Vergeet ook niet je helm in aluminium te wikkelen.Als je echt iets gaat doen wat je niet wil dat nagekeken kan worden hou dan in de gaten :
Neem niks mee fysiek wat :
Wifi , Bluetooth of een gsm chip heeft.
Fun fact, vele auto's en diverse andere apparatuur heeft gewoon gsm-chips d'r in zitten.
Verbazend wat allemaal te volgen, detecteren en te koppelen is aan een persoon.
Dus op een ouwe motor, of met een auto auto ( met valse platen ) zit je goed, als je je gadgets thuis laat.
En zelfs dát klopt niet helemaal , want die zijn ook prima te traceren door hun ...
.. hoe zeg je dat..
Voetafdruk( en dan heb ik het niet over banden in de modder, maar iets met magnetisme )
Prima dat jij dat zo wil, ik wil het liefst zo hard mogelijk dus optiefen met die begrenzer.Zelf zie ik het ook niet in dat een auto of een motor snelheden boven de 200 km/h kunnen halen je kan in de meeste Europese landen niet harder dan 130 km/h [behalve Duitsland] dus waarom die hoge top snelheid als je er toch niets aan heb?
Mijn auto heeft een top van tegen de 200 km/h ik heb ooit in Duitsland eens 160 km/h gereden en vond het niet erg plezierig en ben verder met 140 km/h gegaan wat ik wel een fijne snelheid vind. Mijn scooter heeft een top van 130 km/h en dat vind ik ook een plezierig snelheid, met mijn vorige motor Honda CB 400 F heb ik ooit eens op top snelheid gereden ± 160 km/h en ik moest mij verdomd goed aan het stuur vasthouden om en niet vanaf te vliegen.
Met mijn leeftijd moet het rijden een plezier zijn en heb ik geen supersnelle of hoog vermogen auto of motor nodig...
Mijn FZ750 is nu 36 jaar oud.Ik rijd een motor van 28 jaar oud.
Is er sinds die tijd nou werkelijk zoveel verbetert door de racerij?
Er is vooral veel onnodige onzin bij gekomen wat mij betreft.
Ja, dat is zeker zichtbaar.Hebbe jullie google lokatie service niet aanstaan???? Heel de wereld weet waar je zit.
Edit: ik heb het ook aan. Service my ass, gewoon dataverzamelen
Ja, dat is zeker zichtbaar.
Onlangs kreeg ik ook zo'n melding van google.
Kon ik precies zien waar ik laatste 2 jr ben geweest. Zelfs de vakantiebestemmingen waren zichtbaar.
Het rijden zelf vind ik wel heel even gaaf.Al kreeg ik de verzekering gratis dan nog ging ik niet met zo,n ding rijden.
Ik heb sowieso een hekel aan verzekeringsmaatschappijen die politieagentje gaan spelen.
Over een tracker bij de ANWnee verzekering.Al kreeg ik de verzekering gratis dan nog ging ik niet met zo,n ding rijden.
Ik heb sowieso een hekel aan verzekeringsmaatschappijen die politieagentje gaan spelen.
Ik weet niet hoe zo,n tracker is ingesteld maar als die bij iedere km te hard je op de vingers tikt zouOver een tracker bij de ANWnee verzekering.
Nee, zoiets wil je dus nooit. En al zeker niet op de motor.
Meestal gedraag ik me netjes. Maar soms.....soms.............. Nee dan ben ik niet klaar met de genoemde €24 bijbetalen.
Sinds dat ANWnee mij een kunstje heeft geflikt voor een motor-verzekering ben ik wel klaar met die gasten!
Afwijzen oke, maar dan wel vooraf duidelijkheid en niet pas bij aanvraag.
Nu moet ik bij iedere nwe verzekering melden van 'geweigerd'. Onlangs nog bij afsluiten reisverzek.
Sindsdien bij een motor-verzekering elders alleen schade-vrije jaren opgebouwd. (verwacht ook niet anders)
En het is de vraag hoe dat in geval van een aanrijding afloopt,stel het apparaat geeft aanHet rijden zelf vind ik wel heel even gaaf.
Al ben ik überhaupt geen fan meer van autorijden.
Voor een rit in een Lambo hoef je mij niet wakker te maken.
