EVA diesel motorfiets

Track DCI800 diesel, hot or not?

  • Stoer, robuust, diesel, 1/50. Zeker weten, HOT!

    Stemmen: 108 89,3%
  • Totaal niet stoer, diesel, zeker weten, NOT!

    Stemmen: 13 10,7%

  • Totaal aantal stemmers
    121
De dieselaars zijn een bescheiden volkje.

Ik heb hem ook gezien.

De BMW met het 1400cc turbo blok was heel mooi.

De 2 zijspannen met 1800 cc turbo zagen er ook redelijk uit. De afwerking liet wat te wensen over.

Jammer dat het dit maal regende.

En niet met mij biertje wezen doen? :(
 
En niet met mij biertje wezen doen? :(

Meestal gaat er iemand mee (een verstokte Dneprrijder) die heeft vroeger een Ariel colt gehad.Ik heb ook nog op die Ariel gereden, leuk ding. De Ariel wat toen al een oldtimer. Die oude motoren waren niets waard (een krijgertje) , nu doen ze er een moord voor.
September zijn we weer in Hamm.
 
Zojuist op facebook gespot,

Eric biedt de complete blueprint van de Track aan voor investeerders.
 
Kennelijk toch een product waar niet voldoende vraag naar was. Jammer het idee was leuk.
 
Er zijn toch behoorlijk wat mensen die er een willen. Maar het prijskaartje is/was nogal pittig.
En de meeste die het wel kunnen betalen kopen dan toch iets met veel bling.
Kosten iets van €17.000,00 of € 19.000,00, en dat is toch wel stevig.

Jammer dat het niet is aangeslagen.
 
Er zijn toch behoorlijk wat mensen die er een willen. Maar het prijskaartje is/was nogal pittig.
En de meeste die het wel kunnen betalen kopen dan toch iets met veel bling.
Kosten iets van €17.000,00 of € 19.000,00, en dat is toch wel stevig.

Jammer dat het niet is aangeslagen.


Ik heb er eens eentje in het echt gezien. Hij viel me in het echt erg tegen. Zowel qua looks als geluid. Ik begrijp wel dat ze die prijs niet willen betalen voor zo,n apparaat.
 
Ik heb er eens eentje in het echt gezien. Hij viel me in het echt erg tegen. Zowel qua looks als geluid. Ik begrijp wel dat ze die prijs niet willen betalen voor zo,n apparaat.

Lelijker dan mijn GSA is hij toch niet. En er zaten wel een aantal dingen in het concept die me bevielen. Motorisch onderhoud kwamen ze aan huis/werk doen met een mobiele werkplaats. Rijwielgedeeltje onderhouden kun je makkelijk zelf, dan wel overal laten doen (voornamelijk banden/remmen).

Maar ze waren er al mee gestopt toen ik aan een nieuwe GSA toe was, dus werd het maar weer een BMW.
 
Lelijker dan mijn GSA is hij toch niet. En er zaten wel een aantal dingen in het concept die me bevielen. Motorisch onderhoud kwamen ze aan huis/werk doen met een mobiele werkplaats. Rijwielgedeeltje onderhouden kun je makkelijk zelf, dan wel overal laten doen (voornamelijk banden/remmen).

Maar ze waren er al mee gestopt toen ik aan een nieuwe GSA toe was, dus werd het maar weer een BMW.

Ik heb niets met BMW maar die Eva was toch echt lelijker ;( ;( En dat lelijke autoblok met dat dempertje :X
 
Er zijn toch behoorlijk wat mensen die er een willen. Maar het prijskaartje is/was nogal pittig.
En de meeste die het wel kunnen betalen kopen dan toch iets met veel bling.
Kosten iets van €17.000,00 of € 19.000,00, en dat is toch wel stevig.

Jammer dat het niet is aangeslagen.
Er zijn altijd een hoop mensen die zéggen dat ze iets wel willen... meestal is het aantal daadwerkelijke kopers een aantal ordegroottes lager.

Jammer dat het niets is geworden. Ik had nog gehoopt op een hybride versie, had goed bij de Track gepast.
 
Ze zijn nu ook door gegaan met een electrisch concept..
Ik heb er toen mee gereden en het was echt een fijne motor om op te rijden.
Maar inderdaad de prijs was het grootste obstakel
 
Ik heb er eens eentje in het echt gezien. Hij viel me in het echt erg tegen. Zowel qua looks als geluid. Ik begrijp wel dat ze die prijs niet willen betalen voor zo,n apparaat.

Mensen die een Track willen kopen deze niet voor de looks of het geluid! ;)
 
Ik blijf erbij dat het een oplossing was waar nog een probleem bij verzonnen moest worden..

Brandstofbesparing woog niet op tegen de aanschafprijs, er zijn andere motoren die hetzelfde doen voor minder geld (of meer voor hetzelfde geld) met een groter dealernetwerk en een zekere reputatie in de markt.

Hele lange ritten door de woestijn waar je alleen slechte diesel kunt kopen zitten er ook even niet in momenteel met de huidige sitatie in Noord Afrika/midden Oosten.

Voor het "kijk-mij-eens-rond-de-wereld-rijden" effect kun je beter een motor hebben uit de bekende tv serie. ;) Of een oranje. ;)

Alleen diesel was leuk geweest, of alleen automaat, maar de combi was ook net even te maf voor veel mensen.
 
Rond 14:20 nog een zwarte Track gespot in beverwijk, herkende het front al van verre (hoog, drie lampen). Toen ie me voorbij reed wist ik het zeker, dat geluid kan maar 1 motor zijn. :)
 
Er rijden er niet veel meer. Da's 1 ding wat zeker is. Op marktplaats staat er nog 1 te koop 3de hands.

Ik moet nu wel zeggen dat je er daar iig aardig naast zit. Op 1 stuks na rijden alle diesels nog die ooit verkocht zijn. ;)
 
Met maar 10.00 km op de teller, nog niet eens echt ingelopen.
Hierbij laten ze toch €7.000,00 vallen.


Hij moet het gevraagde bedrag eerst nog krijgen. Het is nu een 4 jaar oude incourante motorfiets.

Net zoiets als Voxan alleen zien die eruit als echte motorfietsen en rijden ook erg goed.
 
Dit weekend een gebruiker gesproken van een EVA motor.

Na dit gesprek ben ik toch blij dat ik toen geen geld genoeg had voor deze motor.
Repareren en nog eens repareren en tot op heden zijn er nog steeds problemen.
Dat had ik niet verwacht.
 
ik vind het jammer dat er niet meer "woon-werk" tourdiesels zijn gemaakt met de hoge brandstofprijzen hetgeen wat de forens zou willen als je mij vraagt.

een k / rt bmw model uitgerust met een 800cc cdi (smart) of 1.2 tdi(vag) motor dan moet 1:40 toch makkelijk haalbaar zijn ?
Minder vermogen maar genoeg koppel lijkt me geweldig :-)
 
Alleen in NL is de diesel goedkoop. In vrijwel alle andere landen is het duurder en het voordeel dus kleiner.

Ik vrees dat er geen levensvatbare markt voor is.
 
Laatst bewerkt:
Ach, het hok krijg nu weer wat aandacht in een andere vorm *D

hormel-driven-by-bacon-bike.jpg


Wat interne aanpassingen en een varkensleren zadel en tadah, de Bacon Bike. Loopt op spekvet :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan