Ervaringen/tips 25 kW --> vol vermogen

Goudlokje

MF veteraan
27 mei 2004
8.891
113
Randstad
Na 1,5 jaar op mijn ZX6R met 25 kW te hebben gereden, gaat morgen de 25 kW beperking eruit :P :}

Bij mijn motor betekent dit een overgang van 25kW naar 82kW. Dit is, in mijn ogen, een best grote verandering. Wie wil zijn/haar ervaringen met de overgang van 25kW naar vol vermogen met mij delen ?? :9

Bij voorbaat dank! Groeten, David
 
RUSTIG beginnen! :P

Vooral wat eerst zo routine was (bij het stoplicht wegrijden) moet je nu mee uitkijken. Succ6 met je eerste wheelie's ;)
 
:^
Daar ben ik het mee eens. Ik ben zelf van een 250cc naar een 750 cc (17 pK --> 91 pK) gegaan. Het verschil is ECHT zo groot als het lijkt! Dus eerst nog even wennen voordat je je rechterhand de vrije loop laat!
 
hmmz... graag ff je eerste reactie posten als je em voor t eerst voorbij de 8000 toeren trekt en t beest loskomt.. :9~

succes en veel plezier ermee, ik moet nog ff w8en '(
 
ff vraagie tussedoor, als dat kan

bijvoorbeeld als je 2 jaar 25kw(atje) heb gereden, en dan gelijk een SS 1000cc wil
laten we zeggen een gsxr1000 of r1, hoe idioot is dat? :]

als je toch wel goed met je motor over weg kan en over het algemeen handig ben, en in het begin rustig doet en verstandig?
 
ff vraagie tussedoor, als dat kan

bijvoorbeeld als je 2 jaar 25kw(atje) heb gereden, en dan gelijk een SS 1000cc wil
laten we zeggen een gsxr1000 of r1, hoe idioot is dat? :]

als je toch wel goed met je motor over weg kan en over het algemeen handig ben, en in het begin rustig doet en verstandig?
Niet, mensen die gelest hebben op een GS-je stappen ook op een R1.
 
Gewoon gas geven hier heb je anderhalf jaar op gewacht... De eerst keer dat hij los was ben ik gelijk vol aant gas wezen hangen om te kijken wat ik al die tijd gemist heb. Ik moet zeggen het motorrijden was in een keer weer een heel stuk leuker. Na 1 maand ben je er weer aangewend das minder :X ..

uhh nu iets genuanceerder, begin rustig als je het laten kan het scheelt een hele hoop vermogen hij hem heel en bouw het rustig op als je verstandig bent.

Veel plezier :]
 
Laatst bewerkt:
Ik had verwacht dat hij in de loop van de middag klaar zou zijn, althans, dat is wat ze me gezegd hadden |( . Om 16.00 was de monteur er nog mee bezig en om hem het karwei(tje) rustig af te laten maken heb ik maar afgesproken dat ik hem morgenochtend op kom halen.

Op zich niet erg, want het weer was niet al te best vanmiddag! Om én te wennen aan veel vermogen én nog eens op nat wegdek lijkt me niet zo'n beste combi. B|

Dusss, we zullen het morgen ochtend zien (en merken). Ik houd jullie op de hoogte! In ieder geval bedankt voor de belangstelling :}

Groeten, David
 
Hét verschuldigde antwoord:

Toen ik hem startte was het grootste verschil het geluid van m'n Devil :P
Qua rijden zit het grootste verschil in de versnelling. Het is geen bruut verschil, maar alles gaat een stuk soepeler. Je hebt meer trekkracht, komt makkelijker weg vanuit stilstand.
Alles lijkt beter op z'n plaats te vallen. Ik heb ook het idee dat bochten makkelijker zijn en dat de motor in zijn geheel beter te hanteren is.

Ondanks dat het vanmorgen k*t weer was, ben ik toch met een redelijke omweg naar huis gereden ;) Beetje langs het water, niet echte dijkjes, maar wel stukken waar je redelijk kunt gassen. Alles bij elkaar een rit van 25 km, maar misschien ga ik morgen als het beter weer is nog een stuk toeren.

Tot zover, misschien morgen meer ervaringen!

Groeten, David
 
Vandaag bijna 200 km gereden, waarvan +/- 100 op de snelweg en de rest binnendoor. Wat ik gister al zei, alles gaat veel soepeler.

Binnendoor is het grootste verschil dat je beter kunt meekomen met andere motoren. Vandaag was ik op pad met een BMW K11LT en een ZX6R uit 2000. Makkelijker versnellen, bochten zijn makkelijker te nemen, etc.

Op de snelweg heb ik mezelf er een paar keer op betrapt dat ik door wil schakelen, maar dat ik al in z'n 6 zit... |( Maar dat is voornamelijk toe te rekenen aan het geluid van de uitlaat :)

Voor de rest begint het al te wennen O-) Het geluid van de uitlaat blijft super, vooral dat gebrom bij 3500 toeren en rond de 8 a 9000 toeren. *D
 
ff vraagie tussedoor, als dat kan

bijvoorbeeld als je 2 jaar 25kw(atje) heb gereden, en dan gelijk een SS 1000cc wil
laten we zeggen een gsxr1000 of r1, hoe idioot is dat? :]

als je toch wel goed met je motor over weg kan en over het algemeen handig ben, en in het begin rustig doet en verstandig?

het kan makkelijk, als je maar rustig bent !
niet teveel willen en jezelf in de hand hebt (niet het willen racen)
dit is moeilijk vooral het enorme vermogen is in het begin gigantisch wennen, rustig de motor leren kennen en langzaam opbouwen
 
Vandaag bijna 200 km gereden, waarvan +/- 100 op de snelweg en de rest binnendoor. Wat ik gister al zei, alles gaat veel soepeler.

Binnendoor is het grootste verschil dat je beter kunt meekomen met andere motoren. Vandaag was ik op pad met een BMW K11LT en een ZX6R uit 2000. Makkelijker versnellen, bochten zijn makkelijker te nemen, etc.

Op de snelweg heb ik mezelf er een paar keer op betrapt dat ik door wil schakelen, maar dat ik al in z'n 6 zit... |( Maar dat is voornamelijk toe te rekenen aan het geluid van de uitlaat :)

Voor de rest begint het al te wennen O-) Het geluid van de uitlaat blijft super, vooral dat gebrom bij 3500 toeren en rond de 8 a 9000 toeren. *D

voor mij al bijna weer een jaar geleden, maar wat een lekker gevoel was dat zeg!
die brute kracht :+
ff inhalen met 80 no problem, het snelwegwerk werd met name ook wat beter maar dat kwam ook wel doordat ik een dikkere fiets had gekocht
 
Terug
Bovenaan Onderaan