ervaringen met quadlock?

Het schijnt behoorlijk te verschillen per motor wat voor schadelijke vibraties er optreden dus dat is ook van invloed. Bij de ene motor werkt een demper vast beter als bij een ander.
 
Klopt. Een tweecilinder (CX500) of een GL1500 (zescilinder) zou nogal uit kunnen maken. Maar het blijft een beetje een gok. Ik vond dit wel een goede video: [

Uiteindelijk is het allemaal eigen risico omdat geen enkele fabrikant de garantie geeft dat het je telefoon niet beschadigd. Ik twijfel nog of ik het ga wagen met mijn iPhone 12 of toch voor de combi met een TomTom of goedkoop tweede toestel ga.
 
Laatst bewerkt:
ik heb die alilock op me motor zitten, pas 1 keer een uurtje mee gereden maar ben er wel blij mee, die sticker die er opzit, wel met extra kit om me telefoonhoesje geplakt nav het filmpje
 
Ik heb ook een quad Lock op de motor zitten (zat er bij toen ik hem kocht)
Echter is er geen quad hoesje voor mijn Huawei P20 pro. Iemand tips of gewoon een nieuwe houder aanschaffen?
 
Ik heb ook een quad Lock op de motor zitten (zat er bij toen ik hem kocht)
Echter is er geen quad hoesje voor mijn Huawei P20 pro. Iemand tips of gewoon een nieuwe houder aanschaffen?
er bestaan universele,
soort hoesje krijg je dan,
even checken op de site.
 
Ik heb inderdaad die sticker gevonden voor op je hoesje. Blijft zitten begrijp ik dus? Vind het wel tricky, een stickertje met 150kmh hehe.
 
Ik heb een tijdje gereden met SP-Connect wireless opstelling en heb nu een Quad-lock wireless opstelling.

Wat vind ik ervan:
SP-Connect pluspunten:
+ Kwalitatief goed spul
+ Veel montage manieren mogelijk
+ USB kabel van de wireless charger zit goed stabiel gemonteerd.
+ Opbouwhoogte van verschillende onderdelen is lekker laag

SP-Connect minpunten:
- Kan niet eenvoudig wisselen tussen portrait of landschape modus. Hiervoor gereedschap nodig.
- Bij een geplakte basismount is wisselen tussen de modussen onmogelijk.
- De geplakte basismount gaat door trillingen uiteindelijk toch los zitten en daardoor kan je smartphone van de motor vallen.
- De smartphonehoesjes zijn net iets slapper vergeleken met Quad-lock maar toch steeds goede hoesjes.

Quad-lock pluspunten:
+ Kwalitatief goed spul
+ Voldoende manieren voor montage. Lijkt iets minder te zijn bij SP-Connect
+ De Wireless charger heeft metalen koel elementen. Zou dus in warm weer beter moeten zijn.
+ Wisselen tussen portrait en landscape gaat zonder gereedschap. Eventueel kan het tijdens het rijden nog.
+ Hoesjes voelen beter aan dan die SP-Connect
+ Een lekkere klik wanneer de smartphone op de houders klikt.

Quad-lock minpunten:
- De USB kabel bij de wireless charger zit net wat kwetsbaarder gemonteerd dan bij SP-Connect.
- Quad-lock vraagt meer opbouw hoogte dan SP-connect maar het is niet perse hinderlijk.
- Door de metalen koellichaam is de wireless charger zwaarder dan die van SP-Connect. Dit kan een probleem vormen bij sommige montage methodes
 
Ik wel, plakt als een malle. Geen probleem
Moet je natuurlijk wel het juiste materiaal van hoesje hebben, blijkbaar.
Ik ben momenteel op zoek om een nieuwe smartphone aan te kopen maar het is verrekt moeilijk om aan een hoesje te komen dat werkt met deze lijm.
 
Ik heb ze op Harley, Ducati en twee ktm rallymotoren, allen met trillingsdemper en werkt super. Telefoon doet het perfect, laadt draadloos op en zelfs tijdens crashes offroad blijft de telefoon zitten.
 
Ik gebruik nu ook alweer 3 jaar de QuadlLock met zo'n universele 3M sticker. Wel goed om te weten is dat het hoesje wat je gebruikt niet van siliconen, TPU, TPE kan zijn. De meeste goedkope hoesjes zijn hiervan gemaakt namelijk.

Vorig jaar in Duitsland ruim boven de 200 gereden, maar de QuadLock gaf geen krimp en blijft prima plakken!

Zeer tevreden mee.
 
Ik gebruik soms verschillende houders, dan is een quadlock sticker / hoes op je telefoon niet handig.

Ik draai ook wel eens mijn telefoon van horizontaal naar verticaal.

Weet niet of dat makkelijk gaat met motor rijden bij quadlock?! Kans dat hij los gaat volgens mij.

Het merk zelf is ook dik overpriced. Slaat nergens op.

€ 16,44 54% Off | Joyroom Motorfiets Fiets Telefoon Houder, 15S One-Push Snel Installeren, 1S Automatisch Lock en Release, Wijd Voor Phone4.7 "-7''

Ik gebruik deze nu van Alie, Easy er op en er af. Als je het bovenste gedeelte duwt gaat hij open. Alle 3 de klemmen werken met een veer. En je telefoon zit in zacht sileconen spul. Vangt heel mooi de trilling op. Kwaliteit is ook uber!
 
Onder het rijden verdraaien heb ik nog nooit geprobeerd.

Het zal best overpriced zijn, dat zijn de meeste luxe producten sowieso wel, maar het spul lijkt solide en werkt goed, dus ik monteer het op alle motoren.
 
@Umop3p1sdn
Het is zeker niet de goedkoopste, dat klopt. Kijk eens naar de concurrenten meestal gelijk geprijsd voor gelijke producten. Ga je op Aliexpress zoeken naar goedkopere alternatieven, blijkt dat deze alternatieven eigenlijk lomper zijn en van mindere kwaliteit. De prijs is dus niet zo slecht voor gebodene. Het product uit de link die je geeft, wil ik niet op de motor hebben. Afgrijselijk ding maar dat is mijn smaak. Ik zal dan ook niet snel een navi op het stuur monteren. Symmetrie en integratie met de rest vind ik belangrijk.

Zelf gebruik ik een smartphone waar Quad-lock een hoesje voor heeft. Ik gebruik dan ook een gebruikte smartphone op de motor speciaal alleen voor navigatie. Verder staat er niets op. Niemand kan mij bereiken tijdens het rijden. Onbereikbaar zijn op de motor is een zegen. Onbereikbaar zijn in het algemeen is een zegen in het huidige tijdperk maar dat is een andere discussie
 
Als ik alle net-niet oplossingen die ik in de loop der tijd heb gekocht optel, kom ik aan het bedrag van mijn SP Connect set. Veel lol aan gehad, maar kwa kosten had ik het niet hoeven doen.
 
Ik heb een quadlock met demper en hoesje voor mijn phone. Op mijn NC750x. Niet het goedkoopst, maar werkt perfect
 

China vs original

Interessante test, de vraag is ook natuurlijk, was de phone goed schoongemaakt toen ze de tape er op deden. Anders is de china 🇨🇳 quadlock dus beter haha 😂
 
Terug
Bovenaan Onderaan