En ik wist dat ze voor korting spaarde, maar dat het ook de andere kant op kan gaan wist ik niet.
De volgende dag hangen ze aan de bel met de dreiging van een royement.
Prima dat jij dat zo wil, ik wil het liefst zo hard mogelijk dus optiefen met die begrenzer.
Zou me maar niet zoveel zorgen maken wat ze bij de EU verzinnen,maar veel meer zorgen maken wat verzekeringsmaatschappijenDe EU wil dus geen begrenzer, maar ISA. Dat kun je implementeren als een begrenzer, maar dat is het bij de voertuigen die het nu hebben in ieder geval niet. Het valt onder de rijhulpsystemen zoals cruise control en ABS. Als de EU er voor kiest om ze als begrenzer te verplichten zullen ze dat alleen doen als ze het idee hebben dat teveel motorrijders “het liefst zo hard mogelijk” rijden en daarbij hun eigen definitie van “mogelijk” hanteren. Ik zou me er geen zorgen over maken als ik jou was.
Zou me maar niet zoveel zorgen maken wat ze bij de EU verzinnen,maar veel meer zorgen maken wat verzekeringsmaatschappijen
verzinnen,nu is die tracker nog niet verplicht ,maar ik zie de bui al hangen dat ze dat wel een keer vast gaan plakken aan het afsluiten van een verzekering.
Die verenigingskant is allang door het toilet gespoeld ,het is gewoon een commercieel bedrijf onder het mom van vereniging.Helemaal eens! Straks betaal je de hoofdprijs als je een verzekering wil die niet met zo'n tracker werkt. Dat de ANWB hier aan mee wil werken maakt ook meteen weer duidelijk dat de commerciële kant van de ANWB altijd belangrijker is dan de verenigingskant.
Vergeet ook niet je helm in aluminium te wikkelen.
Je hoeft niet geweigerd te zeggen, jullie zijn er alleen samen niet uitgekomenOver een tracker bij de ANWnee verzekering.
Nee, zoiets wil je dus nooit. En al zeker niet op de motor.
Meestal gedraag ik me netjes. Maar soms.....soms.............. Nee dan ben ik niet klaar met de genoemde €24 bijbetalen.
Sinds dat ANWnee mij een kunstje heeft geflikt voor een motor-verzekering ben ik wel klaar met die gasten!
Afwijzen oke, maar dan wel vooraf duidelijkheid en niet pas bij aanvraag.
Nu moet ik bij iedere nwe verzekering melden van 'geweigerd'. Onlangs nog bij afsluiten reisverzek.
Sindsdien bij een motor-verzekering elders alleen schade-vrije jaren opgebouwd. (verwacht ook niet anders)
Ik maak me over beide behoorlijk zorgen.
De ervaring leert dat als de technologie er is om iets te doen, die technologie ook gebruikt gaat worden.
Het dringt nog niet zo door tot iedereen maar het is eigenlijk al 1984 ...
Zo zal je gebeuren!, rij je op een 80 weg en daarna het dorp in of op een stukje waar je net 30 mag slaat de begrenzer er in!..van 80 naar 30 en over je stuur on the ground..nice…Stel je koopt een Volvo met 460pk en de fabrikant moet er een begrenzer op monteren met de nodige verzegelingen.
Daar ging het al ergens fout omdat andere mensen bedachten dat zonder begrenzer rijden levensgevaarlijk was.
Ja, heb het over de vrachtwagens.
Kwestie van tijd dat ieder voertuig een aktieve begrenzer krijgt waarmee je nergens boven de V-max kan rijden.
Rij je bv. ergens een dorp in gaat de begrenzer op 30km/u.
Ik denk niet dat een begrenzer een fysieke rem functie heeft het zal wel de gasklep sluiten zodat het voertuig op de motor zal afremmen tot de vereiste snelheid is bereiktZo zal je gebeuren!, rij je op een 80 weg en daarna het dorp in of op een stukje waar je net 30 mag slaat de begrenzer er in!..van 80 naar 30 en over je stuur on the ground..nice…
Ik maak me over beide behoorlijk zorgen.
De ervaring leert dat als de technologie er is om iets te doen, die technologie ook gebruikt gaat worden.
Het dringt nog niet zo door tot iedereen maar het is eigenlijk al 1984 ...