trillingsdemper en draadloze oplaadkop
Is hier iemand die deze combinatie gebruikt

Nog even wat toevoegen hoe zit het met navigeren en opladen tegelijk word de telefoon niet te warm.
 
Laatst bewerkt:
ik had inmiddels al een SP-connect gekocht,
vooral omdat de afwerking wat beter zou zijn.
moet nog op de motor gebouwd worden.
ook met trillingsdemper.
dus ik ben benieuwd hoe t bevat.
heb er aparte omvormer op zitten die dan in de telefoon zou moeten.
(S20+)
16263403137227441645627580948681.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heb net een tanktas gekocht bij Lois waar je kaarten over het hele scherm kunt doen.
Wil toch eerst een paar mobile telefoons uitproberen voor ik een beslissing maak.
Heb ook nog een 7” tablet en een 10" met GPS en verschillende powerbank met genoeg stroom voor een dag toeren
De tas is niet zo dik als op de foto als hij leeg is verder met magneten kan hem dan op verschillende motoren gebruiken.
tanktas lois.jpeg
 
Dat wil dus helemaal niet je ziet niets had een 7” tablet en mobile telefoon Nokia in de tanktas zitten maar zo snel ik op de straat zat zag je niets meer.
Tanktas is trouwens best mooi genoeg ruimte om van alles in te stoppen.
Moet nog eens kijken wat Ali in de aanbieding heeft wat betreft houders voor mobile telefoons op de motor. Vast en zeker dat ze wel iets hebben voor een mooi prijsje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan