Kajotan
MF veteraan
Vorige week had ik een carburateurrevisiekitje nodig voor een Yamaha FZS600 uit 2000. Deze opgezocht via bovenstaande website en uiteindelijk besteld voor €19,-
Toen deze binnen was het etiket van de verpakking gecontroleerd met mijn bestelling/mijn motor, alles kwam overeen. Hierna het revisiekitje geopend, en begonnen met mijn carburateurs opbouwen.
Snel kwamen we erachter dat de pakking voor het vlotterdekseltje niet paste, de pakking was te groot. Ook de meegeleverde vlotternaaldzitting paste niet, deze was ook te groot.
Aangezien we motor snel klaar moest zijn, heb ik elders een set carburateurs vandaan gehaald (waar de motor nu prima op loopt).
Contact gehad met de klantenservice van Ten Kate, probleem voorgelegd: juiste onderdeel besteld, op etiket staat dat het voor de juiste motor is: maar het past niet.
In dit geval lijkt het mij logisch dat Ten Kate met een oplossing komt.
Week later kreeg ik een e-mail: vervelend voor u. We hebben e.e.a. nagezocht en blijkt dat de carburateurs vanaf 2001 anders zijn dan 2000, mogelijk past het daarom niet.
Dit is flauwekul, er zitten nu carburateurs op van 2002 en alles werkt prima.
Hun voorstel: omruilen voor juiste set. Wat mij betreft een nette oplossing, maar inmiddels ben ik al voorzien, dus wil ik graag mijn geld terug.
Mailtje terug gestuurd: ik ben al voorzien, dus ik zou mijn geld graag terug willen.
Nu weer een kleine week later: We hebben overleg gehad met onze manager, wij vinden het allemaal erg vervelend voor u. Maar omdat u de set al heeft geopend (Ja, logisch...... ik ga er vanuit dat wat jullie verkopen gewoon past!) kunnen wij deze eigenlijk niet retourneren. Ons voorstel is dat wij uw revisieset weer terugnemen, en u terugbetalen TOT de inkoop prijs (van 12 euro), ik zou dan dus 7 euro terug krijgen.
Conclusie: Ten Kate verkoopt iets wat zou moeten passen, maar helaas: het past niet.
Eerste voorstel: Omruilen voor een passende set, hier heb ik na 1 week geen belang meer bij en heb het probleem al anders opgelost.
Tweede voorstel: het spul weer inleveren & MIJ de inkoopprijs laten betalen waardoor het HUN niks kost (en zij het waarschijnlijk bij een monteur in de werkplaats in de bak flikkeren voor als er nog eens een FZS600 binnen komt rijden).
Kortom, ik ben niet zo te spreken over deze gang van zaken. Het gaat mij echt niet om twee tientjes, maar meer om de belabberde klantenservice. Dit heen en weer ge-mail heeft hun onderhand waarschijnlijk al meer dan €19,- gekost.
Zijn er meer mensen met dit soort ervaringen??
Toen deze binnen was het etiket van de verpakking gecontroleerd met mijn bestelling/mijn motor, alles kwam overeen. Hierna het revisiekitje geopend, en begonnen met mijn carburateurs opbouwen.
Snel kwamen we erachter dat de pakking voor het vlotterdekseltje niet paste, de pakking was te groot. Ook de meegeleverde vlotternaaldzitting paste niet, deze was ook te groot.
Aangezien we motor snel klaar moest zijn, heb ik elders een set carburateurs vandaan gehaald (waar de motor nu prima op loopt).
Contact gehad met de klantenservice van Ten Kate, probleem voorgelegd: juiste onderdeel besteld, op etiket staat dat het voor de juiste motor is: maar het past niet.
In dit geval lijkt het mij logisch dat Ten Kate met een oplossing komt.
Week later kreeg ik een e-mail: vervelend voor u. We hebben e.e.a. nagezocht en blijkt dat de carburateurs vanaf 2001 anders zijn dan 2000, mogelijk past het daarom niet.
Dit is flauwekul, er zitten nu carburateurs op van 2002 en alles werkt prima.
Hun voorstel: omruilen voor juiste set. Wat mij betreft een nette oplossing, maar inmiddels ben ik al voorzien, dus wil ik graag mijn geld terug.
Mailtje terug gestuurd: ik ben al voorzien, dus ik zou mijn geld graag terug willen.
Nu weer een kleine week later: We hebben overleg gehad met onze manager, wij vinden het allemaal erg vervelend voor u. Maar omdat u de set al heeft geopend (Ja, logisch...... ik ga er vanuit dat wat jullie verkopen gewoon past!) kunnen wij deze eigenlijk niet retourneren. Ons voorstel is dat wij uw revisieset weer terugnemen, en u terugbetalen TOT de inkoop prijs (van 12 euro), ik zou dan dus 7 euro terug krijgen.
Conclusie: Ten Kate verkoopt iets wat zou moeten passen, maar helaas: het past niet.
Eerste voorstel: Omruilen voor een passende set, hier heb ik na 1 week geen belang meer bij en heb het probleem al anders opgelost.
Tweede voorstel: het spul weer inleveren & MIJ de inkoopprijs laten betalen waardoor het HUN niks kost (en zij het waarschijnlijk bij een monteur in de werkplaats in de bak flikkeren voor als er nog eens een FZS600 binnen komt rijden).
Kortom, ik ben niet zo te spreken over deze gang van zaken. Het gaat mij echt niet om twee tientjes, maar meer om de belabberde klantenservice. Dit heen en weer ge-mail heeft hun onderhand waarschijnlijk al meer dan €19,- gekost.
Zijn er meer mensen met dit soort ervaringen??