EVA diesel motorfiets

Track DCI800 diesel, hot or not?

  • Stoer, robuust, diesel, 1/50. Zeker weten, HOT!

    Stemmen: 108 89,3%
  • Totaal niet stoer, diesel, zeker weten, NOT!

    Stemmen: 13 10,7%

  • Totaal aantal stemmers
    121
Kun je mij even de link sturen waar je dit vandaan hebt? In de toelatingseisen op de overheidspagina, op de RDW info pagina en nergens anders op internet kan ik deze bewering staven.
Emissie eisen voor motorfietsen staan in Nederland nog in de kinderschoenen hoor.

http://mirrer.nl/wp-content/uploads/2011/02/voertuig-eisen-motorfiets.pdf

http://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/Hoofdstuk5/Afdeling4/geldigheidsdatum_20-09-2014
Geen idee wat je met die linkjes wilt, maar momenteel moeten nieuwe motorfietsen aan euro3 voldoen, en euro4 zit er aan te komen.
 
Het ding bestaat inderdaad al jaren. Maar het is geen diesel Hij kan rijden op allerlei brandstoffen, ook diesel. Maar hij heeft niet die compressie en directe injectie van een diesel. Hij heeft gewone ontsteking met een bougie.

Volgens mij is de Track de enige serieuze diesel (geweest).
Hoe zorg je er voor dat je blok met bougie diesel kan ontbranden?
 
Te kort door de bocht,.

Zonder woorden.
full
 
Ik mag hopen dat hij nog iets zuiniger kan want anders heeft diesel niet echt voordelen.

Ik rijd 600km per week (woon/werk) met mijn GS500 en haal makkelijk 1:26 :}

Marc

Die motor (diesel) zal zeker zuiniger zijn in het verbruik. Het rendement van een dieselmotor is al beter door de hoge compressie dan de vergelijkbare benzine-variant. Bovendien is de massa van diesel per liter hoger dan van benzine. Diesel heeft wel een lagere verbrandingswaarde per kg dan benzine.

In de praktijk betekent dat je veel minder (liters) diesel verbruikt dan benzine, onder dezelfde omstandigheden.
 
Die motor (diesel) zal zeker zuiniger zijn in het verbruik. Het rendement van een dieselmotor is al beter door de hoge compressie dan de vergelijkbare benzine-variant. Bovendien is de massa van diesel per liter hoger dan van benzine. Diesel heeft wel een lagere verbrandingswaarde per kg dan benzine.

In de praktijk betekent dat je veel minder (liters) diesel verbruikt dan benzine, onder dezelfde omstandigheden.


En daarom was het ook te kort door de bocht ;)
 
werd geattendeerd op dit draadje. In real life doet de track 1:33. Zwakste punt is dat de eindoverbrenging te lang is voor de cvt. Deze maakt dan maar gebruik van 50% van zijn opv. Slipt dan lang bij optrekken en loopt pas vanaf 60 kmh lekker. Binnenwerk van een 850 gs kan erin. Heeft de mijne nu ook en dan rij je ook met optrekken goed en is je top met 150 kmh ook goed afgestend op zijn vermogen van 45pk en 100nm. Je kunt op hvo 100 rijden dan rij je haast emissieloos
 
Een paar jaar terug stond er een op mijn oprit, ik woonde toen nog in asch. Ik heb daar vol bewondering naar staan kijken, met mijn handen op mijn rug.
Maar er komt een dag dat ik er een kan betalen! :Y

Wat een prachtige machines.
 
Eigenlijk groen verven en John Deere logo's erop zetten. Dan is hij pas mooi

Gaaf ding
 
Terug
Bovenaan Onderaan